مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت خبر داد:

آغاز صدور ویزای اربعین حسینی از فردا

چهار سال پس از بسته شدن مرز خسروی به عنوان نزدیک‌ترین دروازه رسیدن به عتبات، دولت عراق با بازگشایی آن برای اربعین حسینی امسال موافقت کرد؛ اقدامی که انتظار می‌رود مسیر صدها هزار زائر حسینی را برای رسیدن به کربلا تغییر دهد.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۳۳

آیین معنوی راهپیمایی ده‌ها میلیونی اربعین حسینی امسال در آبان ماه برگزار و با عزاداری روز 20 آبان (اربعین) به اوج می‌رسد.

اسدالله رازانی، استاندار کرماشاه دراین باره گفت: در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی عبور زائران از مرز خسروی قطعی شده است. فرماندار قصرشیرین نیز از قطعی شدن تردد زائران عتبات عالیات از مرز رسمی خسروی خبر داد.

فرامرز اکبری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این تصمیم براساس توافق صورت گرفته بین وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با همتای عراقی اتخاذ شده است و از این‌رو دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به فراهم کردن امکانات مورد نیاز در مرز خسروی اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی از تقویت زیرساخت‌های موجود در مرز رسمی خسروی بویژه در بخش مخابرات، راه و امکانات خدمات رفاهی و بهداشتی برای خروج 500 هزار نفر از زائران در ایام اربعین امسال خبر داد و گفت: این موضوع با جدیت در دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار دارد.

وی تاکید کرد: باید با تلاش شبانه‌روزی و مستمر شرایطی فراهم شود تا زائران اربعین حسینی امسال با کمترین مشکل از مرز خسروی به عراق تردد کنند.

کرمانشاهی‌ها در طول تاریخ همواره به عنوان میزبانان مهمان‌نواز خیل زائران حسینی شناخته شده‌اند و این مهمانداری تاریخی، حتی بر زبان و فرهنگ آنان هم تاثیرات ملموسی گذاشته است.

مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین و نزدیک‌ترین مرز ایران به شهرهای مذهبی عراق است که از ده‌ها سال پیش گذرگاه و دروازه عبور زائران عتبات عالیات بوده است.

این مرز تا بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.

دراین باره، داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در بازدید از مرز خسروی، امکانات موجود در مرز و پایانه بین‌المللی خسروی را بسیار مطلوب ارزیابی و عنوان کرد،کارها بسرعت در حال انجام است و پیش‌بینی لازم برای افزایش گیت‌های ورود و خروج مسافران، ایجاد سرویس‌های بهداشتی و احداث توقفگاه خودرو صورت گرفته است تا در اربعین امسال بهترین میزبان برای زائران اربعین حسینی در مرز خسروی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها