علی سامره در گفت و گو با جام جم آنلاین از دربی می گوید؛

گل که زدم پرسپولیسی ها ساکت شدند /تماشاگران ستاره دربی هستند

دربی 86 در پیش است. روز پنج شنبه همه دوستداران آبی و قرمز از ساعت 15:45 به تماشای هشتاد و ششمین دربی پایتخت می نشینند.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۹۸
شاید استقلال دوباره چهار تایی شود / هواداران سرخآبی جلوی رئیس فیفا آبروداری کنند

به گزارش جام جم آنلاین ، حالا کری خوانی های سرخابی به اوج رسیده است. برنده این دربی چه تیمی خواهد بود؟ اگر استقلال ببرد که امیدهایش را برای نایب قهرمانی این فصل بیشتر می کند ضمن اینکه انتقام شکست دور رفت را هم گرفته است. اما اگر پرسپولیس ببرد جلوی چشمان استقلالی ها قهرمانی اش مسجل می شود.

رضا شاهرودی که زمانی به «رضا مالدینی» سرخ ها معروف بود از برترین بازیکنان تاریخ باشگاه پرسپولیس به شمار می آید.

وی هنوز طرفدار پر و پاقرص پرسپولیس است و البته آرزو دارد روزی سرمربی این تیم شود هر چند او تا امروز شانس و اقبال قابل توجهی در امر مربی گری نداشته و به همین دلیل آرزوی سرمربی گری در پرسپولیس برای او دور و دراز به نظر می رسد.

به هر حال او در آستانه دربی 86 حرف های زیادی برای گفتن دارد، فراموش نکنیم شاهرودی یکی از جنجالی ترین چهره های تاریخ دربی است. گفت و گوی این چهره شاخص پرسپولیسی با جام جم آنلاین را در ادامه می خوانیدک

- دربی باز هم در راه است. این دربی برای شما چقدر جذابیت دارد؟

* مسلما به عنوان یک پرسپولیسی دربی همیشه برایم اهمیتی ویژه دارد. دربی پنج شنبه حسابش با دربی های اخیر جداست چون اینبار پای قهرمانی در میان است. قهرمانی که قطعی است، نکته ای که برای ما خیلی اهمیت دارد که این است که استقلالی ها هم بیایند و در جشن قهرمانی ما شرکت کنند. پیروزی در این دربی تاریخی خواهد بود.

- به نظر شما نتیجه این دربی چه می شود؟

* قطعا پرسپولیس می برد. این دربی هم مال ماست. نمی دانم دقیقا پرسپولیس با چه نتیجه ای استقلال را می برد. شاید دو بر یک. شاید هم سه بر یک . شاید هم یک چهارتایی دیگر!

-بهترین بازیکن پرسپولیس از نظر شما در دربی چه کسی خواهد بود؟

*برانکو تیمی ساخته که وابسته به ستاره ها نیست. البته در پرسپولیس ستاره های زیادی داریم. علی علیپور قطعا می تواند یکی از مهره های کارساز ما در دربی باشد. او واقعا شایستگی خودش را در این فصل به بهترین شکل ممکن نشان داد. امیدوارم علیپور در این دیدار با گلزنی باز هم آمار گلزنی اش را بهتر کند. این پرسپولیس یک سر و گردن از همه تیم‌های لیگ برتر بهتر است و برای هر بازی برنامه دارد. امیدوارم دربی 86 به حاشیه کشیده نشود.

- خود شما در دربی های متعددی به میدان رفته اید. خاطره اصلی شما در این دربی ها چه بوده است؟ لابد همان مسابقه که در آن درگیری به وجود آمد!

*نه بهتر است درباره خاطرات خوب صحبت کنیم. یکی از شیرین ترین خاطرات من همان دیداری است که با سه گل استقلال را شکست دادیم. (دربی شماره 43، همان دیداری که بازی خداحافظی فرشاد پیوس هم بود). در آن مسابقه مهدوی کیا ، بزیک و طاهرزاده گلزنی کردند و خیلی خاطره خوبی بود. بزیک روی حرکت من گلزنی کرد. من سه بازیکن استقلال را دریبل کردم تا به بزیک رسیدم و او هم در موقعیت گلزنی قرار گرفت. خیلی برای من این مسابقه به یادماندنی است. هم پر گل بود و هم اینکه استقلال را شکست دادیم.

- و بدترین خاطره شما؟

همان مسابقه ای که علیرضا اکبرپور گل زد و ما یک بر صفر باختیم. (دربی شماره 50 که در اسفندماه سال 79 برگزار شد) این اولین و آخرین باخت من در دربی بود. ما گلی خوردیم که به راحتی می شد جلویش را گرفت. من در این دیدار سانتر خوبی هم ارسال کردم که حلالی می توانست آن را گل کند اما نشد تا تلخ ترین خاطره من از دربی با این باخت شکل بگیرد.

- هیچ شانسی برای استقلال در این دربی قائل نیستید؟

* اگر بخواهم به عنوان یک طرفدار متعصب نگاه کنم خیر. اما اگر بخواهم به عنوان یک کارشناس نظرم را بدهم باز هم می گویم خیر! پرسپولیس خیلی آماده است و قطعا هوادارانش را راضی به خانه می فرستد.

- می دانید ورزشگاه آزادی در این دیدار فقط ظرفیت 60 هزار نفر را دارد؟

* واقعا؟! این برای ما که دربی های 100 هزار نفری را هم تجربه کرده ایم خوشایند نیست. با این محدودیت هواداران زیادی پشت در می مانند.

-دربی اکثر مواقع صحنه زد و خورد هواداران دو تیم است و البته خسارات به اموال عمومی به خصوص در اطراف ورزشگاه آزادی. نظرتان دراینباره چیست؟

* این می تواند بدترین قسمت دربی باشد. البته هواداران فهیم و با فرهنگ هر دو تیم اینکارها را نمی کنند، این رفتارهای زشت و ناپسند از طرف کسانی که شاید در ظاهر طرفدار یک تیم باشند اما در واقع فوتبال برایشان مهم نیست و برای خالی کردن عقده هایشان آمده اند. امیدوارم روز پنج شنبه هیچ مشکلی را در این رابطه نبینیم. ما باید آبروداری کنیم. به خصوص اینکه شنیده ام قرار است رییس فیفا هم بیاید.

- خود شما به ورزشگاه می روید؟

قطعا، جشن قهرمانی پرسپولیس مقابل استقلال را از دست نمی دهم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها