حمید گودرزی در گفت‌و‌گو با جام‌جم تاکید کرد:

«پاهای بی‌قرار» یک اتفاق در کارهای تاریخ معاصر

حمید گودرزی با بازی در سریال تلویزیونی «دانی و من» به کارگردانی علی عبدالعلی‌زاده که سال 78 از شبکه تهران به نمایش درآمد میان مردم شناخته شد. البته این بازیگر با وجود چهره شدن، تلاش کرده با وسواس نقش‌هایش را انتخاب کند، به همین دلیل کارنامه تلویزیونی او خیلی به لحاظ کمیت پربار نیست، اما سعی داشته کاراکترهای متفاوتی را ایفا کند.
کد خبر: ۱۱۱۲۸۸۸
«پاهای بی‌قرار» یک اتفاق در کارهای تاریخ معاصر
آخرین بازی گودرزی در تلویزیون، نقش پلیس در سریال «گشت ویژه» بود. او در سریال‌های زمانه، مسافری از هند، بچه‌های نسبتا بد، پنجمین خورشید، کمکم کن و تب سرد هم به ایفای نقش‌های مختلف پرداخته است. گودرزی تا همین اواخر در سریال تلویزیونی پاهای بی‌قرار به کارگردانی منوچهر هادی که برای شبکه پنج تولید می‌شود نیز بازی می‌کرد. به بهانه بازی‌اش در این سریال با او گفت‌وگویی داشتیم که در ذیل می‌خوانید.

شنیدهایم در سریال پاهای بیقرار نقش شخصیتی را بازی میکنید که شیرینیفروشی دارد.

بله، در این مجموعه تلویزیونی به کارگردانی منوچهر هادی نقش نادر را بازی میکنم که شیرینیفروشی دارد و درگیر یک ماجرای عاشقی و عاطفی میشود. البته خیلی نمیتوانم درباره سریال توضیح بدهم. باید کار را ببینید.

شما در اولین اثر سینمایی منوچهر هادی با نام «قرنطینه» بازی کرده بودید که سال 86 اکران شد و بعد از گذشت این همه سال با بازی در سریال پاهای بیقرار، برای باری دیگر جلوی دوربین این کارگردان رفتهاید. نگاه حرفهای این کارگردان در طول این سالها چقدر متفاوت شده است؟

شخصیت همه آدمها همان است که قبلا بوده، فقط اینکه رفتارشان با گذشت زمان پختهتر میشود. حال ممکن است این پختگی در رفتار و نگاه در کار یا زندگی شخصی باشد.

همکاری با منوچهر هادی و ایرج محمدی برایم اتفاق خوشایندی است، زیرا هر دو حرفهای هستند و نسبت به کارشان اشراف دارند و مخاطب را میشناسند. ضمن اینکه منوچهر هادی از دوستان خوبم است. بنابراین همکاری با آنها و بازی در مجموعه پاهای بیقرار برایم دوستداشتنی است. به نظرم تولید سریال تلویزیونی پاهای بیقرار، اتفاق خوبی در شبکه پنج است و شخصا خوشحالم که در کنار دوستان هستم.

بخشی از فضای سریال در سالهای 57 تا 64 میگذرد و در آن به انقلاب، جنگ و ... پرداخته میشود. این بخش از کار برایتان چه ویژگی ای دارد؟

بیتعارف باید بگویم مطمئن هستم پاهای بیقرار که منوچهر هادی کارگردانی میکند به لحاظ ساختار، طراحی و ... تفاوتهای قابل توجهی با سریالهایی خواهد داشت که فضای آنها در تهران قدیم میگذشت و ما دیدهایم. به نظرم هادی، کارگردان بسیار باهوشی است و همین باعث میشود تا متن در هنگام اجرا بخوبی در بیاید. حتما این کار جزو آثار متفاوت در حوزه تهران قدیم خواهد شد. ضمن این که شخصیت من هم خیلی متفاوت است.

از چه لحاظ؟

به این دلیل که نقشم منفی است و اولین بار است که نقش منفی بازی میکنم. وقتی منوچهر هادی از من خواست این نقش را بازی کنم، پذیرفتم.

قبلا گفته بودید، علاقهمند نیستید نقش منفی بازی کنید.

حالا اجازه بدهید این سریال را بازی کنم تا ببینم چه اتفاقی میافتد.

درباره این منفی بودن توضیح میدهید؟

نه، نمیتوانم توضیح بدهم!

برخی بازیگران سریال با گریمهای متفاوت در زمان گذشته و حال حضور دارند. این اتفاق هم برای نادر میافتد؟

نه، من فقط در زمان گذشته حضور دارم و نقشم در زمان حال نیست.

آیا قبل از ایفای نقش درباره تاریخ معاصر مطالعه کردید؟

نه، نیازی نبود، چون نادری شخصیتی نیست که درگیر وقایع سیاسی شود.

شما در تلویزیون گزیدهکاری کردهاید. معیارهایتان برای انتخاب نقش چیست؟

به هر حال در سن و سالی هستیم که دیگر نباید هر کاری را انجام بدهیم. برایم متن خیلی اهمیت دارد و باید شخصیتپردازیها منسجم بوده و ریتم قصه هم مناسب باشد. ضمن اینکه حرفهای بودن تهیهکننده و کارگردان هم برایم مهم است. وقتی این سه معیار درکنار هم باشند، مسلما میپذیرم؛ اما گاهی این ماجرا خوب پیش نمیرود و یکی از اضلاع این مثلث کامل نیست. اما بیاغراق باید بگویم در سریال پاهای بیقرار همه این اتفاقات رخ داده است.

بازیگر نقش مقابل تا چه میزان در این انتخاب تاثیر دارد؟

خیلی زیاد موثر است. یکی دیگر از ویژگیهای این سریال، حضور بازیگرانی است که قبلا با آن تجربه همکاری داشتهام، مثل آرش مجیدی، لیندا کیانی و ... . همکار خوب، نعمت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها