یک شرکت معتبر و خوشنام خودروسازی روش جالبی برای تامین امنیت کودکان هنگام مسافرت با خودرو خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۹۰۰
راه حل مقابله با جاگذاشتن کودکان در خودرو + عکس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از عصر ایران، مقامات ارشد شرکت ژاپنی «هیوندایی» گفته اند که با این روش از مرگ بسیاری از افراد به ویژه کودکان پیشگیری شده و زندگی‌های زیادی را نجات می یابد.

این در حالی است که در تابستان سال جاری 38 کودک در آمریکا به دلیل گرمای زیاد در اتومبیل‌های پارک شده جان خود را از دست دادند.

این کودکان به دلیل سهل‌انگاری والدین به تنهایی در خودرو رها شده بودند. وخامت اوضاع به جایی رسید که موسسات قانون‌گذاری بر آن شدند که قانونی برای ممنوعیت رها شدن کودکان در خودرو‌ها وضع کنند.

مرگ و میر کودکان در اتومبیل‌های داغ باعث شد تاهیوندایی به فکر فناوری‌ای بیفتد که از مرگ در برابر حرارت بالا پیشگیری کند.

گفتنی است؛ این سامانه که «هشدار سرنشینان عقب» نام دارد در حین پارک خودرو، هر گونه حرکتی را در صندلی‌های عقب به راننده هشدا ر می‌دهد.

حرکات در صندلی‌های عقب توسط سنسورها تشخیص داده شده و هشدار از طریق نمایش روی صفحه نمایشگر خودرو به راننده یادآوری خواهد شد.

اگر راننده متوجه هشدار صفحه نمایشگر نشده و خودرو را ترک کند، خودرو با فعال کردن فلشر یا صدای بوق توجه راننده و سرنشینان را جلب خواهد کرد. همچنین خودرو در همان زمان به تلفن همراه صاحب خودرو یک پیام امنیتی ارسال می‌کند. تلفن همراه از طریق سامانه ارتباطی بلو لینک هیوندایی با خودرو در تماس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها