در اعتراض به بازداشت دو شهروند آلمانی در ترکیه؛

مرکل: شاید در روابطمان با آنکارا تجدیدنظر کنیم

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه از بازداشت دو شهروند آلمانی دیگر در ترکیه به شدت انتقاد کرد و گفت برلین شاید در روابطش با آنکارا تجدید نظر کند.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۸۸
مرکل: شاید در روابطمان با آنکارا تجدیدنظر کنیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دوازده شهروند آلمانی به اتهام های سیاسی در ترکیه در بازداشت هستند. چهار نفر آنها تابعیت دوگانه دارند. یکی از آنها «دنیز یوجل» روزنامه نگار آلمانی-ترکیه ای است که روز جمعه دوره بازداشت وی به دویست روز رسید.

مرکل گفت که به نظر وی در چنین شرایطی شاید مناسب نباشد که مذاکرات بیشتری با آنکارا درباره مشارکت ترکیه در اتحادیه گمرکی اروپا انجام شود.
وی در یک مراسم بازرگانی در شهر نورنبرگ در جنوب آلمان اظهار داشت: با در این مورد قاطعانه عمل کنیم.
صدراعظم آلمان افزود: با توجه به اتفاقات روز گذشته شاید لازم باشد بیشتر از گذشته درباره آنها تجدید نظر کنیم.
ترکیه برلین را از بازداشت دو آلمانی در شهر آنتالیا مطلع نکرده است. این دو فرد روز پنجشنبه بازداشت شدند. «ماریا آبدار/ Maria Adebahr» سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفته که کنسولگری برلین در شهر ازمیر از طریق «منابع غیردولتی» از بازداشت این افراد مطلع شده است.
آبدار گفت: تلاش می کنیم بدانیم این افراد بر چه اساسی بازداشت شده اند. فعلا باید فرض را بر این بگذاریم که اتهام سیاسی، ظن تروریسم و اتهامات دیگر وجود دارد.
وی تاکید کرد که به دلیل تعطیلات عید قربان، دیپلمات های آلمانی نتوانسته اند با مقامات ترکیه تماس برقرار کنند.
طی یک سال گذشته شماری از شهروندان اروپایی به اتهام مشارکت در کودتای ناکام سال پیش علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه متهم شده اند.
«مارتین شولتس» از حزب سوسیال دموکرات و رقیب اصلی مرکل در انتخابات 24 سپتامبر (دوم مهر ماه) گفت برلین باید درباره سفر به ترکیه به شهروندان خود هشدار رسمی بدهد.
دولت آلمان در ماه ژوئیه از شهروندان خود خواست در سفر به ترکیه جانب احتیاط را رعایت کنند اما هشدار رسمی صادر نکرد.
هشدار درباره سفر به ترکیه می تواند تبعات زیادی برای آنکارا داشته باشد. سفر شهروندان خارجی به ترکیه در 9 ماهه اول سال جاری میلادی کاهش یافته است. شهروندان آلمانی 10 درصد از گردشگران خارجی را در ترکیه تشکیل می دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها