دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بعد از یک تبرئه موقت در رابطه با پرونده دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا با ارسال پیام‌های توییتری، رقیبان خود را نواخت.
کد خبر: ۱۱۲۳۵۳۵

او به دنبال انتشار کیفرخواست رابرت مولر بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، از پنهانکاری رسانهها بشدت انتقاد کرد و در پیامی توییتری به نقل از رود روزنشتاین، معاون دادستان کل آمریکا نوشت: هیچ ادعایی در این گزارش مبنی بر مشارکت یک آمریکایی در این فعالیت غیرقانونی وجود ندارد. ترامپ نوشت: مسخره است که رسانههای خبری جعلی نمیخواهند بگویند گروه روس (برای تاثیرگذاری در انتخابات) در سال 2014 و بسیار پیشتر از آنکه من نامزد ریاست جمهوری شوم، تشکیل شده است. ترامپ با کنایه افزود: شاید آنها قبل از من میدانستند که قرار است نامزد شوم.

ترامپ پس از آن هم با انتقاد از ناتوانی اف.بی.آی در ماجرای تیراندازی مرگبار روز چهارشنبه در مدرسهای در فلوریدا، اعلام کرد این نهاد به جای پرداختن به کارش در حال تحقیق روی «تبانی روسیه با کارزار انتخاباتی ترامپ» است. رئیسجمهور آمریکا که خود یکی از حامیان سرسخت قانون حمل سلاح و مخالف تغییر و اصلاح این قانون است، عامل این فاجعه را دارای اختلالات روانی معرفی کرد و مسئولیت حادثه را به گردن مردمی انداخته که به گفته او از مشکلات اطلاع داشتند، اما این موضوع را به نیروهای امنیتی گزارش نکردند. رئیسجمهور آمریکا در پیام توییتری خود افزود: «آنها (مدیران و مقامهای اف.بی.آی) زمان بسیاری را در تلاش برای ثابت کردن تبانی روسیه به تیم انتخاباتی ترامپ صرف میکنند. هیچ تبانیای وجود ندارد. به کار اصلی و اصولی خود برگردید و با کار خود باعث افتخار همه ما شوید.»

حمله لفظی تازه ترامپ به اف.بی.آی در حالی صورت میگیرد که او پیش از این بارها، این نهاد فدرال آمریکا را به دلیل تحقیقات درباره تبانی کارزارش با مسکو، حامی هیلاری حقهباز و دموکراتها معرفی کرده بود . این اظهارات در حالی مطرح شده که روز شنبه هیات منصفه دادگاهی در واشنگتن 16 فرد و نهاد روسیه را به اتهام دخالت در انتخابات ریاستجمهوری آمریکا تحت پیگرد قرار دادند. سرگئی کیسلیاک، سفیر سابق روسیه در واشنگتن ادعای دخالت در انتخابات آمریکا را یک توهم خواند و گفت: اتهاماتی که علیه ما مطرح میشود، تنها وهم و خیالهایی است که به خاطر دلایل سیاسی در جنگ لفظی میان طرفهای مختلف با عقاید سیاسی متفاوت در داخل آمریکا اعلام میشود.

وی ادامه داد: این اتهامات، فانتزیهایی هستند که اعتماد میان دو ملت را مخدوش میکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها