تصنیف های «به سوی تو» ، «شب های تهران» ، «عاشقم من» ، «گل اومد، بهار اومد» و ... برای بسیاری از علاقه مندان موسیقی اصیل ایرانی آشناست، آثاری که همه ساخته روانشاد مجید وفادار است و حالا محمد معتمدی قصد دارد گزیده ای از آنها را ابتدا در قالب یک اجرای زنده روی صحنه بیاورد و سپس در قالب یک آلبوم هم منتشر شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۴۳۰
خاطره جالب محمد معتمدی از محمدرضا لطفی درباره «ایران ای سرای امید»

به گزارش جام جم آنلاین، نشست رسانه ای کنسرت محمد معتمدی با رهبری رضا شایسته ظهر امروز در تالار «امیرحسین فردی» برگزار شد. در ابتدای این نشست علیرضا امینی گفت: مجید وفادار آهنگسازی است که حدود 300 تصنیف دارد. از مجموعه این تصنیف ها حدود 200 اثر، نمونه صوتی دارد و دستنوشته ی نُت های این آثار به قلم خودِ استاد وفادار موجود است.

وی افزود: ما برای اجرای این آثار باید ارکستری را پیدا می کردیم که بتواند زنگ های صداییِ آثار استاد وفادار را دربیاورد. در نهایت ارکستر نیایش و ارکستر چکاوک با هم ترکیب شدند تا این آثار را اجرا کنند. این اجرای ما فقط یک کنسرت نیست. ما از مجموعه ی 300 اثر استاد وفادار کنسرت های بسیاری را آماده ی اجرا کرده ایم. یک اجرا در برج میلاد و اجرایی دیگر در تالا اندیشه حوزه هنری روی صحنه می رود. هم زمان با این اجراها کتاب زندگی استاد مجید وفادار هم رونمایی می شود.

در ادامه این نشست محمد معتمدی خواننده کنسرت «بگو کجایی» گفت: خوشحالم که این پروژه می خواهد به طور منسجم آثار یکی از آهنگسازان مطرح موسیقی ایران را اجرا کند. مجید وفادار یکی از ده ها هنرمندی است که در جریان تحولات موسیقی ایران نامش فراموش شده است. هدف ما از برگزاری اینگونه پروژه ها این است که برخی از غفلت ها را جبران کنیم. در دوره طلایی موسیقی ایرانی، موسیقی اصیل ایرانی با موسیقی پاپ پیوند یافته و مخاطبان بسیاری این موسیقی را شنیده اند. در زمانی که پیوند میان موسیقی ایرانی و موسیقی پاپ گسسته شد مخاطبان هم ریزش کردند. ما ادعای انجام کاری عجیب و بزرگ نداریم. تنها می خواهیم این پیوند را بار دیگر ایجاد کنیم و آنچه اجرا می کنیم با طبع شنیداری هنرمند موسیقی ایرانی همخوانی داشته باشد.

معتمدی در پاسخ به خبرنگار جام جم آنلاین درباره این که اغلب کارهای استاد وفادار در حافظه موسیقایی مخاطبان با صداهای شناسنامه دار و گاه زنانه شناخته می شود و شما چه تدبیری برای فاصله گرفتن از آن کلیشه ها دارید، توضیح داد: آثاری که ما روی صحنه می بریم به جز «به سوی تو» که با صدای کوروس سرهنگ زاده زیاد شنیده شده، دیگر آثار زیاد شنیده نشده است. در عین حال باز آفرینی هم نشده است. معمولا در آثاری که پیشتر با صدای دیگری اجرا شده و چند دهه در گوش جامعه شنیده شده است، مرجع همان اجرایی است که زیاد شنیده شده است. من در پاسخ به شما خاطره ای بگویم از زنده یاد محمدرضا لطفی، وقتی ایران ای سرای امید را می خواستیم با استاد لطفی اجرا کنیم، ایشان به من گفت که ما به آنچه اجرا می کنیم پایبندیم و باید تلاش کنیم که این آثار را در سبد شنیداری جامعه بازسازی کنیم.

گفتنی است کنسرت «بگو کجایی» به خوانندگی حمد معتمدی با همکاری شرکت «شیناتک» و همراهی انجمن موسیقی ایران روز نهم شهریور ماه ساعت 21:30 در برج میلاد تهران روی صحنه خواهد رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها