اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

10 مکان عجیب و دیدنی جهان + عکس

«لویزون وود»، (Levision Wood) جانگرد ماجراجویی است که به بیش از 100 کشور جهان سفر کرده و اغلب این سفرها با پای پیاده انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۶۸۴
۱۰ مکان دیدنی جهان از نظر یک جهانگرد ماجراجو + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کجارو، لویزون وود به بیش از ۱۰۰ کشور سفر کرده است و بیشتر این سفرها با پای پیاده بوده است. وود از سن ۱۰ سالگی به سفر کردن علاقمند بوده و سخن «سن آگوستین»، (Saint Augustine) را همیشه به یاد داشته که می‌گوید:

زندگی مانند کتاب است، کسانی که سفر نمی‌کنند فقط یک صفحه از این کتاب را خوانده‌اند.

در سن ۱۸ سالگی پیاده به عراق رفت و در سن ۲۲ سالگی به هند سفر کرد. اوکوهنورد بوده و انجمنی به نام «قطب‌نمای مخفی»، (Secret Compass) تاسیس کرده که جهانگردان را در مناطق جنگی به سفرهای پرخطر همچون اسکی در عراق، شتر سواری در صحرای بزرگ آفریقا و اسب‌سواری در افغانستان می‌برد.

او با طی کردن حدود ۱۸ میلیون قدم رودخانه‌ی نیل را پیمود، از هیمالیا عبور کرد و بعد به آمریکای مرکزی رفت. از حساب اینستاگرام او می‌توان متوجه شد که او سر زدن به «ایبیزا»، (Ibiza) را دوست دارد. با همه‌ی این توضیحات از شخصیت وود می‌توان او را در مورد سفر صاحب نظر دانست و از تجربیات او استفاده کرد.
آفریقای جنوبی، شهر کیپ

وود می‌گوید:

آفریقای جنوبی یکی از اولین مقصدهایی بود که در ۱۸ سالگی به آن سفر کردم. شهر کیپ بسیار متفاوت است، صبح می‌توانید در ساحل قدم بزنید و ظهر به کوهنوردی بپردازید. این شهر بسیار پر جنب و جوش است و حتی شب‌ها هم از جنب و جوش آن کاسته نمی‌شود. این شهر رستوران‌های ساحلی زیبایی دارد.

سودان

وود می‌گوید:

سودان یکی از کشورهای عجیبی بود که به آن سفر کردم، زیرا مردم خیلی مهمان‌نواز و مناظر خیره‌کننده و آثار باستانی بسیاری داشت.

او در طی سفر خود به نیل در سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از هفت میلیون قدم از سرچشمه‌ی رود نیل تا مدیترانه پیمود. در مسیر به شهر «بور»، (Bor) در سودان، جایی که با صدای رگبار گلوله از خواب بیدار می‌شد رسید. اما او امیدی در دل داشت که وضعیت این کشور زیبا بهتر خواهد شد.

او اضافه می‌کند:

مردم سودان بسیار مهمان‌نواز بودند و حاضر بودند بمیرند ولی مهمان آنها بدون وعده‌ی غذایی منزل آنها را ترک نگوید.

هند

در سن ۲۲ سالگی بعد از فارغ‌التحصیلی از رشته‌ی تاریخ از دانشگاه ناتینگهام (رساله‌ی او در مورد تاریخ و سفر بود) بار خود را بست و دوباره به راه افتاد. او یادآور می‌شود که:

من هند را دوست دارم. تا به حال ۶ و یا ۷ بار به هند سفر کرده‌ام و هر بار تغییراتی را در هند دیده‌ام. هند از نظر من بسیار رنگارنگ است. هند جمعیتی حدود ۱/۳ میلیون نفر، تاریخی جالب، مناظر زیبا و فرهنگی غنی دارد. من هیمالیا، «شهر هیمچال پرادیش»، (Himchal Pradesh) و کشمیر را بسیار دوست دارم و از نشستن در ساحل «گوا»، (Goa) بسیار لذت می‌برم. هند بسیار وسیع است و جنگل‌ها، بیابان‌ها و حیات وحش گسترده‌ای دارد.

نپال

نپال یکی دیگر از اولین مکان‌هایی است که وود در سن ۱۸ سالگی به آنجا سفر کرده و بعدها چندین بار به آنجا بازگشته است.

او می‌گوید:

در نپال اوقات بسیار خوشی داشتم. با مردم مهربانی آشنا شدم و نسبت به نپال حس وابستگی پیدا کردم. در این کشور بسیار پیاده‌روی کردم و پستی و بلندی‌های بسیاری را تجربه کردم. من در سال ۲۰۰۱ میلادی توسط شورشی‌های مائوئیست دستگیر شدم ولی در همان حال مردم مراقب من بودند تا اینکه دچار سانحه‌ای شدم و ماشینی که در آن بودم ترمز برید و از ارتفاع ۱۴۰ متری سقوط کردیم و من با یک دست شکسته از این وضعیت نجات پیدا کردم.

گرجستان

گرجستان بین اروپا و آسیا قرار دارد.در گذشته این کشور به سرزمین خدایان شهرت داشته است. متاسفانه گرجستان هم یکی دیگر از کشورهایی است که به علت فعالیت‌های نظامی و جنگ و نا‌امنی نادیده گرفته شده است. بعد استقلال این کشور از سال ۱۹۹۱ میلادی به یکی از مکان‌‌های گردشگری تبدیل شده است. حدود ده سال قبل و در دومین سفر خود، وود به این کشور رفت و تحت تاثیر مهربانی مردم این کشور قرار گرفت.

وود می‌گوید:

من در سال ۲۰۰۴ به گرجستان رفتم. گرجستان مردم مهربان و غذاهای خوشمزه‌ای دارد.

تایلند

وود می‌گوید:

شاید کلشیه‌ای باشد ولی تایلند واقعا حس و حال خوبی دارد. همه‌ ما باید حتما به تایلند سفر کنیم. تایلند سواحل زیبا و غذاهای جالبی دارد. برای مسافرانی که به دنبال فرهنگ‌های متفاوت هستند، تایلند مقصد مناسبی است. تایلند مقصدی ارزان برای سفر است، در عین حال اگر از سفرهای لوکس لذت می‌برید، می‌توانید این امکانات را هم در تایلند تجربه کنید. من هم تجربه‌ی سفر با یک کوله‌پشتی و هم تجربه‌ی هتل‌ و اقامتگاه‌های زیبای این کشور را داشته‌ام. امروزه تایلند به یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان تبدیل شده است.

استرالیا

استرالیا یکی از شش کشور بزرگ جهان است. امروزه استرالیا تفریحگاه بسیاری از مسافران و همین‌طور موج‌سواران است. در این کشور هر گونه منظره‌ای از شهر گرفته تا کوه و از جنگل گرفته تا بیابان را می‌توانید ببینید. وود می‌گوید :

بی‌صبرانه منتظر سفر دوباره به استرالیا هستم و می‌خواهم از سیدنی به «کایرنس »، (Cairns) بروم. استرالیا را بدون دیدن بندر پرث ترک نمی‌کنم.

کالیفرنیا

وود می‌گوید:

از رانندگی در ساحل غربی کالیفرنیا در آمریکا لذت می‌برم. از لس‌آنجلس و دره‌ مرگ عبور کرده به «گرند کانیون»، (Grand Canyon)، لاس وگاس و «یوسمیت»، ( Yosemit) می‌روم. یوسمیت یکی از زیباترین مکان‌هایی است که تا به حال دیده‌ام. سپس از مسیر «مونتری»، (Monterey) و سان‌فرانسیسکو باز می‌گردم.

یونان

یونان محلی بسیار مناسب برای استراحت و تمدد اعصاب است. پیشینه‌ تاریخی یونان بی‌نظیر است و انسان با دیدن یونان باستان جادو می‌شود.

کلمبیا

وود در یکی از سفرهای اخیرش بعد از پیمودن ۲۷۳۵ کیلومتر از مکزیک به کلمبیا رفت. او قبلا هم دو بار به آمریکای مرکزی سفر کرده بود. در سال ۲۰۰۷ به آموزش رزمی ارتش انگلیس در «بلیز»، (Belize) و در سال ۲۰۱۰ سه ماه به یاد گرفتن عکاسی در مکزیک پرداخته بود. کلمبیا به خاطر قاچاق مواد مخدر، گروگان‌گیری و ناامنی معروف بود ولی بعد از مرگ پابلو اسکوبار در سال ۱۹۹۳ این تصویر کلمبیا در اذهان عموم عوض شد.

وود می‌گوید:

کلمبیا شهرت خوبی ندارد ولی شهرهای گمشده‌ زیبا، غذاهای عالی و فرهنگی غنی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها