برنامه نود این هفته از ساعت 22:48 دوشنبه شب از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.
کد خبر: ۱۰۶۲۵۴۲
ماجرای یک نامه پر از ایراد / موافقت 92 درصدی با واگذاری فروش بلیت به باشگاه ها

به گزارش جام جم آنلاین ، برنامه شب گذشته نود (23 مرداد)، از ساعت 22:48 آغاز شد.

سوال پیامکی برنامه امشب به بحث موافقت با واگذاری بلیت فروشی به باشگاه ها اختصاص داشت و بینندگان برنامه باید از بین گزینه های زیر، یکی را انتخاب می کردند.

1- بلی

2- خیر

کلیپ هفته سوم لیگ برتر به عنوان نخستین آیتم برنامه روی آنتن رفت.

در ادامه آیتم 90 درجه پخش شد.

حرکت هفته:

علی علیپور(پرسپولیس) علیرضا نقی زاده(گسترش فولاد) فرید کریمی(صنعت نفت) کریم احمدی(سیاه جامگان) محسن مسلمان(پرسپولیس) حسن بیت سعید( استقلال تهران)امیر محمد پناهی(سیاه جامگان) احسان پهلوان(ذوب آهن) ایمان مبعلی(فولاد) محمد انصاری(پرسپولیس) علی قلی زاده(2بار- سایپا)، سجاد شهباززاده(استقلال) حسین بادامکی(سیاه جامگان) داریوش شجاعیان( استقلال) فرید محمدی زاده(نفت تهران) مهدی کیانی(تراکتورسازی)

تیر دروازه هفته: سجاد آشوری(پیکان)

کار تیمی هفته: تراکتورسازی

موقعیت از دست رفته هفته: روزبه شاه علی دوست(سایپا)

پاس گل برتر هفته: امین حاج محمدی(گسترش فولاد)

مهار برتر هفته: علی کیخسروی(سپاهان)

گل هفته: سرور جپاروف (استقلال)

تیم منتخب هفته سوم:

حامد لک(فولاد) امید خالدی(سایپا) میثم تیموری(پارس جنوبی جم) محمد انصاری(پرسپولیس) عبدالله ناصری(فولاد) آگوستو سزار(صنعت نفت) سرور جپاروف (استقلال) جاسم کرار(صنعت نفت) محسن مسلمان(پرسپولیس) سعید آقایی (سپاهان) مهدی طارمی(پرسپولیس)

در ادامه عادل فردوسی پور به تشریح دلاوری های محسن حججی، شهید مدافع حرم پرداخت و لحظات خداحافظی او با خانواده اش پخش شد.

همچنین کلیپی از اهدای جوایز مهدی طارمی به آستان قدس رضوی روی آنتن رفت. طارمی در این کلیپ اظهار داشت: شهدای مدافع حرم برای دفاع از مظلومیت شیعه شهید می شوند و مراسم هایی که برای قدردانی از آن ها برگزار می شود، چندان در شان این عزیزان نیست.

خلاصه و حواشی دیدار گسترش فولاد و سپیدرود به عنوان نخستین بازی هفته سوم لیگ برتر آنتن رفت.

نکات دیدار گسترش فولاد- سپیدرود

هر 2 گل گسترش در لیگ هفدهم از سوی رضا خالقی فر به ثمر رسیده است.

علی نظر محمدی: سپیدرود تیمی کم تجربه است که بضاعت لیگ برتری ندارد. باید با واقعیت های فوتبال کنار بیاییم.

لوکا بوناچیچ: نیمه اول سپیدرود برتری داشت اما در نیمه دوم بازی را در دست داشتیم و به خصوص در 30 دقیقه پایانی بازی فشار زیادی روی دروازه حریف آوردیم. در کل در این بازی خوش شانس بودیم.

خلاصه و حواشی دیدار استقلال خوزستان و سایپا روی آنتن رفت.

نکات دیدار استقلال خوزستان- سایپا

سایپا پس از 2 فصل مقابل استقلال خوزستان موفف به گلزنی شد.

علی دایی: خیلی منطقی و خوب بازی را اداره کردیم و بردیم. با این حال باید بیشتر کار کنیم تا موقعیت هایمان را به راحتی از دست ندهیم.

عبدالله ویسی: برخلاف جریان بازی گل خوردیم و تلاش زیادی برای رسیدن به گل داشتیم. با این حال در استفاده از موقعیت ها ضعیف عمل کردیم.

خلاصه و حواشی دیدار صنعت نفت و پدیده روی آنتن رفت.

نکات دیدار صنعت نفت- پدیده

پدیده در چهار بازی اخیر خارج از خانه یک تساوی و سه شکست داشته است.

فراز کمالوند: خدا به بازیکنان هر 2 تیم برکت بدهد که در این گرما و شرجی هوا بازی کردند. پیروزی تیمم را به خبرنگاران آبادانی تقدیم می کنم.

رضا مهاجری: گرمای هوا روی کیفیت کار ما تاثیر گذلشت اما نفت در استفاده از موقعیت ها بهتر بود و به ان ها تبریک می گویم.

سپس تماسی با قاسم حدادی فر برقرار شد.

قاسم حدادی فر در گفت و گو تلفنی با برنامه 90 درمورد آسیب دیدگی جدیدش بیان کرد: در دیدار با سیاه جامگان برخورد شدیدی با بادامکی داشتم که صدای پایم را هم شنیدم. پس از چند دقیقه بازی نتوانستم ادامه دهم. مینیسک و رباط زانوی من پاره شد اما جمعه گذشته زیر نظر دکتر کیهانی عمل کردم. طرفداران در این مدت خیلی به من لطف داشتند که به همین دلیل از آنها تشکر می‌کنم.

کاپیتان تیم فوتبال ذوب آهن اظهار داشت: دوست ندارم اینطور از فوتبال کنار بروم و امیدوار هستم با قدرت برگردم. سال گذشته هم در همین مواقع با چنین مصدومیتی مواجه شدم اما تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا به شرایط بازی برگردم.

خلاصه و حواشی دیدار نفت تهران و پرسپولیس پخش شد.

برانکو: بعد از نیمه اول که از لحاط تاکتیکی راضی نبودم اما زدن گل اول در نیمه دوم تعیین کننده بود.

حمید درخشان: اگر گل اول را زود دریافت نمی کردیم اجازه نمی دادیم پرسپولیس به گل های بعدی برسد. طبیعی است زمانی که شیرازه یک تیم از هم بپاشد کار سخت می شود. بازیکنانم هنوز به هماهنگی نرسیده اند.

مهدی طارمی بیش ترین گل های خود در لیگ برتر را مقابل نفت تهران به ثمر رسانده است.

پرسپولیس تاکنون موفق به زدن 700 گل در لیگ برتر شده است. صدمین گل پرسپولیس از سوی هادی شکوری مدافع پاس به ثمر رسید. دویستمین گل این تیم هم گل به خودی بود که حمیدرضا فرزانه به ثمر رساند. علیرضا واحدی نیکبخت، مازیار زارع، مهدی مهدوی کیا و مهدی طارمی هم به ترتیب زننده گل های شماره 300، 400، 500، 600 و 700 پرسپولیس در تاریخ لیگ هستند.

پخش کلیپ مربوط به عملکرد لژیونرها، بخش بعدی برنامه بود.

باپخش کلیپی از آنالیز عملکرد مهدی طارمی و هافبک های پرسپولیس ثابت شد فرضیه پاس ندادن آن ها به گادوین منشا صحت ندارد.

عادل فردوسی پور به بررسی نامه پر از ایراد مسئول TMS باشگاه استقلال خوزستان به فیفا پرداخت که در ادامه این بخش یعقوب پیری، معاون اجرایی و سخنگوی باشگاه استقلال خوزستان اظهار داشت: این نامه را پورکیانی، مسئول سابق روابط بین الملل باشگاه از طریق ایمیل شخصی و در داخل خانه به مسئولان TMS فیفا ارسال کرده و من هم قبول دارم این نامه پر از ایراد است. به هر حال مهم اینست که استقلال خوزستان هیچ مشکلی برای دریافت مجوز نداشت.

کلیپ جذابی از سفر هواداران تراکتورسازی از تبریز به تهران برای حمایت از تیم محبوبشان در دیدار مقابل استقلال روی آنتن رفت.

از لیگ چهاردهم تاکنون 22 ضربه به تیر دروازه مهدی رحمتی برخورد کرده و او از این لحاظ رکورددار است. پس از رحمتی، رحمان احمدی با 19 ضربه، حامد لک با 18 ضربه و رشید مظاهری با 16 ضربه رکوددار هستند.

محمدرضا اخباری هم با 9 بار اصابت توپ به تیر دروازه هم از این لحاظ قعرنشین دروازه بان های لیگ برتری است که به صورت ثابت برای تیمهایشان به میدان می روند.

تصاویری از خلاصه و حواشی دیدار استقلال- تراکتورسازی پخش شد.

مجتبی حسینی: تراکتور از لحاظ تاکتیکی مشکلی ندارد و ضعف گلزنی مان هم در هفته های آتی رفع می شود.

علیرضا منصوریان: نیمه اول فوق العاده بودیم اما در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم به دلیل ترس از دست رفتن سه امتیاز خوب نبودیم. با این حال خوشبختانه نخستین سه امتیاز فصلمان را کسب کردیم

بحث بلیت فروشی رقابت های لیگ برتر و میزان درآمدزایی پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر از این راه با پخش کلیپی به صورت ویژه بررسی و مشخص شد درآمد شرکت برهان مبین(2 میلیارد و 540 میلیون) به عنوان واسطه بلیت فروشی رقابت های لیگ برتر از 2 باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس بیشتر بوده است.

طاهری: قرارداد بلیت فروشی در تیر 94 منعقد شده اما چند ماه در مذاکراتی که در دفتر حراست وزارت ورزش برگزار شد ثابت کردم در سال 90 تفاهم نامه ای برای تاسیس شرکت در امر بلیت فروشی بین 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس با شرکت افق سبز منعقد شده است. با توجه به مشکلات درآمدزایی از دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان در لیگ چهاردهم طبقه دوم ورزشگاه آزادی را به مبلغ 10 میلیون تومان اجاره کردیم که این امر در ادامه سبب شد تا آمار هواداران به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. در این میان آنچه که به پرسپولیس از بلیت فروشی 2 فصل اخیر چهار میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که در مقابل این مبلغ سازمان لیگ هزینه هایی را به حساب باشگاه منظور کرده که در نهایت سبب شده حدود یک میلیارد و 200 میلیون بدهکار شویم. البته 2 میلیارد و 95 میلیون تومان درآمدزایی داشتیم که به دلیل گردش آن در فدراسیون و سازمان لیگ تراز مالی مان منفی شده درغیر این صورت تراز باشگاه پرسپولیس مثبت است. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه به تشریح درآمد این باشگاه از بلیت فروشی و ابهام های موجود در این زمینه پرداخت.

ابراهیم میرزابیگی کارشناس داوری برنامه امشب 90 بود.

آنالیز داوری گسترش فولاد- سپیدرود

روی مهاجم سپیدرود در پشت محوطه جریمه گسترش خطا نشد اما اگر داور این حرکت را خطا اعلام کرده، باید پنالتی می گرفت.

گل سپیدرود در نیمه دوم به اشتباه آفساید اعلام شد.

آنالیز داوری دیدار استقلال خوزستان- سایپا

برخورد ضربه آزاد مهدی ترابی به دست مدافع استقلال خوزستان قابل تشخیص نبود.

حرکت علی قلی زاده روی مدافع حریف قبل از گل دوم سایپا خطا نبود.

آنالیز داوری دیدار صنعت نفت- پدیده

آگوستو سزار در موقعیت آفساید گل اول صنعت نفت را به ثمر رساند.

داور پیش از گل دوم میزبان به دلیل آسیب دیدگی بازیکن صنعت نفت از ناحیه سر، جریان بازی باید متوقف می شد.

کلیپی از دیدار خاطره انگیز و جنجالی دیدار استقلال و سایپا در روز 20 اردیبهشت 78 با مصاحبه هایی از پرویز برومند، بهنام ابوالقاسم پور و صفدر یوسف لو روی آنتن رفت و در این کلیپ بحث کم کاری بازیکنان استقلال برای برکناری ناصر حجازی واکاوی شد.

نکات دیدار نفت تهران- پرسپولیس

فرشاد احمدزاده پس از سه سال نخستین گل خود را با پا برای پرسپولیس به ثمر رساند.

مهدی طارمی 700 کل پرسپولیس در تاریخ لیگ را وارد دروازه نفت کرد.

پرسپولیس در پنج بازی اخیر خود مقابل نفت تهران، 4 برد، 4 کلین شیت و 11 گل زده ثبت کرده است.

بهترین عملکرد سرخ پوشان در سه هفته ابتدایی لیگ در 10 فصل اخیر با پیروزی مقابل نفت ثبت شد.

برانکو در 6 تقابل اخیرش با سرمربیان سابق پرسپولیس به پیروزی رسیده است.

حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ درباره ابهام های مربوط به بلیت فروشی مسابقات گفت: در اول آذر 89 قراردادی بین فدراسیون فوتبال با فناوری ریاست جمهوری و نهادی وابسته به دولت امضاء شد. در واقع تفاهم‌نامه ای بین معاون فناوری ریاست جمهوری و سازمان تربیت بدنی به امضا رسید و سایر کارها هم به صورت دولتی انجام شد.

او ادامه داد: براساس این قرارداد معین شد شرکت برهان مبین درازای بلیت فروشی بازی ها به تجهیز و رفع مشکلات ورزشگاه‌های آزادی، یادگار امام تبریز، نقش جهان اصفهان، ثامن الائمه مشهد و غدیر اهواز اقدام کند که البته این کار انجام نشد. هدف این قرارداد، احترام به هواداران و فروش بلیت به شکل اینترنتی بوده اما به جز تجهیز ورزشگاه آزادی اقدام دیگری انجام نشده است.

بهاروند درباره اینکه قرارداد مذکور به امضا مهدی تاج و علی کفاشیان رسیده، گفت: زمانی که به سازمان لیگ آمدم، متوجه شدم 35 درصد مبلغ بلیت فروشی به شرکت برهان مبین تعلق می گیرد اما از آنجاییکه این درصد زیاد است و درآمد خاصی هم به باشگاه‌ها نمی رسد، مخالف قرارداد بودم.

سرپرست سازمان لیگ درمورد ناتوانی هواداران برای خرید بلیت های گران تصریح کرد: از زمان حضورم در سازمان لیگ در بیش از 50 مکاتبه اشتباهات مسیر بلیت فروشی را ذکر کردم. طبق نشست با وزارت ورزش قرار است در روزهای آینده قرارداد برهان مبین لغو شود. این شرکت در سال 89 قرارداد بست که قرارداد مذکور در سال 92 مجددا امضاء شد.

او درمورد ابهام در آمار ارائه شده از سوی سازمان لیگ درباره تماشاگران پرسپولیس اظهار داشت: دلیل ابهام اینست که در هر مسابقه بین 10 تا 15 درصد بدون بلیت وارد ورزشگاه می‌شوند. آمار دقیق برای هواداران پرسپولیس در فصل گذشته 512 هزار و 648 نفر بوده است. به هر حال در این هفته قرارداد با شرکت برهان مبین را فسخ می‌کنیم چراکه من اصلا این قرارداد را قبول ندارم.

بهاروند گفت: باشگاه ها به سازمان لیگ بدهکار هستند و مبلغ حاصل از بلیت فروشی پس از کسر این بدهی ها به آن ها پرداخت می شود.

در پایان این بحث علیرضا بیهقی مدیرعامل شرکت برهان مبین هم توصیحاتی را درباره بلیت فروشی رقابت های لیگ برتر و مستندات این شرکت برای دریافت سهم 35 درصدی از فروش بلیت ارائه کرد. او اعتقاد داشت این شرکت 4.5 میلیارد برای ورزشگاه ها سرمایه گذاری کرده که 2 میلیارد آن مربوطبه ورزشگاه آزادی است. همچنین بیهقی عامل تصمیم سازمان لیگ مبنی بر قطع همکاری با این شرکت را برنامه 90 قلمداد کرد!

بخش 90 تا 90 با پخش آیتم هایی درباره بیانیه باشگاه ذوب آهن و فحاشی برخی تماشاگر نماها به حسین بادامکی به دلیل آسیب رساندن به قاسم حدادی فر، اعتراض ساسان انصاری به تست های دوپینگ متوالی، مشکل نور ورزشگاه بنیان دیزل، شیطنت توپ جمع کن های آبادانی مجروح شدن مربی بدنساز تیم ماشین سازی از سوی اوباش، تصادف بازیکنان تیم میناب و کشته شدن یکی از آن ها، پوشیدن پیراهن شماره 47 از سوی بازیکنانی مانند مهدی شریفی، حسن پاپی و حسین بادامکی برای حمایت از بیماران مبتلا به سندروم داون و نظر مهدی تاج درمورد فرصت 2 ماهه AFC برای پرداخت بدهی تیم های بدهکار ایرانی روی آنتن رفت.

خلاصه و حواشی دیدار سپاهان و پارس جنوبی پخش شد.

زلاتکو کرانچار: روز خوبی داشتیم اما دروازه بان حریف هم عملکرد خوبی داشت و توانست موقعیت های زیادی را از هافبک ها و مهاجمان سپاهان بگیرد.

مهدی تارتار: بازیکنانم نشان دادند به درجه ای از خودباوری رسیده اند که می توانند سپاهان را در خانه خودش تحت فشار قرار دهند و موقعیت های خوبی ایجاد کنند.

نکات بازی: برای پارس جنوبی در سه هفته ابتدایی لیگ سه پنالتی گرفته شده است.

همچنین این تیم با 7 امتیاز از سه بازی بهترین عملکرد را در بین تمام تیم های تازه لیگ برتری شده داشته است.

خلاصه و حواشی دیدار پیکان و تراکتور روی آنتن رفت.

امیر قلعه نویی: از ذوب آهن راضی نبودم. هرچند یک امتیاز در خارج از خانه کسب کردیم و حتی کلین شیت انجام دادیم اما می توانستیم در نیمه اول کار را تمام کنیم.

مجید جلالی: از بازیکنانم راضی هستم چراکه آن ها با تمام وجود بازی کردند اما برای پیروزی نیاز به شانس بیشتری داشتیم.

نکات بازی: نوار پیروزی های متوالی پیکان مقابل ذوب آهن پس از پنج بازی پاره شد. همچنین رکورد سه پیروزی متوالی قلعه نویی مقابل جلالی با این تساوی پایان یافت.

دیدار فولاد خوزستان و سیاه جامگان، آخرین دیدار هفته سوم بود که خلاصه و حواشی آن در برنامه امشب 90 پخش شد.

اکبر میثاقیان: خواست خدا بود که بازی را نبریم، هرچند خیلی خوب بازی کردیم.

سیروس پورموسوی: شعار نمی دهم اما در فولاد انقلاب شده است. به دلیل آسیب دیدگی 9 بازیکن، به نفرات جوان میدان دادم و در نهایت آن ها جواب اعتمادم را دادند.

سپاهان با 2 امتیاز بدترین شروع خود در تاریخ لیگ برتر را ثبت کرده است.

برخلاف میانگین سنی گلزنان و پاسورهای لیگ 96 که 27 سال بوده میانگین گلزنان و پاسور گل های فولاد حدود 22 سال است.

آنالیز داوری دیدار نفت- پرسپولیس

احمد کامدار به دلیل تکل باید کارت زرد می گرفت و واکنش مسلمان به این خطا هم باید با کارت زرد همراه می شد.

پیکان- ذوب آهن

کارت زرد دوم و اخراج بازیکن ذوب آهن به دلیل جلوگیری از موقعیت گل پیکان صحیح بود.

سیاه جامگان- فولاد

روی 2 کرنر 2 پنالتی برای فولاد گرفته نشد.

تصمیم کمک داور برای ادامه بازی پس از برخورد توپ به تیر دروازه سیاه جامگان درست بود.

سپاهان- پارس جنوبی جم

محسن فروزان در نیمه اول روی ساسان انصاری مرتکب خطای پنالتی شد.

پنالتی پارس جنوبی صحیح بود اما دروازه بان سپاهان نبایست اخراج می شد.

حدود یک میلیون و 883 هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه 90 شرکت کردند که حدود 92.5 درصد از آن ها موافق واگذاری بلیت فروشی به باشگاه ها بودند.

برنامه 90 ساعت 2:25 به پایان رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها