زلاتان ابراهیموویچ کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال سوئد با مصاحبه اخیرش جنجال بزرگی به پا کرد. او گفت: «در رسانه‌های سوئد نژادپرستی ناخودآگاه و زیرپوستی وجود دارد. اگر من بلوند بودم و اسمم اسونسون یا آندرسون بود، حتی اگر دزد بانک بودم از من دفاع می‌کردند»
کد خبر: ۱۱۱۱۴۰۶
جنجال مصاحبه زلاتان درباره نژادپرستی سوئدی ها؛ حیف که بلوند نیستم!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از espnfc ، زلاتان ابراهیمووچ ادعا کرد به اندازه ای که لایقش است مورد تکریم سوئدی ها نبوده چون یک دورگه بوسنیایی - کروات است که اسمش اندرسون یا اسونسون نیست!

زلاتان 116 بازی ملی برای سوئدی ها انجام داد و در چهار لیگ معتبر اروپایی (لوشامپیونه، سری آ، لالیگا و لیگ برتر انگلیس) با بزرگ ترین تیم ها به میدان رفت.

این بازیکن 37 ساله درباره سوئدی ها عبارت «نژادپرستی زیرپوستی» را به کار برد. او می گوید چون اصالتا سوئدی نیست آنطور که باید از رسانه های این کشور احترام ندیده است. او به Canal+ گفت: «رسانه های سوئدی دقیقا چکار می کنند؟ آنها از من دفاع می کنند یا حمله ترتیب می دهند؟ آنها هنوز به من حمله می کنند چون هنوز نمی توانند بپذیرند من ابراهیموویچ هستم.»

وی افزود: «اگر بازیکن دیگری اشتباه کند از او دفاع می کنند اما وقتی من اشتباه کنم چنین نیست. این یک نژادپرستی است. من نمی گویم این صریحا نژادپرستی است اما می توانم آن را «نژادپرستی زیرپوستی» بنامم. این وجود دارد و من 100 درصد اطمینان دارم. من نامم اندرسون یا اسونسون نیست. موی طلایی هم ندارم. اطمینان داشته باشید اگر سوئدی بودم و نامم هم سوئدی بود رسانه ها از من حمایت می کردند حتی اگر از بانک دزدی می کردم. »

زلاتان خاطرنشان کرد:«کاری که من برای فوتبال سوئد کردم هیچکس دیگری انجام نداد. 11 بار پیاپی مرد سال فوتبال سوئد شدم، رکورددار بعد از من فقط دو بار این جایزه را برده است. کاری که من برای فوتبال سوئد کردم هرگز تکرار نمی شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها