دهها زخمی در اعتراض به استقرار سامانه تاد در کره جنوبی

صدها تظاهر کننده که در اعتراض به استقرار سامانه موشکی تاد آمریکا در منطقه سئونگ جو کره جنوبی تجمع کرده بودند، با ماموران پلیس درگیر شدند.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۵۰
دهها زخمی در اعتراض به استقرار سامانه تاد در کره جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، تلویزیون سی سی تی وی با اشاره به این که قطعات جدید سامانه موشکی تاد چهارشنبه شب به سئونگ جو در جنوب شرقی کره جنوبی ارسال شده است گزارش داد: این در حالیست که مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی برای سفر دو روزه به شهر ولادیووستوک روسیه رفته است. مون با اشاره به آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی دستور استقرار موقت تجهیزات باقی مانده از سامانه تاد را داده است.

اهالی سئونگ جو پس از آن به خیابان ها ریختند که وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد: چهار سکوی باقی مانده موشک های تاد روز پنجشنبه در محلی نزدیک این منطقه نصب خواهد شد.درگیری ها عصر روز چهارشنبه آغاز شد و تا صبح پنجشنبه به وقت محلی ادامه داشت.

دهها تظاهر کننده در پی حمله پلیس برای برچیدن چادر تظاهر کنندگان و گشودن راه، زخمی شدند.

برخی تظاهر کنندگان تلاش کردند مانع پیشروی خودرو پلیس در میان چادرها شوند اما موفق نشدند.

آمبولانس ها نیز مرتب در محل حادثه در رفت و آمد بودند تا زخمی ها را به بیمارستان ببرند.

مقامات کره جنوبی روز 26 آوریل دو سکوی متحرک و سایر قطعات سامانه تاد را شبانه به روستای سوسئونگ ری در منطقه سئونگ جو در استان گیونگ سانگ منتقل کردند.

آتشبار موشک های تاد که آمریکا و کره جنوبی ژوئیه سال گذشته در مورد استقرار آن به توافق رسیدند، از شش سکوی پرتاب موشک، 48 دستگاه رهگیر، یک رادار AN/TPY-2 و واحد شلیک و کنترل تشکیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها