ضرغامی در سحنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مطرح کرد

9 دی نقطه عطفی در مبارزات انقلابی مردم ایران

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اهمیت 9 دی به دلیل عمق فهم، درک و بصیرت مردم از یکسو و خودجوش بودن آن از سویی دیگر حائز اهمیت بود که در نتیجه آن معادلات جهانی و امیدواری دشمنان را برهم زد.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۱۸
9 دی نقطه عطفی در مبارزات انقلابی مردم ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران طی سخنانی ضمن تسلیت رحلت حضرت معصومه (س) و گرامی داشت حماسه نهم دی اظهار داشت: سالروز حماسه 9 دی قیام بزرگ ملت ایران بود.

وی افزود: اهمیت 9 دی به دلیل عمق فهم، درک و بصیرت مردم از یکسو و خودجوش بودن آن از سویی دیگر، حائز اهمیت بود که در نتیجه آن معادلات جهانی و امیدواری دشمنان برهم خورد.

ضرغامی همچنین تصریح کرد: کسانی که از حماسه 9 دی به عنوان انقلاب سوم یاد می‌کنند تعبیر درستی دارند چرا که پس از 22 بهمن 57 و همچنین تسخیر لانه جاسوسی و مبارزه با آمریکا که نقطه عطفی در مبارزات ایران است، حادثه بزرگ 8 و 9 دی ماه 88 آثار وبرکات فراوانی داشت که جا دارد از آن به عنوان انقلاب دیگری یاد کنیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد:در آن زمان دشمنان انقلاب و ضدانقلاب‌ها امیدوار شدند. حوادث آن زمان، دشمن ناامید و به ویژه آمریکا که در مسئله هسته‌ای پذیرفته بودند ایران پایدار است را امیدوار کرد و آنها که حرف‌شان تصویرسازی است و تصویربرداری است توانستند این حوادث را بزرگ‌نمایی کرده و جور دیگری نشان دهند.

ضرغامی ادامه داد: خوشبختانه حماسه بزرگ 9 دی ورق را برگرداند و بهتر از گذشته جایگاه ایران را به ملت هدیه کرد. البته در 8 دی ماه هم مردم استان‌های دیگر در حمایت از انقلاب و نظام به خیابان‌ها آمدند که در 9 دی ماه هم این حمایت در تهران دیده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها