چهار مجرم سابقه دار که در پوشش مامور 21 نفر را به تله انداخته و از آنها اخاذی کرده بودند، دیروز در برابر حکم قطعی 156 سال زندان و تحمل شلاق قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۳۷
156 سال زندان مجازات 4 مامور قلابی +عکس

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از یکم مهر 93 به دنبال شکایت مرد جوانی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی به ماموران گفت: مقابل خانه‌ام در غرب تهران سوار خودرویم شدم تا به محل کارم بروم، اما همان موقع دو مرد که یکی از آنها جوان و دیگری میانسال بود مقابل خودرویم ایستادند. آنها خودشان را مأمور پلیس معرفی کردند و از من خواستند هرچه در جیب دارم داخل یک کیسه پلاستیکی بریزم و به آنها تحویل دهم. من هم که ترسیده بودم قبول کردم. آنها سپس رمز عابر بانکم را خواستند که مقاومت کردم. وقتی مقاومتم را دیدند با قمه به من حمله کرده و دست و صورتم را زخمی کردند. مردان خشن شیشه‌ های ماشین را شکستند و بعد از گرفتن پول هایم، تلفن همراه، کارت عابربانکم و رمز آن بسرعت سوار یک دستگاه پژوی سیاه شدند و رفتند.

تلاش برای ردیابی مامورنماها آغاز شده بود که شکایتی مشابه به پلیس رسید‌. شواهد نشان می‌داد دو مرد خشن در پوشش مامور پلیس از راننده یک دستگاه پژو206 اخاذی کرده و وی را با قمه تهدید به مرگ کرده‌اند.

در حالی که تحقیقات پلیس برای ردیابی ماموران قلابی آغاز شده بود چند شکایت مشابه دیگر به پلیس رسید. بررسی‌ها نشان می‌داد دزدان در قالب گروه‌های دو یا چهار نفره طعمه هایشان را در خیابان‌های خلوت به تله می‌انداختند و با تهدید قمه نقشه‌شان را اجرا می‌کردند.

ششم آذر 93 بود که یک مرد افغان به کلانتری رفت و شکایت دیگری را ارائه کرد. وی گفت چهار سرنشین یک پژو که خودشان را مأمور مبارزه با مواد مخدر معرفی کرده بودند راهم را بستند. آنها مرا به زور سوار خودرو کردند و با خود به حاشیه تهران بردند .آنها در بین راه بشدت کتکم زدند تا رمز عابر بانکم را به آنها بدهم.مردان خشن بعد از گرفتن کارت عابر بانک و برداشت پول از حسابم مرا رها کردند.

در حالی که شمار شکایت‌ها به 21 فقره رسیده بود مأموران کلانتری 151 یافت آباد طی عملیات ویژه یکی از مجرمان سابقه دار به نام شهرام را 19 خرداد 94 ردیابی و دستگیر کردند. این مجرم سابقه‌دار به اخاذی در پوشش مامور پلیس با همدستی سه نفر از دوستانش اعتراف کرد‌. به این ترتیب یوسف 51 ساله که سرکرده این شبکه بود و دو همدست دیگرش به نام‌های رضا و احسان نیز در عملیات‌های ویژه پلیسی ردیابی و بازداشت شدند.

آنها در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. شهرام و یوسف مشارکت در 21 فقره سرقت و جعل عنوان مامور پلیس و همچنین شش فقره آدم‌ ربایی را گردن گرفتند.

رضا و احسان اما ادعا کردند در همه سرقت‌ها شرکت نداشته‌اند و به پیشنهاد یوسف و شهرام در بعضی از سرقت‌ها آنها را همراهی کرده‌اند. در پایان جلسه هیات قضایی یوسف و شهرام را هر کدام به 51 سال زندان و 111ضربه شلاق محکوم کرد‌. رضا و احسان نیز هرکدام به 27 سال زندان و 75 ضربه شلاق محکوم شدند. دیروز این حکم در شعبه 41 دیوان عالی کشور مهر تائید خورد و قطعی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها