دکتر میرباقری در دیدار با خانواده شهید فهمیده:

خانواده شهدا الگوی جامعه سالم هستند

دکتر مرتضی میرباقری، معاون سیما در دیدار با والدین شهید فهمیده در آستانه 13 آبان (روز دانش‌آموز)، حضور آنها را در رسانه ملی افتخاری بزرگ توصیف کرد و خطاب به پدر و مادر شهید فهمیده گفت: خداوند در خانواده شما کرامت را نهادینه کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۹۳۳۸
خانواده شهدا الگوی جامعه سالم هستند

به گزارش روابط عمومی سیما، معاون سیما در این دیدار با اشاره به این‌که انقلاب ما از برکات ایثار فرزندانی همچون شهید فهیده است، اظهار کرد: شما هم جزو خانواده‌های الگوساز، اسوه‌ساز و حماسه‌ساز در طول تاریخ هستید. معدود خانواده‌هایی به غیر از معصومین(ع) این توفیق را داشته‌اند.

معاون سیما در ادامه خطاب به نوجوانان بسیج دانش‌آموزی حاضر در جلسه آنها را آینده انقلاب خواند و اضافه کرد: پیش از شما نسلی در کشور پا به عرصه وجود گذاشت که سراسر حماسه و مقاومت بود و توانستند از موج توفان‌ها گذشته و کشورمان را به محیطی ایمن مبدل کنند. امروز شما وارثان آن افراد هستید که در مسیری هموارتر قدم برمی‌دارید اما باید همچنان هوشیار و آماده باشید.

دکتر میرباقری امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی را نتیجه ایثارگری‌های شهدایی همچون شهید فهمیده دانست و از دانش‌آموزان خواست تا این میراث را حفظ کرده و به نسل‌های آینده کشور سینه به سینه منتقل کنند.

وی همچنین از هیات اندیشه‌ورزی بسیج دانش‌آموزی خواست تا با مشورت‌های مناسب به شبکه امید در زمینه تولیدات دانش‌آموزی، این شبکه را یاری رسانند.

معاون سیما با اشاره به شبکه امید به عنوان شبکه‌ای مستقل برای نوجوانان تاکید کرد: ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی بزرگ‌ترین دغدغه برنامه‌سازان ماست و خانواده به عنوان اولین و محوری‌ترین مساله برای تربیت افراد، هدف اصلی در برنامه‌سازی‌هاست. رسانه ملی با مخاطب قرار دادن این نهاد مهم تلاش می‌کند تا جامعه را به صورت مستقیم و غیرمستقیم تحت تاثیر قرار دهد. وی با اشاره به شکاف میان والدین و فرزندان عنوان کرد: از اهداف برنامه‌سازی در شبکه‌های تلویزیونی، کم کردن این فاصله و پاسخگویی به نیازهای خانواده هاست، اما شبکه امید با این امید راه‌اندازی شد که بتواند گروه بزرگی از جامعه ما را که نوجوانان هستند، هدف قرار داده و پاسخگوی نیاز آنان باشد.

در این ملاقات پدر شهید فهمیده گفت: امیدوارم کاری کنیم دشمن از ما دور شود. دشمن البته بیکار نیست و کارهایی انجام می‌دهد، اما به عقیده من هیچ کاری نمی‌تواند بکند.

مادر محمدحسین فهمیده نیز در این جلسه خاطره‌ای از فرزندش تعریف کرد.

علی شیرازیان، مشاور رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و مدیر دبیرخانه شورای هماهنگی بسیج وزارت آموزش پرورش در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان گفت: همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی، یادواره شهید فهمیده و 36 هزار شهید دانش‌آموزی برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف تشکیل بسیج دانش‌آموزی تاکید کرد: تربیت جوانان مومن و کارآمد از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این تشکل است.

همچنین در این جلسه دو نفر از نمایندگان بسیج دانش‌آموزی از انتظارات خود از رسانه سخن گفتند و خواهان آن شدند تا با ساخت برنامه‌های مستند و نمایشی این نیروی مقاومت به نوجوانان معرفی شده و اخبار آن اطلاع‌رسانی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها