آمار قربانیان رانش زمین و جاری شدن سیل در منطقه فری تاون در کشور آفریقایی سیرالئون، از مرز 300 نفر گذشت.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۸۰
رانش زمین در سیرالئون  300 کشته داشت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، معاون رئیس‌جمهور سیرالئون آمار نهایی قربانیان این حادثه را نامعلوم خواند و از اعزام نیروهای ارتش و گروه‌های امداد برای نجات حادثه دیده‌ها خبر داد.

او گفت: از آنجا که سیل و رانش زمین، منطقه گسترده‌ای از کشور را دربرگرفته است و گزارش دقیقی از افراد و منازل مسکونی باقیمانده در زیر گل و لای در دست نیست، باید ابتدا برای نجات جان حادثه دیده‌ها شتاب کنیم. به گفته یکی از کارمندان بیمارستانی در فری تاون، آمار قربانیان از مرز 312 نفر عبور کرده است و احتمال افزایش آن وجود دارد.

او از کمبود امکانات بیمارستانی برای مجروحان و حتی سردخانه برای نگهداری اجساد جان‌باخته‌ها خبر داد و افزود: انتظار می‌رود آمار تلفات کودکان در این حادثه بیشتر باشد، چون آنها توانایی کمتری نسبت به بزرگسالان دارند. دقایقی بعد از وقوع این حادثه، تلویزیون دولتی سیرالئون برنامه‌های عادی خود را قطع کرد تا آخرین تحولات مربوط به این حادثه را مخابره کند.

این شبکه تلویزیونی بارها تصاویر نزدیکان قربانیان را نشان داده است که امدادگران، اجساد آنها را در کیسه‌های برنج حمل می‌کنند. یکی از مسئولان بنیاد امدادرسانی هیلی نیز گفته است، شدت رانش و سیل به حدی است که هیچ اثری از منازل مسکونی روی زمین نمانده است.

براساس برآوردهای ابتدایی، بیشترین خسارت‌ به منازلی وارد شده که به شکل غیرقانونی ساخته شده بود. تلاش‌ها برای تخلیه شهروندان از منطقه بحران دیده آغاز شده و این در حالی است که برخی رسانه‌های محلی در سیرالئون خبر دادند حداقل 200 جسد به سردخانه منتقل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها