حقمان را بگیریم

همه چیز درباره مهریه

حقمان را بگیریم

فروشندگان ملک بخوانند

همه ما در امور عادی روزمره به مسائلی برمی‌خوریم که گاه برای حل و فصل آن به وکیل، حقوقدان، قاضی و محکمه نیاز داریم.
کد خبر: ۱۰۶۸۳۸۹
فروشندگان ملک بخوانند

هر چند قانوندانی کار اهلش است، اما با آگاهی از برخی نکات حقوقی می‌توانیم پیش از نیاز به وکیل و قاضی از پایمال شدن حقوقمان جلوگیری کنیم بنابراین شاید این نکات مختصر و مفید در این خصوص موثر افتد.

شرایط فرزندخواندگی

افراد زیر می‌توانند سرپرستی کودکان و نوجوانان را از سازمان بهزیستی درخواست نمایند.

1ـ زن و شوهری که پنج سال از تاریخ ازدواج آنان گذشته باشد و از این ازدواج صاحب فرزند نشده باشند، مشروط به این که حداقل یکی از آنان بیش از 30 سال سن داشته باشد.

2ـ زن و شوهر دارای فرزند، مشروط بر این‌که حداقل یکی از آنان بیش از 30 سال سن داشته باشد.

3ـ دختران و زنان بدون شوهر، در صورتی که حداقل 30 سال سن داشته باشند، منحصراً حق سرپرستی دختران را خواهند داشت.

مالیات بردرآمد اتفاقی

مالیات بردرآمد اتفاقی مالیاتی است که شما از درآمدهای نقدی و غیرنقدی بلاعوض یا دریافت جایزه باید بپردازید و نحوه محاسبه مالیات بر درآمد اتفاقی به شکل زیر است:

تا 50 میلیون تومان، 15 درصد

از 50 میلیون تا یکصد میلیون تومان، 20 درصد

بیشتر از یکصد میلیون تومان، 25 درصد

نکته‌ای درباره بدهی مالیاتی

اگر مالیات‌دهنده مالیات قطعی شده خود را ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ برگ قطعی پرداخت ننماید اداره امور مالیاتی یک برگ اجرایی به او ابلاغ می‌کند. مالیات‌دهنده مکلف است ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ برگ اجرایی تمام بدهی مالیاتی خود را بپردازد یا ترتیب پرداخت آن را به اداره امور مالیاتی بدهد.

روش مکاتبات قضایی

چنانچه دادخواست یا شکوائیه‌ای ثبت نموده‌اید؛ هیچ گونه اخطار یا ابلاغ کتبی برای شما ارسال نمی‌شود و تمام مکاتبات از طریق سامانه ثنا و درج در سیستم قضایی صورت می‌گیرد و شروع کلیه مواعد قانونی از تاریخ درج در سامانه محاسبه می‌گردد.

نکته‌ای درباره مدیر ساختمان

براساس قانون، مدیر آپارتمان مکلف است تمام واحدهای آپارتمان و مشاعات را به‌عنوان یک واحد در مقابل آتش‌سوزی بیمه کند. در صورت عمل نکردن به این تکلیف قانونی، و در صورت وقوع آتش‌سوزی باید از عهده خسارات وارده برآید.

استعلام برای وصول طلب

در احکام صادره که موضوع آنها وصول طلب است، می‌توانید با اخذ استعلامات ذیل از اجرای احکام شعبه صادرکننده رای به اموال محکوم علیه دسترسی پیدا کرده و احقاق حق نمایید:

1ـ استعلام از اداره ثبت کل املاک

2ـ استعلام از پلیس راهور ناجا (خودروها)

3ـ استعلام از همراه اول (یک خط تلفن معمولی جزو مستثنیات دین است)

4ـ استعلام از بانک مرکزی

دیه جنین

دیه جنین پسر و دختر تا پیش از دمیده شدن روح یعنی تا قبل از وارد شدن روح «بعد از 4 ماهگی» و در هر مرحله‌ای که از رشد جنینی قرار داشته باشند، یکسان است. اما پس از آن در صورت جنایت بر جنین، دیه پسر کامل و دیه دختر نصف دیه کامل خواهد بود، همچنین اگر به هر دلیلی جنسیت جنین در این مرحله احراز نشود، سه‌چهارم دیه کامل مقرر خواهد شد.

فروشندگان ملک بخوانند

بهتر است فروشنده ملک در زمان تنظیم قرارداد مطلب ذیل را در قرارداد درج نماید:

فی‌مابین طرفین شرط شد که چنانچه هر یک از چک‌ها به هر علت در موقع ارائه به بانک پرداخت نشود، بیع و قرارداد به خودی خود فسخ خواهد شد و فروشنده می‌تواند ملک را به دیگری منتقل کند در این حالت صرفا مبلغ پرداختی خریدار با کسر 10 درصد قابل استرداد خواهد بود.

سمانه کارآمد - حقوقدان

ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها