رئیس رسانه ملی در آیین افتتاح بیش از 200طرح فنی در رشت:

رسانه ملی مدافع حریم فرهنگ، تمدن و هویت ملت ایران است

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم در سالن همایشهای سازمان صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۳۵
درخواست معاون سیما از سه قوه کشور/ تقدیر از داود میرباقری در اختتامیه جشنواره جام جم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با خجسته میلاد حضرت زهرا(س)، آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی جام جم، با حضور عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران، مرتضی میرباقری معاون سیما، مدیران شبکه های تلویزیونی، هنرمندانی چون علی نصیریان، فرهاد آییش، داریوش اسدزاده، داریوش کاردان و .... در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

محمد سلوکی اجرای اختتامیه چهارمین جشنواره جام جم را برعهده گرفت و هنرمندانی چون داوود میرباقری، الهه رضایی، مهدی سلطانی، سوگل طهماسبی، سیروس مقدم، الهام غفوری، حسین رفیعی، رضا رفیع، افشین زی نوری، باربد بابایی، حجت الاسلام والمسلمین برمایی، سیروس الوند، اندیشه فولادوند، سونیا پوریامین، سروش صحت، علیرضا خمسه، مسعود فروتن، هرمز شجاعی مهر، اقبال واحدی، جلیل فرجاد، سعید سلطانی، اسماعیل شنگله، همایون اسعدیان، مرتضی حیدری، عادل فردوسی پور، محمد رضا شفیعی، مسعود بهبهانی نیا در این مراسم حضور داشتند.

جشنواره تلویزیونی جام جم سالانه شد

محمد احسانی دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) گفت: جشنواره چهارم با تاخیر چهارساله شکل گرفت و از سال آینده پیاپی برگزار خواهد شد و قالب های دیگر تلویزیونی نیز در جشنواره های آینده مورد بحث قرار می گیرند.

وی در ادامه بیان کرد: ما درخواست کردیم تا مدیران شبکه ها از هر بخش پنج اثر خود را برای ما بفرستند که امشب برندگان آنها مورد تشویق شما قرار خواهند گرفت‌.

احسانی در پایان از همه همکاران خود در جشنواره تلویزیونی جام جم تشکر و قدردانی کرد.

تجلیل از خانواده شهید محسن خزایی

در ادامه مراسم با حضور آقایان علی عسکری و میرباقری، از خانواده شهید محسن خزایی شهید رسانه ملی تجلیل به عمل آمد.

درخواست معاون سیما از سه قوه کشور

مرتضی میرباقری معاون سیما، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن به حضار، گفت: یکی از اهداف این جشنواره تقدیر و تشکر از دوستانی است که در چهار قالب مستند، سریال و ... آنتن تلویزیون را گرم نگه داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: تمامی مناطق جغرافیایی شهرها و استانها، رده های سنی مختلف مخاطب تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران هستند.

میرباقری ادامه داد: سوای از اینکه درشبکه های عمومی و جامع به همه قالب ها می پردازیم، دوازده شبکه ملی و تخصصی به برنامه روی آنتن می بریم. در همین راستا برطبق نظر سنجی ها ۸۴ درصد مردم ایران مخاطب تلویزیون هستند و حدود ۳ ساعت و ۲۶ دقیقه در روز تلویزیون ایران را تماشا می کنند. این مهم مقدور نبود جز تلاش شما عزیزان که به نمایندگی دیگر برنامه سازان در جلسه حضور دارید.

میرباقری خطاب به سه قوه مجریه، مقننه و قضایی، تاکید کرد: یک‌ نکته به دولت مردان عزیز می گویم که با رسانه ملی مهربانانه تر برخورد کنند. ما نیازمند آن هستیم که سعه صدر مسئولان افزایش پیدا کند، تا برنامه سازان ما دچار مشکل نشوند. همچنین با اینکه زمان بودجه گذشته است، اما تقاضا داریم همان بودجه ناکافی که به صدا و سیما تخصیص داده شده را به موقع پرداخت کنند. هرچه بودجه مصوب به صورت کامل در اختیار ما قرار نگیرد کار برنامه سازان ما دچار اختلال می شود.

وی افزود: امیدواریم پشتوانه معنوی و محتوایی که در یک سال و نیم اخیر شکل گرفته است، عاملی برای رونق کارها و تداوم آنها باشد.

معاون سیما در پایان گفت: از برنامه سازان درخواست داریم علی رغم همه مشکلات، به خلاقیت، ابتکار و نوآوری اتکا کنند و برنامه های پایدار و تاثیر گذار داشته باشند.

رئیس رسانه ملی: برنامه‌سازان در مقابل هجمه‌ها وظیفه خطیری دارند

در ادامه این مراسم، دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم در سخنانی به نقش تلویزیون در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: با توجه به تمامی هجمه هایی که امروز علیه جمهوری اسلامی می شود، شما برنامه سازان وظیفه خطیری بر عهده دارید.

وی در ادامه تاکید کرد: برای رسیدن به یک برنامه خوب باید سه ضلع مثلث طلایی تولید یعنی هدف گذاری، پژوهش و تحقیق و زیبایی شناسی در کنار هم قرار گیرند.

رئیس رسانه ملی با قدردانی از بدنه تولید تاکید کرد:بعد از مدت ها سریال سازی به ریل اصلی خود بازگشته ،به طوری که مدت هاست هر شب سه سریال جدید روی آنتن می رود.

پس از پایان سخنان رئیس رسانه ملی، کلیپی از شهادت تصویر بردار شبکه العالم در شهر حلب سوریه پخش شد.

بزرگداشت دو پیشکسوت تلویزیون

در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم از داود میرباقری خالق مجموعه های ماندگار تلویزیونی«امام علی(ع)»، «معصومیت از دست رفته» و «مختار نامه» تقدیر شد.

داود میرباقری، کارگردان کشورمان با اشاره به سفر به کشور مغرب برای انتخاب لوکیشن سریال سلمان فارسی»گفت: من اخیرا از سفر مغرب برگشته ام و یک سوغاتی برای شما دارم. کشور مغرب کشور خاصی است و بافت تاریخی خود را حفظ کرده است و نکته ای توجه مرا جلب کرد که روی درب بسیاری از خانه های قدیمی دو دست به شکل مینیاتوری حک شده بود و من وقتی سوال کردم گفتند اینها دستان حضرت زهرا (س) است که اگر بر هر خانه ای باشد آن خانه را از بلا حفظ می کند.

وی ادامه داد: همه دوستانی که تا به امروز با آنها برای ‌سریال سلمان فارسی مذاکره کردیم امیدوارم سر قولشان بمانند. من تلاش کردم در این مدت خود را بازسازی کنم و پر انرژی به سمت تولید این اثر بروم.

میرباقری تصریح کرد: سریال سلمان پروژه تو در تویی است که فقط بخش عربستان آن به اندازه مختارنامه انرژی می برد. بنابراین توقع است برای این پروژه سنگین همه با انرژی و قدرت پای کار بیایند.

پس از آن با پخش کلیپی از هنرمندان، از «اسماعیل شنگله» تقدیر و تجلیل شد.

اسماعیل شنگله در این مراسم اظهار داشت: تشکر و سپاس از برگزار کنندگان این برنامه. بعد از سه سال که به اینجا آمدم تمام خاطرات گذشته برای من زنده شد. هستند بانوانی که به دلایل مختلف همسران خود را از دست دادند و به جای اینکه یه دنبال زندگی جدید بروند، سعی کردند فرزندان خود را بزرگ کنند و من تبریک مضاعف می گویم به این بانوان که هم نقش مادر را بازی کردند و هم پدر را.

گفتنی است؛ در حاشیه اختتامیه جشنواره تلویزیونی جام جم محمد معتمدی به صورت زنده به اجرای سه قطعه موسیقی پرداخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها