کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین:

تغییر رویکرد تروریستی داعش؛مقصد بعدی کجاست؟

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شکست نظامی داعش در سوریه و عراق گفت:داعش با شکست در سوریه و عراق رویکرد تروریستی خود را از جنگ میدانی به عملیات انتحاری تغییر خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۶۹
تغییر رویکرد تروریستی داعش؛مقصد بعدی کجاست؟

دکتر حسن هانی زاده در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت:داعش به لحاظ فیزیکی در عملیات البوکمال ریشه کن شد و منطقه حاکمیتی این گروه تروریستی به عنوان دولت اسلامی عراق و شام به پایان رسید.

وی با بیان اینکه با وجود شکست نظامی داعش تفکر داعشی و وهابی که با دلارهای رژیم سعودی ترویج می شود همچنان در منطقه ریشه دوانیده است تاکید کرد:آمریکا و رژیم آل سعود که داعش را بوجود آورده اند با شکست این گروه تروریستی در کشورهای عراق و سوریه می خواهند تروریستها را به شمال آفریقا و آسیای میانه منتقل کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی یاد آور شد:پس از عملیاتهای دیرالزور و رقه در سوریه آمریکا صدها داعشی را به افغانستان منقل کرد تا در نزدیکی مرزهای ایران و روسیه ایجاد بحران کند.

وی افزود:اقدام اخیر داعش در انفجار مسجدی در صحرای سینای مصر بیانگر این است که تفکر داعشی در شمال آفریقا همچنان وجود دارد و تروریستها قصد دارند رویکرد خود را از جنگ میدانی به عملیات انتحاری تغییر دهند.

دکتر هانی زاده تصریح کرد:از بین رفتن تفکر داعشی ممکن است سالها طول بکشد و باید با ساز و کارهای فرهنگی و سیاسی آن را ریشه کن کرد.

وی افزود:تا زمانیکه حمایت مثلث شوم آمریکا،رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود از تروریسم باقی است،خطر داعش در منطقه وجود خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها