با بازپس‌گیری دیرالزور توسط ارتش سوریه

داعش به آخر خط رسید

آخرین سنگرهای تکفیری‌های وهابی در عراق و سوریه فرو می‌ریزد. آزادسازی شهر دیرالزور در سوریه و پاکسازی شهر القائم در عراق به معنای آخرین نفس‌های تروریسم وهابی در دو کشور سوریه و عراق است. اگر شهر رقه با کمک نیروهای آمریکایی از داعش پس گرفته و به کردها داده شد و به تعبیری از یک اشغال به اشغال دیگری درآمد این بار نیروهای ارتش سوریه موفق شدند خود شهر مهم دیرالزور را از تصرف تکفیری‌ها خارج کنند. نیروهای عراقی نیز پس از شکست دادن تروریست‌های وهابی در شهرهای بزرگ آخرین بقایای آنها را در نقاط مرزی با سوریه تحت تعقیب قرار داده‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۵۲

پیش به سوی نقاط مرزی

منابع خبری سوریه می‌گویند، در پی آزادی کامل شهر دیرالزور به دست نیروهای ارتش سوریه، این نیروها به عملیات خود به سمت جنوب استان ادامه می‌دهند و اکنون درحال پیشروی به سمت شهر البوکمال هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری سانا، ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن شامگاه پنجشنبه توانستند محله‌های باقیمانده در کنترل داعش واقع در شرق دیرالزور را به طور کامل پاکسازی کنند. شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور واقع در شرق سوریه، بزرگ‌ترین شهر در این بخش محسوب می‌شد که بخشی از آن در کنترل داعش بود. تروریست‌های تکفیری بعد از شکست‌های سنگینی که در عراق خوردند بخش اعظم از نیروهای زبده خود را به دیرالزور منتقل کردند و از این شهر به‌عنوان پایتخت جدید داعش نام برده می‌شد.

با آزادی کامل شهر دیرالزور ارتش سوریه اکنون پیشروی به سوی مناطق جنوبی‌تر این استان را شروع کرده است و تلاش دارد شهر البوکمال، آخرین پایگاه مهم تروریست‌ها در شرق سوریه را نیز پاکسازی کند. در جریان این حملات ارتش روسیه نیز با بمباران مواضع داعش با استفاده از بمب‌افکن‌های خود راه را برای پیشروی نیروهای سوری هموار کرد. اگر شهر البوکمال نیز آزاد شود که پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نه‌چندان دور محقق شود، خاک سوریه به طور کامل از وجود داعش پاکسازی خواهد شد.

تروریست‌ها روز گذشته به تلافی شکست‌های خود بمبی را در استان قنیطره منفجر کردند که دست‌کم 9 نفر را کشته و 23 نفر را مجروح کرد. منابع محلی حاضر در این منطقه اعلام کردند وضعیت افراد زخمی به هیچ وجه مساعد نیست و احتمال دارد بر تعداد افراد کشته شده افزوده شود.

به گفته منابع محلی، شدت این انفجار بسیار زیاد بوده است. یک خودرو از منطقه ارتفاعات «الحمر» در جوار اراضی اشغالی به سمت حضر حرکت می‌کرد که منفجر شد. در شماری از روستاها و شهرک‌های ریف قنیطره تروریست‌های وابسته به النصره حضور دارند که تحت حمایت اسرائیل هستند؛ رژیمی که با بمباران مواضع ارتش سوریه می‌کوشد به تروریست‌ها دلگرمی بدهد.

آخرین پایگاه داعش در عراق

همزمان با پیروزی‌های ارتش سوریه، رسانه‌های عراقی نیز از ورود نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی این کشور به شهر القائم خبر دادند.

به گزارش تسنیم، نیروهای مشترک عراقی کنترل گذرگاه مرزی القائم در مرز با سوریه را از لوث تروریست‌های داعشی پاکسازی کردند. سرلشکر ستاد عبدالامیر رشید یارالله، فرمانده عملیات آزادسازی غرب استان الانبار عراق دیروز از آغاز عملیات یورش به سه منطقه در بخش القائم برای پاکسازی آن از عناصر گروه تروریستی داعش خبر داد. حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، بامداد پنجشنبه در بیانیه‌ای آغاز عملیات آزادسازی شهرستان القائم را اعلام کرد و نیروهای مشترک عراقی از آن زمان تاکنون چندین روستا و منطقه را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند. در این حمله نیروهای ارتش، پلیس فدرال، حشد الشعبی و عشایر حضور داشتند. نیروهای عراقی سرانجام موفق شدند وارد محله‌های غزه، التنک و السکک شده و کنترل گذرگاه مرزی بین سوریه و عراق را در دست بگیرند. به این ترتیب آخرین سنگر تکفیری‌ها در عراق نیز فروریخت و تمام مناطق این کشور از چنگال تروریست‌ها پاکسازی شد. برخی احتمال می‌دهند دست‌های پراکنده‌ای از تروریست‌ها در اطراف رودخانه فرات باشند که به مرور پاکسازی خواهند شد.

توطئه آمریکایی‌ها

از مدت‌ها پیش آمریکایی‌ها به فکر ایجاد پایگاه‌هایی در اطراف خطوط مرزی سوریه و عراق بودند. یکی از مهم‌ترین این مناطق شهرک التنف سوریه است که تاکنون چندین بار شاهد رویارویی نیروهای آمریکایی با نیروهای مقاومت بوده است. آخرین خبرها از ادامه توطئه‌گری‌های آمریکا برای ایجاد پایگاه در این منطقه حکایت دارد. منابع خبری روسیه به نقل از شاهدان عینی گفتند مستشاران آمریکایی در منطقه «التنف» در جنوب سوریه مشغول ایجاد پایگاه هستند. به همین دلیل روسیه با هشدار به آمریکا گفت تاسیس چنین پایگاهی رساندن کمک‌های بشردوستانه به ده‌ها هزار آواره سوری موجود در آن منطقه را غیرممکن می‌کند. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد عناصر مسلح از قلمون شرقی و منطقه القریتین و البادیه سوریه به پایگاه جدید آمریکا در التنف پناه برده‌اند. همین منبع یادآور شد، مستشاران آمریکایی درحال ایجاد مخالفان میانه‌رو جدیدی از میان عناصر مسلحی هستند که به پایگاه الرکبان سرازیر شده‌اند. دولت‌های روسیه و سوریه تاکنون بارها گفته‌اند که آمریکایی‌ها به جای مبارزه با تروریسم به تروریست‌های تکفیری کمک می‌رسانند. آنها علاوه بر ارسال تجهیزات نظامی می‌کوشند با ایجاد پایگاه‌های نظامی به تروریست‌های فراری پناه بدهند.

اسد: جنگ تمام نشده است

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه می‌گوید جنگ با تروریست‌ها هنوز خاتمه نیافته و نیروهای ارتش این کشور به مبارزه خود ادامه خواهند داد. به گزارش تسنیم و به نقل از روزنامه الاخبار لبنان، افراد و شخصیت‌هایی که اخیرا از دمشق دیدن کرده‌اند، به نقل از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه گفتند نبرد با تروریست‌ها پایان نیافته و دولت سوریه به تلاش برای بازپس‌گیری کامل خاک سوریه ادامه می‌دهد. این افراد گفته‌اند: بشار اسد هرگونه تلاش یکجانبه از سوی هرکس در جهان را برای طرح راهکارهای سیاسی که متکی به دست برداشتن قدرت مرکزی ـ هرچند به طور موقت ـ از بخشی از حاکمیت کامل و مطلق خود بر خاک سوریه باشد، رد کرد. این افراد به نقل از بشار اسد گفتند: مناطق استقرار کردها، جزو مناطق سوریه است و نباید به مناطق خودمختار تبدیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها