گزارش جام جم آنلاین از یک کلاهبرداری

چوپان دروغگو همچنان بدنبال قربانی می گردد +عکس

«سلام علیکم ..من سید محمود...عشایر چادر نشین هستیم از منطقه خوزستان کنار شهر دزفول هستیم. .حقیقت چند وقت پیش عموم با گوسفندا پایین تپه مقداری وسیله طلا داخل کوزه با دوتا مجسمه پیدا کرده. مادرم سید است شماره شما را به قرآن استخاره کردیم خوب آمده اگر میتونی آنها را برایمان بفروش .خودت هم شریک اما تورا به امام حسین قسم به کسی چیزی نگویید بخدا سرکاری نیست.» ،این متن اس ام اسی است که شاید برای شما هم ارسال شده باشد، این نوع پیامک ها هرچند تازگی ندارد ولی بازهم جسته وگریخته مشاهده شده و افرادی را طعمه خود قرار می دهد.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۶۸
چوپان دروغگو همچنان بدنبال قربانی می گردد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین .جملات خیلی ساده اداشده .آنقدر ساده که بیانگر سادگی فرستنده است .حتی تن صدای آن طرف گوشی نیز حکایت از همین سادگی داشت .لهجه جنوبی داشت و می گفت اهل دزفول است .وقتی از او پرسیدم شماره مرا چگونه پیدا کرده است در جواب گفت: شانسی انتخاب کردم.

گفتم :مگه کسی رو نداشتی که این سکه ها را برات بفروشه ؟ گفت: نه خانم من عشایر هستم آشنایی در شهر ندارم .کلاهبردار هم نیستم .از او پرسیدم مطمئنی این سکه ها طلاست؟ گفت:بله طلاست بردم طلافروشی نشان دادم گفت یک سکه را 186هزارتومن می خرد ولی نفروختم . چه می دونم گفتم شاید اینها یکسری باشند بهتر است تعدادش بهم نخورد.آخه شناسنامه داره .داخل یک کیف چرمی قرار داشت.

در مقابل این پرسشم که چگونه می خواهد با من معامله کند؟ گفت: شما بفروش .هرچه فروش رفت با هم نصف می کنیم.

به او گفتم نمی ترسی به عنوان کلاهبردار دستگیر شوی چون اگر سکه ها طلا و قدیمی باشد که باید به میراث فرهنگی تحویل بدهی اگر هم سکه ای در کار نباشد بازهم کلاهبردار خواهی بود؟ درجواب گفت: نه خواهر من اهل کلاهبرداری نیستم به هیچ کس دیگری هم زنگ نزدم فقط به شما اس ام اس دادم بیا بفروش باهم تقسیم می کنیم .

حرفهایش با پیامک در تناقض بود معلوم بود خودش هم این ماجرا رو خیلی جدی نگرفته بود .شاید تیرش به هدف می خورد و به نوایی می رسید و شاید هم نه .اینها را خوب می دانست.

سرگرد بابک نمک شناس رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت وگو با جام جم آنلاین در این باره گفت:این همان ماجرای چوپان دروغگوست . ماجرایی قدیمی است. اینها افرادی را به صورت اتفاقی انتخاب می کنند وبا ارسال پیامک خود را چوپان یا عشایر معرفی می کنند که کوزه ای حاوی سکه طلا پیدا کرده اند و چون خودشان به اصطلاح بی دست وپا هستند از این افراد می خواهند این سکه ها را خریداری کنند یا برایشان بفروشند.

وی با اشاره به اینکه این افراد غالبا خود را یک روستایی ساده که با زندگی اجتماعی امروزه بیگانه هستند معرفی می کنند ،افزود:این افراد با گفتن اینکه این سکه ها طلاست و حاضرند با قیمت پایین بفروشند دیگران را تطمیع می سازند و سپس به محلی که خودشان می خواهند می کشانند .

نمک شناس ادامه داد: اغلب پشت این افراد یک یا دونفر دیگرنیز قرار دارند و ما پرونده هایی داشتیم که فرد مورد نظر را وادار به زورگیری کرده اند و حتی آدم ربایی و قتل نیز در این مورد اتفاق افتاده است.به عنوان مثال پرونده ای در این خصوص داشتیم که یک باند 5الی 6نفره فردی را که به او پیامک داده بودند به قتل رساندند .درواقع اینها یک شیوه وشگرد برای سرقت است وافرادی که طمع می کنند به راحتی جیبهایشان توسط این افراد خالی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها