مربی ایرانی تیم والیبال زنان پورتو:

در پورتو نام طارمی بر سر زبان‌ها است

مائده برهانی و زینب گیوه از معدود لژیونرهای تاریخ والیبال بانوان ایران هستند. این دو که فصل گذشته به والیبال بلغارستان رفته بودند و بازی در تیمی به نام شومن کلاب را تجربه کرده بودند اینبار در کشور مالدیو به ماجراجویی های خود ادامه دادند.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۶۹
مائده برهانی: با آلمانی ها در حال مذاکره هستیم / هند برای ما تبدیل به زنگ خطر شده است

به گزارش جام جم آنلاین ، ماجراجویی جدید مائده و زینب این بار هم برایشان بار مالی مناسبی داشت و هم اینکه تجربه جدیدی در والیبال به دست آوردند، تجربه ای در کنار برترین بازیکنان جنوب شرق آسیا.

برهانی در گفت و گو با جام جم آنلاین از دومین تجربه لژیونر شدن خود می گوید. این پشت خط زن والیبال بانوان ایران ابتدا از احتمالات حضور خود در این فصل از رقابت های لیگ برتر والیبال بانوان ایران گفت. وی اظهار داشت: «لیگ برتر والیبال بانوان ایران آغاز شده است اما من تیمی انتخاب نکردم. اگر قرار باشد در این فصل به میدان بروم از نیم فصل دوم خواهد بود. ما (من و زینب گیوه) دو روز پیش از مالدیو به ایران برگشتیم و به تازگی به کار خودمان در والیبال این کشور پایان داده ایم. »

برهانی افزود: «در واقع حضور ما در کشور مالدیو به دلیل حضور در دو تورنمنت مختلف بود. ابتدا تورنمنتی در یک جزیره برگزار شد که با تیم منتخب مالدیو به قهرمانی در آن رقابت ها رسیدیم. سپس از چهارم تا هجدهم دسامبر در تیمی به نام پلیس کلاب در لیگ مالدیو به میدان رفتیم و باز هم به مقام قهرمانی رسیدیم.»

این پشت خط زن والیبال بانوان ایران در ادامه گفت: «از لحاظ مالی سفر به مالدیو برایمان منفعت داشت. اما از لحاظ فنی باید بگویم بازیکنان مالدیوی سطح بالایی ندارند اما سرعت پیشرفت آنها خیلی زیاد است. خوب اسپک می زنند و والیبال را خوب به نمایش می گذارند. روز به روز بهتر می شوند و قطعا در آینده حرف های زیادی برای گفتن دارند. »

وی یادآور شد: «در لیگ مالدیو بازیکنانی از نپال، هند، قزاقستان و تایلند حضور داشتند. تجربه خیلی خوبی بود. اما نکته ای که باعث تامل من شد پیشرفت حیرت آور بازیکنان هندی است. سطح آنها هم خیلی افزایش یافته که این برای من زنگ خطر بسیار بزرگی است. زمانی ما به شدت برنامه ریزی می کردیم تا چین تایپه، ویتنام و اندونزی را ببریم ، حالا باید به این جمع تیم ملی هند را هم اضافه کنید. هندی ها هم حالا برای ما رقیب هستند. »

این بازیکن در رابطه با احتمال لژیونر شدن مجدد خود گفت: «ما تا امروز مذاکرات زیادی با تیم های مختلف داشتیم. اما در اکثر مذاکرات تیم های خواهان ما نمی پذیرند که با حجاب برای آنها به میدان برویم که این موضوع از نظر ما پذیرفتنی نیست. البته ما در حال مذاکره با تیمی از آلمان هستیم. در حال حاضر فصل نقل و انتقالات والیبال هفته آینده در اکثر کشورها پایان می پذیرد و شاید تا آن زمان اتفاقات جدیدی برای من و زینب بیفتد. »

برهانی در پایان گفت: «اینکه چرا فقط من و زینب پیشنهاد خارجی دریافت می کنیم به رایزنی های خودمان و البته سابقه حضورمان در لیگ بلغارستان برمی گردد. حضور در بلغارستان باعث شناخته تر شدن ما شد. »

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها