سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان این مطلب که تا جام جهانی ۲۰۱۸ چهار مرحله اردو و شش بازی دوستانه خواهیم داشت، گفت: به ثمر رساندن یک گل در جام جهانی مهم تر از 5 قهرمانی در لیگ است.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۴۴
کی روش: تا جام جهانی 6 بازی دوستانه داریم / یک گل در جام‌جهانی مهم‌تر از ۵ قهرمانی در لیگ است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار تدارکاتی ایران - توگو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اردوی پیش روی ما و بازی‌هایی که خواهیم داشت مرحله دیگری از اردوی آماده‌سازی‌مان را در مسیر جام جهانی 2018 روسیه رقم خواهد زد. مبنای ما تا جام جهانی چهار اردوی آماده‌سازی و شش بازی دوستانه خواهد بود. در مرحله پایانی و در آستانه جام جهانی هم اردوی پایانی خواهد بود که دو یا سه بازی دوستانه هم آنجا خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: اگر سؤالی مطرح باشد که چرا با توگو بازی می‌کنیم و حریف‌مان اروپایی نیست، به این دلیل است که ما احتمالاً در جام جهانی با یک تیم آفریقایی بازی خواهیم کرد و این بازی ما را برای رویارویی با یک تیم آفریقایی آماده خواهد کرد.

باید نشان بدهیم که چرا روسیه حاضر شده با ما بازی کند

وی در ادامه یادآور شد: بازی تدارکاتی دوم ما با روسیه است که خوشحالیم آنها افتخار دادند به‌عنوان میزبان جام جهانی با ما به‌عنوان دومین قدرت و دومین تیمی که به جام جهانی رسیده است، بازی کنند. ما باید در این بازی نشان بدهیم که چرا روسیه حاضر شده با ما بازی کند.

حمایت همه جانبه از تیم ملی در جام جهانی

کی‌روش ضمن اشاره به نیاز تیم ملی به حمایت همه‌جانبه، افزود: امیدوارم که همه شما (خبرنگاران) و همه دوستان ما حمایت‌های لازم را از تیم ملی داشته باشند و سعی کنند که شرایط تیم ملی را ارتقا دهند. ما در چند ماه آینده این فرصت را داریم که بتوانیم برای یک افتخارآفرینی بزرگ خود را آماده کنیم و ما فقط در جام جهانی پیش رو این فرصت را داریم که به افتخاری بزرگ برای فوتبال ایران دست پیدا کنیم. برای این تیم ملی ما و همچنین تیم ملی شما حمایت‌های همه‌جانبه توسط هواداران، اصحاب رسانه، فدراسیون فوتبال و دولت را لازم دارد.

حضور افتخارآمیز در جام جهانی

«متأسفیم که امروز در نشست خبری شما حضور داریم، چون در نشست خبری بازی مقابل سوریه اعلام کردید این آخرین نشست خبری شما در ایران است و پس از این برنامه‌های تیم ملی خارج از کشور برگزار خواهد شد. با این وجود اولین اردو لغو شد. آیا این اتفاق به هدف شما ضربه‌ای وارد می‌کند یا نه؟»، کی‌روش در واکنش به این پرسش خبرنگار تسنیم، گفت: بله اما همان‌طور که خودتان مطلع هستید تعداد بازیکنان جوان و جدید زیادی در اردوها داریم و این اردوهای آماده‌سازی بسیار لازم است، چون شما برای حضور در جام جهانی و برای موفقیت نیاز به داشتن توانایی لازم و همین‌طور کیفیت مطلوب دارید. همان‌طور که در صحبت‌هایم گفتم از حالا تا ماه جولای یعنی آغاز جام جهانی تنها تیم ملی ایران است که این حق را کسب کرده تا در جام جهانی حضور پیدا کند و باید حضور افتخارآمیزی در جام جهانی داشته باشیم.

تمام حمایت نباید تنها از تیم ملی باشد

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: این درست است که ما جام باشگاه‌های آسیا را هم به زودی پیش رو خواهیم داشت، اما توجه کنید که این تنها تیم ایران است که فرصت حضور در جام جهانی دارد. البته باید تکرار کنم که خود من معتقد نیستم تمام حمایت باید تنها از تیم ملی باشد، اما توقع داریم که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال اقدامات و هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا اگر تیم ملی فرصتی برای صعود به دور دوم جام جهانی را دارد این اقدامات و هماهنگی‌ها انجام پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: باید از این فرصت هم استفاده کنم تا در خصوص اتفاقی که برای کاپیتان ما سیدجلال حسینی افتاده صحبت کنم و باید احساساتم را درباره او بگویم. باید از شما رسانه‌ها بپرسم که آیا از یک روزنامه ورزشی (کی‌روش نام این رسانه را بیان کرد) نماینده‌ای در اینجا حضور دارد یا نه؟

رسانه‌ای به بازیکن من ضربه‌ای وارد کند، تبدیل به دشمن من می‌شود!

کی‌روش پس از تکرار سؤال خود از خبرنگاران مبنی بر حضور نماینده یکی از روزنامه‌های ورزشی گفت: این یک مسئله جا افتاده است. برخی سنگی را پرتاب کرده و بعد صورت خود را پنهان می‌کنند. نمونه این افراد همین روزنامه است. یک مطلب می‌گویم که شما رسانه‌ها بهتر متوجه برخی اتفاقات شوید، چون بازیکنان من به خوبی متوجه مسئله هستند و آن هم این است که اگر بازیکنان من نتوانند وظایفی که به آنها محول شده و برنامه‌های تیم را به خوبی در زمین اجرا کنند من برخوردی محکم و جدی با آنها دارم، اما بازیکنانم این مسئله را به خوبی می‌دانند و شما هم بعد از هفت سال باید متوجه این مسئله شده باشید که اگر رسانه‌ای بخواهد به بازیکن من ضربه‌ای وارد کند آن رسانه تبدیل به دشمن من می‌شوم، این را بار دیگر می‌گویم و مهم نیست که چه شخصی یا چه رسانه‌ای این کار را انجام داده است و فقط می‌گویم این روزنامه اکنون دشمن من و تیم ملی است، چون حرکتی که انجام داده بسیار بزدلانه بوده. من هم بعد از هفت سال می‌دانم چه کسی پشت این قضیه است.

کار بسیار دشوار و هدف مهمی پیش رو داریم

وی ادامه داد: من از آن مربیان نیستم که زمانی که اتفاقی رخ می‌دهد صورت خود را پنهان کنم و اگر بازیکنان من مشکلی از جمله مشکل مالی، امکاناتی یا تمرینی داشته باشند کسی نیستم که خودم را پنهان کنم و تا آخر هستم. بار دیگر از شما رسانه‌ها تشکر می‌کنم و ما همچنان به وظایف خود به همین شکل ادامه خواهیم داد. در این راه نیز امیدوارم فدراسیون فوتبال این تحقیق را انجام دهد که چه کسانی پشت این حاشیه‌ها هستند. اکنون بهتر است که بیاییم راجع به بازی صحبت کنیم. درباره آماده‌سازی تیم ملی درباره هواداران، درباره شما رسانه‌ها، درباره بازیکنان و درباره مربیان محترم فوتبال ایران صحبت کنیم. بگذاریم که همه به این هدف برسیم، چون ما فقط یک هدف داریم و هدف والای همه ما ، شما و هواداران رسیدن به دور دوم جام جهانی است. بیایید دست به دست هم بدهیم، یکدل و متحد باشیم تا این کار را انجام بدهیم، چون کار بسیار دشوار و هدف مهمی پیش رو داریم.

ورود عوامل یک روزنامه به حریم تیم ملی ممنوع شد!

سرمربی تیم فوتبال ایران خاطرنشان کرد: وقتی من لیست کشورهایی که نتوانسته‌اند به جام جهانی صعود کنند و تیم‌هایی که تاکنون جواز حضور در جام جهانی را گرفته‌اند نگاه می‌کنم می‌بینم که چه کار دشواری انجام داده‌ایم و چه کار دشواری پیش رو داریم. اکنون هم برای یک بار می‌گویم که ورود این روزنامه به حریم ما ممنوع است و تا زمانی که آنها رسماً عذرخواهی نکنند، حق ورود به حریم ما را ندارند و بازیکنان و کادرفنی تیم ملی هم با آنها صحبتی نخواهند کرد.

کنترل نتایج در جام جهانی دست ما نیست

کی‌روش در پاسخ به این پرسش که آیا دیگر حریفان تدارکاتی تیم ملی هم مشخص شده‌اند یا او منتظر قرعه‌کشی جام جهانی است و فکر می‌کند چه تدارکی نیاز است تا تیم ملی به دور دوم صعود کند، گفت: ما دقیقاً برای همین مطلب می‌جنگیم که بتوانیم در جام جهانی حضور پیدا کنیم که این اتفاق عملی شد و از اینجا به بعد برای حضوری قدرتمند در این مسابقات تلاش خواهیم کرد، مطمئناً از این اتفاق خوشحالیم و ممنون هواداران نیز هستیم و با روحیه‌ قهرمانانه هم در جام جهانی حضور خواهیم داشت، باید بگویم کنترل نتایج در جام جهانی دست ما نیست و نتایج دست خداست، اما ما می‌توانیم برخی مسائل را کنترل کنیم، تعهدات کاری، اخلاق، ارزش، اصول تیمی‌مان، دیسیپلین و فرهنگ تیم ملی را می‌توانیم کنترل کنیم و این مسئله هم باید رعایت شود، چون با این مسائل می‌توانیم پایبندی و شجاعت در اصول‌مان را نشان دهیم.

وی ادامه داد: باید تمام تلاش‌مان را بکنیم تا بعد از هر بازی‌مان در جام جهانی وقتی هواداران اسم ایران می‌آید کلمه معروف WOW را به زبان بیاورند، هواداران خودمان هم باید بعد از هر بازی با سربلندی از ورزشگاه خارج شوند.

باید کاری کنیم که هواداران تیم ملی طعم موفقیت را بچشند

سرمربی تیم فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که آیا از بازیکنان جدید تیم ملی در بازی دوستانه مقابل توگو استفاده خواهد کرد یا نه، گفت: بله آنها به همین خاطر اینجا هستند تا کسب تجربه کنند و فرصت لازم را به دست بیاورند که به این شکل در بازی فردا هم این فرصت در اختیارشان قرار خواهد گرفت، ولی فقط نباید از بازیکنان جوان و جدید صحبت کرد، چون ما امیدواریم که هواداران جوان و جدید هم برای حمایت از تیم ملی به ورزشگاه بیایند تا حمایت‌شان از تیم ملی را در مسیر جام جهانی نشان بدهند. باید کاری کنیم که این هواداران طعم موفقیت را بچشند و همه صاحب یک روحیه واحد و یکدل شوند که مسلماً آن زمان می‌توانیم این روحیه واحد و متحد را در جام جهانی حفظ کنیم. وقتی تیم ملی درون زمین موفق باشد مطمئناً الگوهای خوب و شایسته‌ای مانند سیدجلال حسینی صدها و هزاران جوان ایرانی را به فوتبال می‌کشانند و آنها نیز موفق می‌شوند.

زدن یک گل در جام جهانی از 5، 6 قهرمانی در لیگ داخلی مهم‌تر است

کی‌روش ادامه داد: نتایج تیم ملی نه تنها برای نسل فعلی بلکه برای نسل‌های آینده هم بسیار مهم و ماندگار خواهد بود. خود من اکنون نمی‌خواهم بگویم که چند سال دارم، اما یادم می‌آید که هفت سال داشتم که هنوز عملکرد پرتغال مقابل موزامبیک را از خاطرم نبرده‌ام. خود شما هم می‌دانید که نتایج تیم ملی چه اهمیتی دارد و برای کشور بسیار مهم است. صحبتی که قبل از جام جهانی قبلی انجام دادم را هنوز به خاطر دارم که گفتم به ثمر رساندن یک گل در جام جهانی از پنج شش قهرمانی در لیگ داخلی بااهمیت‌تر است. اهمیت آن را به خوبی می‌دانید. اکنون هم فدراسیون این آمادگی را دارد با افرادی که چنین حاشیه‌هایی را ایجاد می‌کنند مقابله کند و در پایان از همه شما دعوت می‌کنم فردا به ورزشگاه بیایید تا یک بازی زیبا را تماشا کنید. می‌خواهم که هواداران را هم با خودتان به ورزشگاه بیاورید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها