ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی

بازدید از ۱۴ هزار و ۳۸ واحد صنفی و پلمب ۱۱ واحد

رئیس پلیس تهران با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه پایان سال اعلام کرد: متخلفان و متجاوزان به قانون امسال منتظر برخورد قاطعانه نیروهای انتظامی باشند و در صورت دستگیری افراد یقین داشته باشند تا پایان نوروز مهمان دستگاه قضایی خواهند بود.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۸۷
با هنجار شکنان قطعا برخورد قانونی خواهیم کرد/ هرکس بازداشت شود تا پایان تعطیلات مهمان است+ تصاویر

سردار حسین رحیمی در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: با توجه به افزایش تخلفات در ایام چهارشنبه پایانی سال هرسال نیروی انتظامی در سراسر کشور با برنامه‌ریزی و دقت عمل بالاتری سعی در حفظ امنیت و آرامش شهروندان دارد. این درحالی است که امسال براساس یکی از اهداف طرح «رعد» تلاش کردیم مانع از توزیع مواد محترقه خطرناک در بازار باشیم.

رحیمی در ادامه با اشاره به حجم کشفیات مواد محترقه افزود: پیگیری، تلاش و همکاری گسترده شهروندان درکنار مراقبت‌های شبانه روزی نیروی انتظامی در مبادی ورودی و همچنین محل‌هایی که احتمال تخلف در آن وجود داشت باعث شد تا بیش از 17 تن مواد محترقه کشف و ۷۴ نفر هم در این رابطه دستگیر شده باشند، این درحالی است که تاکنون 11 انبار نگهداری مواد محترقه نیز پلمب شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته تقریبا 87 درصد افزایش داشته که همین امر عاملی است در آرامش نسبی فضای اجتماعی شهر در روزهای منتهی به چهارشنبه پایان سال و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

رئیس پلیس تهران اظهار کرد: هموطنان گرامی به خاطر داشته باشند، هدف اصلی پلیس، بطور کلی حفظ امنیت و آرامش خانواده‌هاست و قرار نیست مانع شادی و جمع شدن دوستان، آشنایان و همسایگان کنار یکدیگر باشیم، اما با هنجار شکنان و متجاوزین قطعا برخورد قانونی خواهیم کرد.

وی به خبرنگار ما گفت: تاکید می‌کنم و متجاوزان به حقوق شهروندان بدانند پلیس با همکاری دقیق و هدفمند دستگاه قضایی کشور آمادگی کامل برای کنترل تخلفات سطح کشور را دارد و در صورتی که متخلفان دستگیر شوند به خاطر داشته باشند که نه تنها مجازات قانونی را تحمل خواهند کرد؛ بلکه تا پایان تعطیلات نوروزی مهمان دستگاه قضایی کشورمان خواهند بود.

سردار رحیمی درباره چگونگی برخورد با واحدهای صنفی متخلف نیز تاکید کرد: قانون برای افراد تبعیض قایل نخواهد شد، بنابراین هر واحد صنفی که اقدام به نگهداری و فروش مواد محترقه خطرآفرین یا غیرقانونی کند در صورت کشف با شدید‌ترین مجازات روبرو خواهد شد و کاملا قاطعانه با آن واحد برخورد خواهد شد که پلمب فروشگاه یکی از این موارد است.

رئیس پلیس تهران درباره اقدامات پلیس در فضای مجازی نیز تاکید کرد: با توجه به افزایش استفاده از فضای مجازی در سبک زندگی جدید باید قبول کنیم که مجرمین هم به این فضا مهاجرت کرده‌اند و به دنبال اهداف سودجویانه خودشان هستند؛ از این رو اعلام می‌کنیم نیروی انتظامی با اشراف براین موضوع کاملا آماده است و با دقت این فضا را هم زیر نظر دارد.

رحیمی تصریح کرد: همکاری گسترده نیروی انتظامی و همچنین سایر دستگاه‌های وابسته در این زمینه کاملا شرایط و فعالیت‌های این فضا را رصد می‌کنیم و قاطعانه با هرگونه تخلف برخورد خواهیم کرد که شاهد مثال آن هم کشف 80 درصد از جرایم در دنیای مجازی بوده است.

عماد عزتی- جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها