رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه رضاخان به دنبال نابودی حجاب بود اما موفق نشد زیرا ریشه اعتقادات در عمق جان مردم بود، گفت: عده‌ای از خانم‌ها در طول دوران اختناق رضاخانی از خانه بیرون نیامدند تا با مأموران کشف حجاب مواجه نشوند.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۹۰
محمدی‌گلپایگانی:نسل جوان از کارهای رضاخانی آگاهی داشته باشد

به گزارش جام جم آنلاین، آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی ظهر امروز در آیین افتتاح 15 واحد مسکونی موقوفه حاج حسن شهریاری در گلپایگان ضمن قدردانی از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه انصافاً سازمانی پویایی است و به ویژه در امر موقوفات بسیار فعال است.

وی افزود: نقشی که رضاخان در سلسله منحوس پهلوی در احاطه و منهدم کردن موقوفات داشت هیچ‌گاه قابل بخشش نیست زیرا موقوفات و رقبه‌ها پشتیبان محکم و قوی در مسائل مذهبی بود و رضاخان با اصل و اساس دین مخالف و با هرکس که برای دین کار می کرد، مخالفت می‌کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: در سال‌های حکومت رضاخان در ایام محرم و صفر هیچ‌کس جرأت برگزاری مراسم روضه‌خوانی و مجالس عزاداری را نداشت تا حدی که مردم مراسم عزاداری ائمه اطهار را در نیمه‌های شب برپا می‌کردند.

وی با اشاره به نابودی موقوفات در زمان رضاشاه تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب امام راحل(ره) توانست موقوفات را احیاء کند و با فرمایشات ایشان اصلاحات ارضی انجام شد و موقوفات و زمین‌های کشاورزی به کشاورزان بازگردانده شد.

محمدی گلپایگانی گفت: رضاخان رقبات را نابود کرد، موقوفات را در اصلاحات ارضی به کشاورزان سپردند و کشاورز را مالک موقوفه کردند و به این طریق اصل موقوفات را از بین بردند؛ امام خمینی(ره) اسناد مالکیت تمام موقوفات که در واقع موقوفه به نام کشاورز شده بود را باطل اعلام کرد و این کار انجام شد و موقوفات احیا شد.

وی با اشاره به این که رضاخان کارهای عجیب و غریب فراوانی در کارنامه خود دارد، افزود: خوب است که نسل جوان از این کارهای رضاخانی آگاهی داشته باشند و بدانند که این سلسله منحوس و خبیث با اسلام، دین و مملکت چه کرد؛ این کشور زمانی را تجربه کرد که 40 هزار مستشار آمریکایی با حقوق‌های گزاف در آن وجود داشت و شخصی با درجه استواری بر مقامات عالی نظامی ایرانی فرمان می‌داد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه رضاخان به دنبال نابودی حجاب نیز بود اما موفق نشد زیرا ریشه اعتقادات ما در عمق جان مردم بود، گفت: عده‌ای از خانم‌ها در طول دوران اختناق رضاخانی از خانه بیرون نیامدند تا با مأموران کشف حجاب مواجه نشوند.

وی ادامه داد: اکنون اگر زنی در گوشه‌ای حجاب را مسخره کند به جایی نخواهد رسید زیرا اعتقادات در عمق و ریشه در نهاد مردم است و خودشان را از فاطمه الزهرا(س) جدا نمی‌کنند و او را الگوی خود می‌دانند، همان که بر حجاب تاکید می‌ورزید؛ استان‌های شمالی کشور با نظامی گری فتح نشد بلکه این امام زاده‌ها بودند که در آن‌جا حضور و مردم را شیعه کردند.

محمدی‌گلپایگانی در پایان با بیان این که گویا کمر همت برای نابودی تمام مظاهر اسلامی بسته اند، افزود: جنایات آل‌سعود فراوان است و خداوند ریشه ضد اسلام و آل‌سعود را از بن برکند؛ سازمان اوقاف، سازمانی موفق بوده و اینجا هم با همکاری اداره اوقاف این منطقه ساخته شده است و از همسایگان این طرح که در ساخت و سازهای آن صبوری کردند تشکر باید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها