گفت و گوی جام‌جم آنلاین با رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو

بازار خودرو قفل شده است

قیمت‌ها تا حدی بالا رفته که اگر فردی هم نیاز داشته باشد خودرویی خریداری کند، برای این کار دست نگه می‌دارد.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۹۸
بازار خودرو قفل شده است

این جمله را رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو بیان کرد و گفت: از ابتدای مهرماه بازار صنف اتومبیل به طور کلی قفل شده و دیگر مانند سابق خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

سعید موتمنی در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به بازار خودروهای وارداتی افزود: بسته شدن ثبت سفارش، افزایش قیمت‌ها را به دنبال داشت تا جایی که مردم دیگر تمایلی به خرید خودرو در شرایط فعلی ندارند.

وی تصریح کرد: قیمت‌ها تا حدی بالا رفته که اگر فردی هم نیاز داشته باشد خودرویی خریداری کند، برای این کار دست نگه می‌دارد.

موتمنی با اشاره به افزایش 35 تا 40 درصدی قیمت در اکثر خودروهای وارداتی افزود: مثلاً خودروی کیا سورنتو را در نظر بگیرید که 235 میلیون‌تومان قیمت داشته و اکنون به رقم 292 میلیون‌تومان رسیده است؛ با توجه به اینکه قیمت جدید این خودرو واقعی نیست، طبیعی بوده که خریدی هم صورت نمی‌پذیرد.

این کارشناس بازار خودرو در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد تاثیر افزایش بهای دلار بر بازار اتومبیل‌های وارداتی ایران گفت: افزایش قیمت دلار مطمئناً تاثیر دارد؛ افزایش نرخ دلار و سقوط ارزش پول ملی سبب بلاتکلیفی مردم می شود، مردم علت را از خود می‌پرسند، چه دلیلی دارد؟ چه اتفاقی افتاده؟ مطمئناً بالا رفتن دلار در این چند روز بازار را در شوک فرو برده اما در عین حال بسته شده ثبت سفارش عامل مهم نابسامانی بازار خودروهای وارداتی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا را رکن آرامش بازار دانست و گفت: در 2 سال گذشته همواره تعادل قیمت را داشتیم زیرا عرضه خودرو زیاد بود، خودروها با کمترین سود و با قیمت عاقلانه به دست مصرف کننده می‌رسید.

موتمنی تصریح کرد: همیشه وقتی قیمت دلار بالا می رود، خرید و فروش در بازار متوقف می‌شود، در شرایط حاضر نیز فروشندگان دست نگه داشته‌اند تا وضعیت قیمت‌ها مشخص شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها