این روزها همه دوست دارند خوش­ تیپ و خوش ­اندام باشند. بعضی­ها باشگاه می­روند یا رژیم غذایی‌­شان را کنترل می­کند و بعضی­‌ها هم مدام به خودشان قول می­دهند که از شنبه!
کد خبر: ۱۰۷۹۸۶۵
با ۳۳ دانستنی چربی سوز آشنا شوید!

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیجی رو، از هر دسته و با هر شکل و ظاهری که هستید شدیدا پیشنهاد می­‌کنیم که این مطلب را از دست ندهید؛ چرا که اگر ورزش می­ کنید در هدفتان مصمم‌­تر شده و اگر می‌خواهید از شنبه شروع کنید اراده­‌تان قوی‌تر می‌شود.

۱- در طی قرن 19 رژیمی به نام Fletcherism به شدت محبوب شد. در این رژیم گفته می­شد که باید وقتی دهانتان پر از غذاست، غذا را 32 بار بجوید تا زمانی­که کاملا تبدیل به مایع شود. Horace Flectcher آمریکایی ادعا کرده بود که این روش ابداعی او می­‌تواند به مردم کمک کند که از یکسری بیماری‌ها جلوگیری کرده و وزن کم کنند.

۲- الویس پریسلی خیلی طرفدار رژیم زیبای خفته بود. در این رژیم افراد را می­‌خواباندند که از غذا خوردنشان جلوگیری کنند.

۳- کاهش وزن فعالیت مغز را تغییر می­‌دهد. به طور مثال در آزمایشی که انجام شد، یک سری خانم پس از 6 ماه نمرات بهتری در آزمون حافظه گرفتند. محققین همچنین چاقی را به داشتن حافظه­‌ای بد مرتبط کرده‌­اند خصوصا در زنانی که خیلی اضافه وزن داشته یا به اصطلاح هیکل­‌های گلابی ­شکل دارند.

۴- یک سلول چربی حدود 7 سال عمر می­کند. وقتی یک سلول چربی می‌­میرد یکی دیگر رشد می­‌کند تا جایگزین آن شود. به همین دلیل اگر مثلا سلول­های چربی توسط لیپوسلاکشن برداشته شوند، بدن این خسارت را با رشد سلول­های چربی در دیگر نواحی بدن جبران می­کند.

۵- طبق مطالعه‌­ای که در دانشگاه مینه سوتا انجام شد، افرادی که محیط کاری بهم ­ریخته‌­ای دارند به احتمال بیشتری میان­ وعده‌­های ناسالم را انتخاب می­‌کنند.

۶- کاهش وزن می­‌تواند علائم آرتروز را کاهش دهد.

۷- مطالعه‌­ای که اخیرا انجام شد نشان داد که خوردن شکلات تلخ به میزان متوسط می­‌تواند تا حدودی باعث کاهش وزن شود. محققین بر این باورند که آنتی ­اکسیدان­ها می­توانند به افزایش واکنش­های متابولیک بدن کمک کنند.

۸- دانشمندان معتقدند که حدود 100 نوع ژن چربی و چاقی وجود دارد که با داشتن آن­ها احتمال ابتلای افراد به دیابت نوع 2 و چاقی افزایش می­‌یابد.

۹- در نیمه اول قرن بیستم، سازندگان سیگار محصولشان را به عنوان کمک­ کننده به کاهش وزن عرضه می­‌کردند.

۱۰- مطالعاتی که بر روی 2قلوها انجام شده است نشان داده که سلول­های چربی در قل سنگین­‌تر چنان دچار تغییرات متابولیک می­شوند که سوزاندن چربی را برای آن­ها سخت­تر می‌­کنند.

۱۱- رژیم غذایی Byron پس از شاعری به نام Lord Byron نامگذاری شد. او غذاهای عجیب غریبی مثل سیب‌زمینی خوابانده شده در سرکه می­ خورد تا جذاب و رنگ پریده (سفیدتر) به نظر بیاید.

۱۲- استرس می­ تواند کاهش وزن را با دشواری روبرو کند. استرس باعث می­ شود که نسبت به غذاهای پرچرب و شیرین برای آرام کردن هورمون­های استرس تمایل پیدا کنیم. همچنین هورمون­های استرس باعث افزایش ذخیره‌سازی چربی می­‌شوند. به همین دلیل هم علاوه بر ورزش­های فیزیکی، تکنیک­های ریلکسیشن هم می­توانند به کاهش وزن کمک کنند.

۱۳- نداشتن خواب مناسب وزن کم کردن را سخت­تر می­‌کند. خواب ناکافی تعادل هورمون­های شخص را برهم می‌زند که این موضوع باعث کاهش leptin (هورمون­های سیری) و افزایش ghrelin(هورمون­های گرسنگی) می‌شود. دانشمندان بر این باورند که خواب کافی ارزان­ترین و راحت­ترین راه برای درمان چاقی است.

۱۴- مطالعات نشان دادند که افرادی که از عفونت شدید گوش رنج می ­برند با دشواری بیشتری برای کاهش وزن روبرو هستند.

۱۵- در میان تمام کتاب­های کاهش وزن­ ۴ قانون اساسی برای از دست دادن وزن وجود دارد: 1) خوردن کربوهیدرات به صورت غلات و فیبر 2) اجتناب از خوردن چربی و اسیدهای چرب ترانس 3) کم مصرف کردن پروتئین 4) خوردن زیاد سبزیجات و میوه

۱۶- با اینکه قرص­های لاغری می‌­توانند به کاهش وزن موقتی افراد کمک کنند اما عوارض جانبی‌ای مانند نوسان شدید خلق ­و­خو و افسردگی به همراه دارند.

۱۷- استفاده از بشقاب­‌های قرمز می­تواند به کمتر غذا خوردن افراد کمک کند. محققین بر این باورند چون رنگ قرمز با توقف و هشدار مرتبط است به صورت ناخودآگاه مردم را تشویق می ­کند که به چیزی که می­‌خورند و مقدار آن دقت بیشتری کنند.

۱۸- پرداخت پول نقد در قبال خرید وعده غذایی احتمال خرید غذای سالم‌­تر توسط شخص را بالا می‌­برد.

۱۹- اگر دمای اتاق‌­تان هنگام خواب کمتر باشد به کاهش وزنتان کمک می‌کند چون بدن احساس سرما می­ کند و برای حفظ دمای بدن کالری بیشتری می­ سوزاند.

۲۰- طبق بررسی­‌های انجام شده افرادی که از خوردن کیک احساس گناه می­‌کنند نسبت به کسانی که خوردن کیک را به عنوان کاری لذت­ بخش می‌بینند در روند کاهش وزنشان موفق‌تر بوده‌اند.

۲۱- مطالعات نشان داده‌­اند که مادران چاق باردار در مقایسه با دیگر مادران در رحم­شان گلوکز و اسیدهای چرب شناور بیشتری داشتند که این موضوع ریسک ابتلای فرزند به چاقی را در آینده افزایش می­ دهد.

۲۲- نشستن پشت میز 83 کالری در ساعت می‌­سوزاند. ایستادن پشت میز 115 کالری در ساعت می­سوزاند. استفاده از آسانسور و پله ­برقی 128 کاری در ساعت می­‌سوزاند و استفاده از پله معمولی 509 کالری در ساعت می ­سوزاند.

۲۳- مطالعات نشان داده‌­اند کسانی که به دلیل شغل­شان دائم مسافرت می­ کنند شانس کمتری در کاهش وزن دارند.

۲۴- استفاده روزانه از نوشابه رژیمی احتمال ابتلای فرد به چاقی را تا 41 درصد افزایش می­‌دهد.

۲۵- در سراسر جهان بیش از 1 میلیارد بزرگسال مبتلا به اضافه وزن و چاقی وجود دارد.

۲۶- تغذیه سالم و ورزش باعث از بین رفتن سلول­های چربی نمی­ شود. در واقع بادشان مثل بادکنک خالی می­ شود تا زمانی که دوباره باد شوند.

۲۷- چسباندن عکس غذای کم کالری روی یخچال می‌­تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. چرا که اهداف آن­ها در زمینه کاهش وزن را به آن­ها یادآوری می­‌کنند. حتی پیشنهاد شده این افراد برای والپیپر گوشی خود هم عکس غذای کم کالری استفاده کنند.

۲۸- خرید کردن در هنگام گرسنگی نه تنها باعث می­ شود افراد غذای بیشتری بخرند بلکه باعث می­شود و هله هوله بیشتری هم بخرند.

۲۹-استنشاق منظم بوی نعنا می‌­تواند باعث کاهش گرسنگی و کم مصرف کردن کالری شود.

۳۰- به طور متوسط اگر با کس دیگری غذا بخوریم، نسبت به وقتی که تنها هستیم 35 درصد بیشتر غذا می‌خوریم. اگر با گروه یا افراد بیش از 7 نفر غذا بخوریم هم حدود 2 برابر یا 96 درصد بیشتر از وقتی که تنها هستیم غذا می ­خوریم.

۳۱- مطالعات نشان داده‌­اند که اگر کسی با دوستش که اضافه وزن دارد غذا بخورد یا گارسون رستوران اضافه وزن داشته باشد بیشتر غذا می­‌خورد. هرچند خانم‌­ها وقتی با مردها هستند کمتر غذا می خوردند.

۳۲- داروهای کاهش وزن اولین بار در دهه 1920 وارد بازار شدند. پزشکان برای کسانی که می­ خواستند وزن کم کنند داروهای مخصوص تیروئید را تجویز می­کردند.

۳۳- دانشمندان در حال کار بر روی واکسن کاهش وزن هستند. این واکسن باعث می­ شود که سیستم ایمنی بدن با هورمون­هایی که باعث کاهش متابولیسم بدن و افزایش وزن می­‌شوند، مبارزه کند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها