احتمالاتی که باید در هفته ششم لیگ برتر والیبال در نظر گرفت

ارومیه، جایی برای توقف صدرنشین

کاروان لیگ برتر بسکتبال با 12 تیم شرکت‌کننده به هفته ششم رسید و امروز شش مسابقه در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. در مسابقه‌های امروز تیم‌های بانک سرمایه و شهرداری تبریز به عنوان بالانشینان جدول رده‌بندی در بازی‌های خارج از خانه به دیدار حریفان خود می‌روند؛ نکته‌ای که بویژه برای سرمایه‌ای‌ها در ارومیه جای تامل دارد.
کد خبر: ۱۰۹۱۲۴۶

بازی‌های این هفته به جای غروب چهارشنبه، عصر امروز برگزار می‌شود و دلیلش هم طبق اعلام فدراسیون والیبال، همزمانی هفته ششم رقابت‌ها با شب اربعین حسینی است.

در نخستین مسابقه امروز و از ساعت 15 در خانه والیبال تهران، بازیکنان پیمان اکبری سرمربی تیم پیکان تهران میزبان تیم شمس هستند. هفته گذشته هر دو تیم برابر حریفان به پیروزی رسیدند،‌ اما شمسی‌ها در یک دیدار سنگین موفق به شکست شهرداری ورامین شدند. پیکان هم 3 بر صفر هاوش گنبد را شکست داد. پیکان و شمس هم اکنون با دو برد و شش امتیاز به دلیل تفاوت معدل ست‌ها در رتبه‌های هشتم و دهم قرار دارند و فاتح این مسابقه، جایگاه بهتری در پایان هفته ششم به دست می‌آورد.

در دومین مسابقه مقابل چشمان تماشاگران تهرانی، دو تیم سایپا و هاوش گنبد به میدان می‌روند. بازنده‌های هفته قبل در این هفته فقط برای جبران امتیازات از دست داده خود به فکر پیروزی هستند. در این میان، نارنجی‌پوشان با توجه به قوای بیشتر و امتیاز میزبانی، روی سه امتیاز کامل بیشتر نظر دارند.

تیم شهرداری ارومیه که با سه برد و 9 امتیاز، خود را به رده‌های بالای جدول نزدیک کرده است، در سالن غدیر میزبان بانک سرمایه صدرنشین (پنج برد و 15 امتیاز) این رقابت‌هاست. مصطفی کارخانه، سرمربی بانک سرمایه درحالی به مصاف شهرداری ارومیه می‌رود که دیگر تیم آذری زبان این رقابت‌ها (شهرداری تبریز) رقابت نزدیکی با این تیم برای کسب صدرنشینی دارد. از این‌رو کوچک ترین غفلت از سرمایه‌ای‌ها به ضرر آنها تمام می‌شود. بسیاری از اهالی والیبال، ارومیه را شهری برای توقف صدرنشین می‌دانند، اما نگاهی به تعداد بازیکنان ملی‌پوش و مطرح سرمایه‌ای‌ها به نسبت تیم میزبان این باور را که آنها بازنده از این شهر خارج شوند، سخت می‌کند.

تیم شهرداری تبریز در هفته ششم لیگ برتر مهمان رعد پدافند کاشان است که به نظر دیداری آسان برای شاگردان عادل بناکار، سرمربی این تیم و بهترین فرصت برای صدرنشینی است، البته فقط در صورت شکست بانکی‌ها در ارومیه. رعد پدافند بدون برد و امتیاز در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد و بازیکنان این تیم در حسرت برد هستند.

در آمل، تیم کاله در یک بازی حساس از خاتم اردکان پذیرایی می‌کند. خاتم اردکان در حال حاضر با سه برد و هشت امتیاز در رتبه چهارم جدول است و تیم کاله با دو برد، هفت امتیاز و یک مسابقه کمتر در جایگاه هفتم . برد در این مسابقه می‌تواند رتبه آنها را ارتقا دهد.

در سالن شهید رسول حسینی ساری، تیم‌های سارویه و شهرداری ورامین به مصاف یکدیگر می‌روند. بازیکنان فرهاد نفرزاده که هفته پیش مغلوب نوجوانان ایران در قالب تیم شمس شدند، این بار محکوم به پیروزی هستند تا میانه جدول را از دست ندهند. آن هم در شرایطی که تیم رقیب در جدول فقط یک پله پایین تر از آنها قرار دارد.

محمودی: باید به بعضی حرف‌ها خندید

پشت خط زن تیم والیبال بانک سرمایه از برخی انتقادات به تیمش گلایه دارد و می‌گوید: مطرح کردن این انتقاد با طرح پرسشی که چرا بانک سرمایه تیم پرستاره‌ای است، کاملا بی معناست. همه جای دنیا به این حرف‌ها می‌خندند. این موضوع که یک باشگاه چه بازیکنانی را جذب می‌کند، چه ارتباطی به بقیه دارد؟ همه تیم‌ها بیایند و سرمایه‌گذاری درستی کنند تا بازیکنان ملی‌پوش به سمت آنها بروند. این صحبت‌ها در ورزش حرفه‌ای باطل است.

شهرام محمودی ادامه می‌دهد: وقتی رئال مادرید، بارسلونا یا همین پاری سن ژرمن که امسال خرج زیادی کرد، بازیکنان مطرحی مثل نیمار را با بیش از 200 میلیون یورو جذب می‌کنند، کسی از آنها انتقاد می‌کند؟ این انتقادات حرف حساب نیست. محمودی با اشاره به تیم‌های والیبال در ادوار پیشین می‌گوید: پیکان از نظر امکانات از همه تیم‌های لیگ بهتر است و در سال‌های قبل حتی بیشتر از سرمایه هزینه کرد، اما نباید به تیم‌ها این گونه نگاه کرد. این جوی که علیه تیم ما به راه افتاده است، درست نیست. همه بازیکنان دوست دارند بدون دغدغه مالی در تیم‌ها بازی کنند و سرمایه هم چنین شرایطی را به وجود آورده است. برای داشتن یک لیگ خوب باید چند تیم مثل بانک سرمایه داشته باشیم.

بازی‌ها

تهران، 15 ـ خانه والیبال

پیکان ـ شمس

17 و 30 دقیقه ـ خانه والیبال

سایپا ـ هاوش گنبد

ارومیه، 17 و 30 دقیقه ـ سالن غدیر

شهرداری ارومیه ـ بانک سرمایه

آمل، 16 ـ سالن پیامبر اعظم (ص)

کاله ـ خاتم اردکان

کاشان، 16 ـ سالن هفت مهر

رعد پدافند ـ شهرداری تبریز

ساری، 18 ـ سالن شهید رسول حسینی

سارویه ـ شهرداری ورامین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها