«جام‌جم» از تکالیف برنامه‌های هفتم در نگاه کاندیداهای ریاست‌جمهوری گزارش می‌دهد

مالیات؛ د‌غدغه مشترک نامزدها

کره‌شمالی: توانایی هسته‌ای یک قدرت بازدارنده است

کره‌شمالی اعلام کرد که توانایی هسته‌ای این کشور یک قدرت بازدارنده به شمار می‌آید.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۵۸
کره‌شمالی: توانایی هسته‌ای یک قدرت بازدارنده است

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد توانایی هسته ای این کشور، یک قدرت بازدارنده است.

کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد تحریم های آمریکا باعث ترغیب این کشور به تقویت برنامه دفاعی تسلیحات هسته ای می شود.

کره شمالی همچنین اعلام کرد در پاسخ به فشارهای آمریکا یا هر گونه تحریم جدید این کشور علیه برنامه موشکی کره شمالی، اقدامات متقابل قدرتمندی را در پیش خواهد گرفت. کره شمالی همچنین واشنگتن را به تمایل به آغاز جنگ متهم کرد.

این موضوع را هیات اعزامی کره شمالی به یک نشست اقتصادی در شرق دور روسیه اعلام کرد. بیانیه این هیات در حالی صادر شد که آمریکا پیشتر اعلام کرده بود از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرده است کره شمالی را هدف تحریم های نفتی خود قرار دهد.

آمریکا همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواستار تحریم صادرات منسوجات کره شمالی و ممنوع شدن اعزام نیروی کار کره شمالی به دیگر کشورها شده بود. از دیگر درخواست های آمریکا می توان به مسدود شدن دارایی های «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و ممنوعیت سفر وی اشاره کرد.

در بیانیه کره شمالی در این باره آمده است:«ما به توطئه های تحریم وحشیانه و فشارهای آمریکا، با اقدامات متقابل قدرتمند خودمان پاسخ خواهیم داد».

در این بیانیه، کره جنوبی و ژاپن نیز به استفاده از این نشست در روسیه به منظور اعمال «سیاست های کثیف» متهم شده اند. در این بیانیه آمده است این رویداد با هدف گفتگو درباره همکاری های اقتصادی در منطقه برگزار شده است، و نه برای انتقاد از برنامه موشکی کره شمالی.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کره شمالی روز پنجشنبه گذشته در این نشست اقتصادی اعلام کرد به عقیده وی، بحران کره شمالی به حدی وخیم نخواهد شد که به درگیری با استفاده از تسلیحات هسته ای منتهی شود. وی پیش بینی کرد عقل سلیم در این بحران، راهگشا باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها