به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصر ایران، شرکت خودروسازی پورشه، پس از ساخت و ارائه کاین در سال 2002 قلمرو جدیدی را کشف کرد. ناحیهای برای دیزلیها.
اما این خودرو اولین وسیله دیزلی ساخت این کمپانی نیست. اولین محصول دیزلی پورشه در این ناحیه جسارت حرکت روی نواحی غیر جادهای را دارد و گلی شدنش طبیعی و نه چندان ناراحت کننده محسوب میشود.
زمانی که فولکسواگن به طراحی بیتل به عنوان «خودروی مردمی» آلمان پرداخت، «فردینانت پورشه» نیز به کار روی روی ماشین کشاورزی پرداخت که به «تراکتور مردمی» ژرمنها تبدیل شوند.
پورشه هرگز این تفکر و نگرش را عملی نکرد و تنها توانست 125 هزار تراکتور پورشهای را بسازد. این میزان فاصله زیادی با تولید 20 میلیونی بیتلهای تایپ 1 ساخته فولکس واگن داشت و حتی به گرد پای آن نیز نمیرسید.
اما تراکتورهای پورشه هرگز در آمریکا محبوب نشدند. حدود هزار نسخه از این ماشینهای کشاورزی در این کشور به فروش رسیدند.
به تازگی یک تراکتور پورشه مدل جونیور 108L از یکی از جزایر انگلستان به آمریکا برده شده و قرار است در حراجی آتی آریزونا به فروش برسد.
این تراکتور فوقالعاده تمیز مانده و ترکیب بدنه قرمز و چرخهای کرم آن کاملا زیباست. این تراکتور برای کلکسیونرهای پورشه یک جواهر گرانبها باشد.
مسئولین حراج انتظار دارند تا این تراکتور بین قیمت 30 تا 40 هزار دلار به فروش برسد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگو با امین شفیعی، دبیر جشنواره «امضای کری تضمین است» بررسی شد