شورای پول و اعتبار در پی موافقت قوه قضاییه اعلام کرد

پرداخت سپرده‌های تا 200 میلیون تومان فرشتگان از 10 آبان‌

شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و چهلمین نشست خود از آغاز پرداخت سپرده‌ها‌ی تعاونی منحل شده فرشتگان تا مبلغ 2میلیارد ریال از دهم آبان ماه در پی موافقت رییس قوه قضاییه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۲۸۰
پرداخت سپرده‌های تا 200 میلیون تومان فرشتگان از 10 آبان‌

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تارنمای بانک مرکزی، در نشست امروز آخرین وضع تعاونی‌های غیرمجاز فرشتگان، افضل توس، وحدت، البرز ایرانیان و ثامن‌الحجج به استحضار اعضای شورای پول و اعتبار رسید.
همچنین گزارش بانک مرکزی درباره پرداخت بیش از نیم میلیون فقره وام ازدواج در قالب طرح ضربتی ارایه شد.
تسهیل و تسریع در پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج و پرداخت بیش از 520 هزار فقره وام ازدواج در مدت زمان دو و نیم ماه از نتایج اجرای این طرح اعلام شد.

بانک مرکزی اعلام کرد کاهش افراد متقاضی در صف از 500 هزار نفر در پیش از آغاز طرح (اول مردادماه امسال) به 130 هزار نفر تا پانزدهم مهرماه از دیگر نتایج این طرح بود.
البته برای 80 هزار نفر از متقاضیان، تعیین شعبه شده است و در مرحله تکمیل مدارک قرار دارند. از سوی دیگر، به طور تقریبی همه متقاضیان پیش از تیرماه امسال تعیین تکلیف شدند.
با اجرای این طرح و تسهیل در امور مربوط به اخذ ضامن و تسریع فرایندهای اجرایی مانند کاهش مدت تکمیل مدارک از سوی متقاضیان از 2 ماه به یک ماه، مدت زمان انتظار از میانگین هشت ماه به کمتر از 2 ماه کم شد.
در این طرح اولویت با پرداخت وام به متقاضیان استان‌های محروم و کم برخوردار بود؛ به طوری که میزان و تعداد پرداختی در این مناطق نسبت به زمان مشابه پیش از اجرای طرح سه برابر افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، آیین قدردانی از دست اندرکاران اجرای طرح ضربتی وام ازدواج دیروز با حضور وزیر ورزش و جوانان، دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک های مشارکت کننده در این طرح برگزار شد.
رییس کل بانک مرکزی در این آیین از آغاز پرداخت به سپرده گذاران تا سقف 200 میلیون تومان کاسپین در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد: اولویت بعدی پس از پرداخت سپرده ها تا سقف یاد شده، شناسایی امول و دارایی هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها