بی‌تردید نخستین پیش‌نیاز برای داشتن یک زندگی بانشاط، موفقیت در کار، معاشرت خوب اجتماعی و تربیت صحیح فرزندان، فراهم بودن آرامش و آسایش در خانواده است، بگذریم از این که به تائید پژوهش‌های مختلف و معتبر علمی، یکی از ریسک فاکتورهای تهدیدکننده سلامت جسم و عامل ایجاد بسیاری از بیماری‌ها از جمله زخم معده،‌ سکته قلبی،‌ بیماری‌های عصبی و... اضطراب، ناکامی و تشویش خاطر است که به‌طور طبیعی کسانی که خانواده آرام و بانشاطی ندارند خود به خود بسیاری از این مشکلات را هم خواهند داشت.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۵۳

اگر به‌دنبال آرامش و زندگی بانشاط هستید این را بپذیرید که برای خرید هدیه، ایثار، فداکاری، کمک به همسر، رعایت حقوق همسر، گفت‌وگو و... وقت، انرژی و پول خود را هزینه کنید، چراکه ناگزیر خواهید بود تمام این هزینه‌ها را برای دعواها،‌ بیخوابی، پریشانی و بیماری بپردازید.

در این فرصت کوتاه به یک نکته مهم مهارتی در ارتباط با افزایش نشاط و آرامش در زندگی مشترک اشاره می‌کنم. هر روز دلیلی برای تائید بهترین یار زندگی خود داشته باشید، واقعیت این است که هر زن و مردی در هر مقام و درجه علمی و اقتصادی که باشد بسیار علاقه‌مند است مورد تائید دیگران بخصوص نزدیکان خود قرار گیرد.

احتمالا بارها شنیده‌اید که بعضی‌ها در محیط کار بسیار شاداب‌تر از محیط منزل هستند زیرا در محیط کار به‌دلیل پرکاری، جسارت و ارائه کار خوب یا برخورد مناسب مرتب از سوی همکاران مورد تائید قرار می‌گیرند ولی در منزل نه‌تنها مورد تائید قرار نمی‌گیرند بلکه به دلیل برخی اختلاف‌نظرها در امور مختلف زندگی، مورد سرزنش واقع می‌شوند.

سعی کنید هر روز با بر شمردن یکی از صفات همسر خود او را تائید کنید مثلا از جدیت او در کار، مهربانی،‌ پرحرفی، غذای خوشمزه‌ای که آماده کرده یا خریدی که با خود به خانه آورده، آرایش ظاهری و ... تعریف کنید.

فراموش نکنیم زندگی، شخصیت و رفتار هر فردی نسبی است و با تغییر نگرش می‌توان به همسر نزدیک شد، یادمان باشد اگر به کسی احساس ارزشمندی و شایستگی بدهید، سعی می‌کند خودش را در حد انتظار شما نگه دارد و حتی ارتقا دهد.

حجت‌الاسلام حسن امان‌الهی

استاد دانشگاه و مشاور خانواده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها