درآمد زایی به روش محمد بن سلمان

۶ میلیارد دلار بده تا آزادت کنم

شاهزاده های سعودی که مدتی است به دستور محمدبن سلمان در بازداشت بسر می برند اکنون با پیشنهاد پرداخت پول در ازای آزادی مواجه هستند.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۷۵
۶ میلیارد دلار بده تا آزادت کنم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از افراد نزدیک به «ولید بن طلال» یکی از ثروتمندترین افراد حاضر در جهان، اعلام کرده که به وی پیشنهاد شده تا با پرداخت ۶ میلیارد دلار آزادی خود را به دست بیاورد.

منابع آگاه می‌گویند که مقامات سعودی از شاهزاده ولید بن طلال درخواست کرده‌اند در صورتی که خواستار آزادی است، می‌بایست حداقل ۶ میلیارد دلار پرداخت کند که این مبلغ به طور بالقوه امپراطوری تجارت جهانی یکی از ثروتمندترین مردان جهان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

این شاهزاده ۶۲ ساله یکی از دهها اعضای خاندان سلطنتی، مقامات دولتی و تجار سعودی است که اوایل ماه گذشته میلادی در موجی از بازداشت های تجار و شاهزادگان توسط دولت ریاض، دستگیر شد.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مدعی شده است که این مقامات در جریان کمپین مبارزه با اختلاس بازداشت شده‌اند. وال استریت ژورنال در گزارش خود نوشت، ۶ میلیارد دلاری که مقامات سعودی از شاهزاده ولید بن طلال درخواست کرده‌اند، یکی از بالاترین رقم هایی محسوب می‌شود که ریاض از دستگیرشدگان تاکنون تقاضا کرده است.

طلال یکی از سهام‌داران بزرگ در غرب همچون توییتر است. وی شبکه گسترده‌ای از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سراسر جهان را تاسیس کرده است.

پیشتر، نشریه آمریکایی فوربس، ثروت این شاهزاده سعودی را حدود ۱۸.۷ میلیارد دلار برآورد کرده بود که این مبلغ ولید بن طلال را به ثروتمندترین فرد خاورمیانه تبدیل کرده است.

این شاهزاده سعودی اعلام کرده، معتقد است که تسلیم این مبلغ هنگفت در واقع به نوعی اعتراف به گناه است و وی ملزم می شود تا امپراطوری مالی خود را که در طول مدت ۲۵ سال به وجود آورده است، نابود کند.

برخی منابع آگاه می‌گویند که شاهزاده ولید بن طلال در حال مذاکره با مقامات دولتی عربستان است تا در ازای آزادی اش، سهم بزرگی از مجمتع تجاری خود (Kingdom Holding Co، شرکت سرمایه‌گذاری پادشاهی) را بپذیرند.

ارزش بازار این شرکت معادل ۸.۷ میلیارد دلار است که از زمان دستگیری شاهزاده ولید بن طلال کاهش ۱۴ درصدی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها