تاپ 10؛

10 نفر از قدرتمندترین افراد در آمریکا+ عکس

نیمی از 100 فرد تاثیرگذار در دنیا که سال گذشته به انتخاب مجله تایم معرفی شدند، آمریکایی بوده و در این کشور زندگی می‌کنند. این افراد شامل میلیاردرها، مدیرعامل شرکت‌های بزرگ، رهبران سیاسی و افرادی می‌شود که قادرند تا بر زندگی هرکسی در دنیا تاثیر گذار باشند.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۶۷
10 نفر از قدرتمندترین افراد در آمریکا+ عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی‌رو، در این تاپ 10 شما را به ده تا از قدرتمندترین افراد در کشور آمریکا آشنا می‌کنیم. در انتخاب این اشخاص مسائلی مثل ارزش خبری، قدرت، فرماندهی و ثروت مورد توجه قرار داشته است.


10- لری فینک، مدیرعامل بلک راک

لری فینک (Larry Fink) مدیرعامل شرکت بلک راک در حال حاضر یکی از ده فرد تاثیرگذار در آمریکا محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد که امروزه پول حرف اول را در زمینه قدرت می‌زند و به همین دلیل افرادی مثل فینک که کنترل کننده ثروت بسیار زیادی هستند از قدرت زیادی نیز برخوردارند. این افراد با اهرم‌های مالی خود می‌توانند در تصمیم گیری‌های کلان سیاسی نیز تاثیر گذار باشند.

البته کمپانی‌هایی مثل بلک راک در اوضاع اقتصادی آمریکا نیز نقش زیادی دارند، برای مثال چند تصمیم اشتباه همانند سال 2008 می‌تواند اوضاع اقتصادی تمام دنیا را متحول کند. کمپانی بلک راک یکی از بزرگترین مجموعه‌های مدیریت سرمایه گذاری در دنیاست. فینک در سال 1988 این شرکت را تاسیس کرد و در حال حاضر مدیرعامل آن می‌باشد. این شرکت کنترل کننده 4.5 تریلیون دلار است. نام لری فینک همواره به عنوان یکی از کاندیداهای ریاست بانک مرکزی آمریکا نیز مطرح بوده است.


9- مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک

نام و چهره مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) در همه جای دنیا به دلیل نفوذ فیسبوک شناخته شده است. زاکربرگ 31 ساله یکی از موسسان و مدیرعامل فعلی فیسبوک، بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا است. این شرکت همواره به دنبال راه‌هایی جدیدی برای افزایش سرمایه و ارزش خود بوده، به نحوی که ثروت زاکربرگ به عنوان بزرگترین سهامدار فیسبوک در حال حاضر حدود 50 میلیارد دلار است. به جز فعالیت در زمینه‌های تکنولوژیک، زاکربرگ در بخش‌های مختلفی مثل آموزش و کارهای خیریه نیز سرمایه گذاری کرده است. اکثر این هزینه‌ها و سرمایه گذاری‌های متفرقه از طریق استارتاپی به نام NFP انجام می‌شود، این استارتاپ توسط پریسیلا، همسر مارک راه اندازی شده است. این زوج به تازگی مدرسه‌ای در پالو آتو تاسیس کرده‌اند که هدف آن کمک به کودکان فقیر در جامعه است.


8- لری پیج، یکی از موسسین و مدیرعامل کمپانی آلفابت

لری پیج (Larry Page) یکی از موسسان و مدیرعامل فعلی شرکت آلفابت است، گفته شده که بسیاری از تغییراتی که به تازگی در گوگل انجام شده از ابتکارات پیج بوده‌اند. در حال حاضر گوگل و تمامی شرکت‌ها و پروژه‌های وابسته به این شرکت مثل ایکس، نِست، گوگل فایبر و … تحت نظر آلفابت فعالیت می‌کنند. لری پیج و سرگئی برین در سال 1998 شرکت گوگل را تاسیس کرده و پیج مدیریت عامل این شرکت را تا زمان تاسیس آلفابت بر عهده داشت. به جز موتور جستجو و سرویس‌های اینترنتی معروف گوگل، این شرکت در پروژه‌های بسیاری مثل هوش مصنوعی، خودروهای خودران و اتوماسیون فعالیت‌های روزمره نیز سرمایه گذاری کرده است. لری پیج به دلیل مدیریت شرکتی که تاثیر زیادی در فعالیت‌های روزانه افراد و بسیاری از کسب و کارها دارد یکی از قدرتمندترین افراد دنیا محسوب می‌شود.


7- جف بزوس، مدیرعامل آمازون

آمازون دات کام یکی از آشناترین نام‌ها در زمینه فروش اینترنتی است. با این حال با اینکه هر ساله این شرکت فروشی در حدود 89 میلیارد دلار دارد اما سود اندک و ناچیزی را اعلام می‌کند. در سال گذشته این شرکت تنها 92 میلیون دلار سود دهی داشته اما به دلیل نفوذ بالایی که در جوامع مختلف دارد ارزش آن هر سال افزایش پیدا می‌کند، به نحوی که ثروت شخصی بزوس به عنوان بزرگترین سهامدار این شرکت به 55 میلیارد دلار رسیده است. بزوس همچنین مالک یک شرکت فضایی به نام Blue Origins بوده و کسب و کارهایی مربوط به آمازون مثل سرویس تحویل سریع محصول با استفاده از پهپاد و یک کتاب فروشی در سیاتل را نیز مدیریت می‌کند. سال گذشته بزوس و شرکت Blue Origins موشک خود را به فضا پرتاب کرده و به دنبال ارسال فضانورد به فضا طی ده سال آینده هستند.


6- ابیگیل جانسون، مدیرعامل فیدلیتی

ابیگل جانسون (Abigail Johnson) مدیرعامل فیدلیتی (Fidelity) با بازی‌های قدرت غریبه نیست. گفته شده که او بدلیل اختلافاتی که با پدر خود داشته او را از مدیریت فیدلیتی برکنار کرده و خود این سمت را در دست گرفته و به سرعت قدرت خود را افزایش داده. ابیگل با ثروت شخصی حدود 18 میلیارد دلار یکی از ثروتمندترین زنان دنیا محسوب می‌شود. او مالک و مدیرعامل شرکتی است که حقوق بسیاری از بازنشستگان آمریکایی را پرداخت می‌کند. جانسون نه تنها قادر است تا با افکار مردم بازی کند، بلکه بسیار ثروتمند بوده و مدیریت شرکت مهمی را بر عهده دارد و به همین دلیل یکی از تاثیرگذارترین افراد آمریکایی محسوب می‌شود. شرکت فیدلیتی کنترل کننده دو تریلیون دلار ثروت است.


5- بیل گیتس، موسس مایکروسافت

هرکسی که با کامپیوترها و لپ تاپ‌ها سر و کار داشته باشد حتما نام بیل گیتس را شنیده است. او در حال حاضر یکی از اعضای هیئت مدیره بنیاد بیل و ملیندا گیتس است. او با ثروت 87.3 میلیارد دلاری خود هنوز هم یکی از اعضای هیئت مدیره مایکروسافت محسوب می‌شود اما به طور فعال در تصمیم گیری‌ها و فعالیت‌های شرکت نقشی ندارد. در حال حاضر بیل و همسرش یکی از بزرگترین موسسات خیریه دنیا را مدیریت می‌کنند. بیشتر منابع این موسسه خیریه صرف کمک به کاهش مرگ و میر در اثر بیماریها در کشورهای در حال توسعه می‌شود. تاکنون 135 میلیاردر دیگر نیز اعلام کرده‌اند که با صرف حداقل نیمی از ثروت خود به موسسه Giving Pledge که با همکاری گیتس و بافت ایجاد شده کمک خواهند کرد.


4- برادران کوک، مالک شرکت صنایع کوک

صنایع کوک (Koch Industries) توسط دو برادر به نامهای چارلز و دیوید مدیریت می‌شود، در حال حاضر چارلز که هشتاد سال دارد مدیرعامل و دیوید که 75 سال دارد نایب رئیس این کمپانی غول آسا هستند. ثروت شخصی این دو برادر بیش از 87 میلیارد دلار تخمین زده شده و شرکت آنها دومین شرکت خصوصی بزرگ در آمریکا محسوب می‌شود. اما مهمترین دلیل تاثیرگذاری این افراد، نفوذ آنها در دنیای سیاست آمریکا است، به نحوی که از آنها به عنوان مهمترین افراد در حزب جمهوری خواه نام برده می‌شود. حدود صد هزار نفر در صنایع کوک مشغول به کار هستند، درآمد سالانه این شرکت 115 میلیارد دلار است. شرکت صنایع کوک، در زمینه صنایع هسته‌ای و صنعت نفت؛ شامل تولید، پالایش و توزیع نفت خام، ساخت خطوط لوله، صنایع پتروشیمی، صنایع شیمیایی، تولید الیاف، پلیمر و پلاستیک، مواد معدنی، کود، کاغذ، صنایع کشاورزی و دامداری، ارائه خدمات مالی و سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف، فعالیت می‌نماید.


3- جنت یلن، رئیس بانک مرکزی آمریکا

جنت یلنِ 69 ساله نگهبان اقتصاد آمریکا محسوب می‌شود. او اولین زن در تاریخ آمریکاست که به ریاست فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) رسیده است. از زمانی که او مسئولیت اقتصاد آمریکا را برعهده گرفته میزان بیکاری کاهش چشمگیری داشته و آمریکا رشد اقتصادی پایداری را تجربه کرده است. تصمیمات اقتصادی یلن مثل افزایش یا کاهش سود بانکی در تمامی بازارهای این کشور و دنیا تاثیر زیادی خواهد داشت و زندگی روزمره افراد را دستخوش تغییر می‌کند. تصمیمات یلن تاثیر مهمی در نرخ تورم آمریکا نیز دارد، به همین دلیل همواره از او به عنوان یکی از قدرتمندترین افراد در آمریکا نام برده می‌شود. اقتصاددانان و فعالین اقتصادی سراسر دنیا توجه زیادی به نظرات و عقاید یلن دارند.


2- وارن بافت، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره برکشایر ‌هاتاوی

وارن بافت 85 ساله، مدیرعامل شرکت برکشایر ‌هاتاوی (Berkshire Hathaway) اولین سهام خود را در یازده سالگی خریداری کرده است. اظهارات و نظرات او برای اکثر سهامداران بازار آمریکا بسیار مهم و تاثیرگذار است. او از سهامداران عمده در شرکت‌های کوکاکولا، پپسی، آی بی ام، جنرال موتورز، وال مارت، بنک او آمریکا و … است. ثروت شخصی او 65 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. بافت از سال 1964 مدیریت شرکت برکشایرهاتاوی را برعهده دارد. بافت با خرید 37.2 میلیارد دلاری شرکت Precision Castparts بزرگترین خرید یکجای یک کمپانی در تاریخ را انجام داد و به همین دلیل یکی از بزرگترین افراد در کسب و کار محسوب می‌شود. او یکی از نزدیکترین دوستان بیل گیتس بوده و در کنار او با تاسیس موسسه خیریه Giving Pledge بیش از 21.5 میلیارد دلار صرف کارهای خیریه کرده است.


1-رئیس جمهور آمریکا

رئیس جمهور آمریکا همیشه قدرتمندترین فرد روی زمین است. این سمت هیچ ربطی به ثروت افراد ندارد با اینحال دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا یکی از میلیاردهای معروف دنیا نیز هست. هرکس که رئیس جمهور این کشور باشد فرمانده بزرگترین ارتش جهان نیز محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها