نخست‌وزیر انگلیس در دیدار با همتای اسرائیلی خود در لندن، تأکید کرد که این کشور صدمین سالروز بیانیه بالفور را "با احترام و افتخار" جشن می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۸۶۹
ترزا می در دیدار نتانیاهو: با افتخار از بیانیه بالفور یاد می‌کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای شرکت در مراسم صدمین سالروز بیانیه بالفور به لندن رفته بود، دیدار کرد.

البته ترزا می در این دیدار نسبت به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین ابراز نگرانی کرد.

در عین حال دو طرف در این دیدار تأکید کردند "شهرک‌سازی‌ها تنها مانع بر سر راه صلح نیست و مردم اسرائیل شایسته این هستند که از تروریسم و یهودی ستیزی رها شوند."

ترزا می گفت: ما امروز با افتخار و احترام صدمین سالروز بیانیه بالفور را جشن می‌گیریم. روابط و دوستی میان لندن و اسرائیل در طول این سال‌ها تحول زیادی داشته است و لندن به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است.

وی تأکید کرد: ما از راهکار تشکیل دو کشور که بهترین راهکار برای صلح دائم و داشتن اسرائیلی امن و دور از تروریسم و تشکیل کشور مستقل فلسطین است حمایت می‌کنیم.

هفته گذشته ترزا می با عذرخواهی از فلسطینی‌ها به خاطر بیانیه بالفور مخالفت کرد و در پاسخ به سؤالی از سوی نمایندگان در مجلس عوام گفت: ما بی‌تردید صدمین سالروز بالفور را با افتخار تمام جشن می‌گیریم.

نتانیاهو نیز از "اتفاق تاریخی بزرگ" مربوط به معاهده بالفور دفاع و از می به خاطر دعوت از او برای شرکت در مراسم قدردانی کرد.

وی افزود: پس از گذشت 100 سال از صدور بیانیه بالفور، فلسطینی‌ها باید وجود وطن قومیتی یهودیان و کشور یهودی را قبول کنند.

همزمان با سفر نتانیاهو به انگلیس، تظاهرات و تحصن‌های زیادی در تعدادی از کشورهای جهان در محکومیت بیانیه بالفور و اعتراض به پافشاری لندن برای جشن گرفتن در سالروز این معاهده برگزار شد.

ترزا می درباره ایران هم گفت: ما از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم چراکه برای امنیت منطقه بسیار مهم است.

می و نتانیاهو بر اهمیت زیاد اجرای این توافق تأکید کردند اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که دولت وی این مساله را سرلوحه کار خود قرار داده است که "اشکالات موجود در توافقنامه هسته‌ای" را برطرف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها