کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

اتحاد ایران و روسیه در برابر یکجانبه گرایی آمریکا

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران گفت:اقدامات خصمانه و نابخردانه دولت آمریکا علیه ایران و روسیه باعث شده است تا تهران و مسکو به متحدان استراتژیک در برابر واشنگتن تبدیل شوند.
کد خبر: ۱۰۸۹۴۷۷
اتحاد ایران و روسیه در برابر یکجانبه گرایی آمریکا

سردار اسماعیل کوثری در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت:با توجه به وضعیت منطقه، اقدامات خصمانه دولت آمریکا باعث نزدیک شدن هرچه بیشتر ایران و روسیه به یکدیگر شده است و این اثرات بسیار زیادی برای منافع دو کشور داشته است.

وی افزود:روابط ایران و روسیه به عنوان دو کشور قدرتمند منطقه در زمینه های مختلف بویژه در ابعاد نظامی و اقتصادی هر روز گسترش می یابد و این کار تاثیر بسیار خوبی برای مقابله با اهداف سلطه گرایانه و یکجانبه گرایی واشنگتن دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی در باره اهمیت منطقه ای سفر پوتین به تهران گفت:رفت و آمدهای مقامات ایرانی و روسی به کشورهای یکدیگر در جهت آرامش بخشیدن به منطقه پر آشوب نیز بسیار مهم است،تبادل اطلاعات بین ایران و روسیه باعث شد توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناامنی پایدار در منطقه خنثی شود.

سردار کوثری تاکید کرد:همکاری های اطلاعاتی و نظامی تهران و مسکو در کشور سوریه تاثیر بسزایی در نابودی تروریسم داشت و اکنون داعش و دیگر گروههای تروریستی نفس های آخر خود را در سوریه و عراق می کشند.

وی افزود:در سفر امروز علاوه بر رئیس جمهوری روسیه،آقای علی اف رئیس جمهوری آذربایجان نیز به تهران آمده است که این سفرها قطعا برکات زیادی برای هر سه کشور خواهد داشت و همکاری های سه جانبه را گسترش خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها