رئیس مجلس پیش از عزیمت به روسیه:

تک روی آمریکا در برجام به ضررشان تمام می شود

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا تاکید کرد همه گزارش ها حاکی است ایران دستکم به متن برجام پایبند است.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۸۱
کاندولیزا رایس:  ایران دستکم به متن برجام پایبند است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، کاندولیزا رایس وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس جمهور نباید توافق هسته ای ایران را تایید کند؟ گفت: من اگر بودم این توافقنامه را امضا نمی کردم. من قبلا هم این حرف را زده ام. به نظر من توافق هسته ای با ایران توافقی خوب نبود. اما گاهی شما با آنچه وجود دارد، کنار می آیید. حتی اگر شما توافقنامه را تایید نمی کنید ، امیدوارم دستکم راهی را پیدا کنید که توافقنامه همچنان برقرار بماند تا بتوانید برای بهبود آن راهی پیدا کنید.

به نظر من این استراتژیی است که آنها تلاش می کنند در این خصوص اجرا کنند. ما متحدانی داریم که روی این توافقنامه خیلی سرمایه گذاری کرده اند. این توافقنامه در شرایط بسیار دشواری مورد مذاکره قرار گرفت و امضا شد. همه گزارش ها حاکی است ایران اگر نگوییم به روح برجام پایبند است، دستکم به متن توافقنامه پایبند است. همچنین آمریکا می خواهد به عنوان کشوری دیده شود که به وظایفی که پذیرفته و از یک رئیس جمهور به رئیس جمهور بعدی و بعدی منتقل شده ، پایبند است.

از برخی جهات می توانیم بگوییم این توافقنامه در درازمدت قابل قبول نیست. بنابراین ما باید بیشتر روی کارهای ایران در خاورمیانه تمرکز کنیم و باید به مشکلاتی که ایران در یمن یا سوریه درست می کند توجه داشته باشیم نه اینکه فقط دنبال خارج شدن از توافقنامه باشیم که می تواند روی اعتبار آمریکا تاثیر منفی بگذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها