پس از جنگ گسترده میان ارتش نیجریه و سربازان گروه تروریستی بوکوحرام، گروهی از مردم نیجریه که مهارتی در مبارزه دارند به ارتش این کشور برای دستگیری سربازان بوکوحرام می‌پیوندند. البته آنها پولی از مقامات نیجریه نمی‌گیرند یا دستمزدشان بسیار کم است و تنها سلاحی که در دست دارند ابزاری است که خودشان ساخته‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۲۴
از شکار بوفالو تا شکار بوکوحرام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرارو، «بوکوحرام» که ترجمه آن «تحصیلات غربی ممنوع» است، درصدد تشکیل یک دولت افراطی در شمال شرقی نیجریه است. این گروه تاکنون دهها هزار نفر را کشته، میلیونها نفر را بیخانمان کرده و نامش در میان خطرناکترین گروههای مسلح جهان قرار گرفته است.

«عایشه بکاری گامبی» یکی از شکارچیان بوکوحرام است. به دلیل شجاعتهایش در میدان جنگ لقب «ملکه شکارچی» گرفته است.

کمینگاه بوکوحرام در دل جنگل و کوهها است، یعنی مکانهایی که عایشه و پدرش وقتی او کودک بود برای شکار میرفتند. عایشه جنگلها را مانند کف دستش میشناسد. این مکانها برای شکارچیان ترسناک هستند، به همین دلیل آزادسازیشان از سیطره سربازان بوکوحرام بسیار دشوار است، اما شکارچیان با آموزش عایشه صدها نفر از کسانی را که در زندانهای بوکوحرام اسیر بودند، آزاد کردند.

در سال 2017 و در 39 سالگی او برای اولین بار مادر شد، تا آن موقع هرگز تصور نمیکرد روزی خودش مادر شود. او هر کودکی را که نجات میداد، احساس میکرد دوباره متولد شده است. عایشه زمانی که در میدان جنگ نیست، مانند دیگر زنهای روستا مشغول کارهایی از قبیل آشپزی و بزرگ کردن فرزندان است.

اما زندگی غیرعادی عایشه او را به جاهایی برده که تنها مردان و زنان شجاع قادرند به آنجا بروند و داستان زندگی او را به فولکلور شمال نیجریه تبدیل کرده است. لقب «ملکه شکارچی» که مردم منطقه به او دادهاند در ادبیات شفاهی مردم نقل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها