مجله‌ تایم بیست نفر از تأثیرگذارترین افراد حوزه‌ فناوری را معرفی کرده است. در قسمت اول این گزارش نفرات یازده تا بیستم این فهرست معرفی می شوند.
کد خبر: ۱۰۶۰۵۲۹
تأثیرگذارترین افراد حوزه فناوری از نگاه مجله تایم + عکس (قسمت اول)

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از زومیت، بعضی اوقات اتفاقات بزرگ در حوزه فناوری، توسط شرکت‌های بی‌نام‌و‌نشان رخ می‌دهد؛ اما پشت هر شرکت، شخصی وجود دارد که در حال شکل دادن آینده است. بعضی مواقع مدیران اجرایی، گاهی برنامه‌نویسان و گاهی پژوهشگران به دنبال دستاوردهایی هستند که جهان را تغییر خواهند داد. همیشه قاعده‌سازانی هستند که می‌توانند تأثیرات عمیقی بر آینده داشته باشند. تیم فناوری مجله تایم، بیست فردی را که هم‌اکنون بازیگران تأثیرگذار عرصه فناوری در دنیا هستند به ترتیب زیر معرفی کرده است.در قسمت اول این گزارش نفرات یازده تا بیستم این فهرست معرفی می شوند.
۲۰- تری میرسون (Terry Myerson)

ویندوز، ایکس باکس و سرفیس؛ هنگامی که به محصولات مایکروسافت فکر می‌کنید احتمالا اولین فردی که به ذهنتان می‌رسد، تری میرسون است. او کسی بود که پس از ظهور پدیده آیفون در سال ۲۰۰۸، به وصله و پینه زدن ویندوز موبایل پرداخت. گرچه آن تجربه گستردگی اندروید و iOS، حاکمان بلامنازع دنیای گوشی‌های هوشمند را نداشت؛ اما تفکر مایکروسافت نسبت به آینده را رقم زد. اکنون میرسون مشتاقانه به دنبال آن است که از بزنگاه تکنولوژی که در آینده رخ خواهد داد، عقب نماند. تیم او روی نسخه جدیدی از ویندوز که برای فناوری مجازی و واقعیت افزوده ساخته شده است، کار می‌کند. مایکروسافت نام آن را واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) گذاشته است. اگر او و مایکروسافت موفق شوند، می‌توانند این تکنولوژی نوظهور را به شاهراه اصلی فناوری هدایت کنند.
۱۹- دل هاروی (Del Harvey)

رئیس قسمت امنیت توئیتر، وظیفه خطیری در مبارزه با سوءاستفاده از این پلت‌فرم اجتماعی بحث‌برانگیز و مورد هجمه ترول‌ها دارد. برای توئیتر، حرکت به جلو همراه با مسلح کردن کاربران به قدرت تشخیص بین انتقاد و سوءاستفاده، توسط دل هاروی هدف‌گذاری شده است. این مسئله از آن جهت مهم است که در چند سال گذشته مشخص شد ترول‌های توئیتر چقدر می‌توانند مخوف باشند. این ترول‌ها حتی کاربران معروف این شبکه اجتماعی را با تهدید و توهین مجبور به خروج از این شبکه اجتماعی می‌کنند. توئیتر اخیرا ویژگی‌های جدیدی معرفی کرده است که از سوءاستفاده از این شبکه جلوگیری می‌کند و به کاربرانی که از این شبکه اجتماعی خارج شده‌اند، امکان می‌دهد که با ماسک و عنوان جدید از آن استفاده کنند. همه‌چیز به هاروی و تیمش برای ادامه این مبارزه بستگی دارد.
۱۸- آنتونی لواندوفسکی (Anthony Levandowski)

خیلی پیش‌تر از جولان دادن کمپانی‌های مثل گوگل و اوبر در تکنولوژی خودروهای بدون راننده؛ آنتونی لواندوفسکی سخت در تلاش برای ساختن موتورسیکلت خودران خودش بود. اکنون او یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌های یک پرونده قضایی بین دو قدرت فناوری است که می‌تواند برنده و بازنده را مشخص کند. لواندوفسکی اخیرا از پروژه خودروهای بدون سرنشین اوبر کنار رفته، این در حالی است که قبلا در موقعیتی مشابه برای گوگل کار می‌کرد. غول جستجو؛ گوگل، لواندوفسکی را متهم کرده است که اطلاعات محرمانه تجاری را دزدیده و از آن‌ها در سرعت بخشیدن به پروژه خودروهای بدون سرنشین اوبر استفاده کرده است. خروجی این پرونده قضایی می‌تواند رهبر آینده این بازار پرسود را مشخص کند.
۱۷- جف ویلیامز (Jeff Williams)

تیم کوک به‌عنوان مدیر‌عامل اپل، شاید چهره عمومی تصمیم‌ساز در این کمپانی باشد، اما جف ویلیامز نفر دوم است؛ سربازی برای اپل که برای ۲۰ سال با این شرکت بوده است و از او به‌عنوان یار غار تیم کوک یاد می‌شود. وی در سال ۲۰۱۵ عهده‌دار پست قبلی کوک و رئیس عملیاتی اپل شد. ویلیامز از سال ۲۰۱۰ نظارت بر زنجیره تأمین اپل را بر عهده دارد؛ وظیفه‌ای خطیری که با توجه به پیچیده بودن ماهیت کارهای سخت‌افزاری این کمپانی بسیار پیچیده است. او همچنین نظارت بر ساعت اپل را نیز بر عهده دارد؛ اولین محصول جدید دوران کوک که نشان از درگیر بودن ویلیامز با محصولات جدید دارد.
۱۶- چنگ وی و جین لو (Cheng Wei & Jean Liu)

شاید در آمریکا اوبر سردمدار حمل و نقل است، اما به‌پای دیدی چاکسینگ (Didi Chuxing) در چین نخواهد رسید، شرکتی که پس از ادغام دو رقیب در سال ۲۰۱۵ شکل گرفت و در سال ۲۰۱۶ توانست بخش چینی فعالیت‌های اوبر را بخرد. چنگ وی و جین لو در حال حاضر در حوزه حمل و نقل فرمانروایی می‌کنند که بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار ارزش مالی دارد.
۱۵- جینی رومتی (Ginni Rometty)

هیچ نشانی از سستی و از دست رفتن ابتکار پس از پنج سال مدیر عاملی جینی رومتی در IBM به چشم نمی‌خورد. واتسون پلتفرم هوش مصنوعی IBM در همه زمینه‌های صنعتی به کار می‌آید؛ از سلامت گرفته تا امور مالی. اما مهم‌ترین بخش واتسون که زیر نظر رومتی شکل گرفت، دادن هدف جدید به IBM بود؛ او توانست مانند یک چسب منابع مختلف این کمپانی که درگیر همه چیز بود؛ از پیش‌بینی هوا تا وام مسکن، در جهت استفاده و سوددهی بهینه کند.
۱۴- تراویس کالانیک (Travis Kalanick)

شناخت تراویس کالانیک یعنی فهمیدن اوبر، تفکرِ «به هر قیمت برنده شدن او کمک کرد تا کمپانی اوبر به یکی از باارزش‌ترین استارت‌آپ‌های خصوصی دنیا تبدیل شود. اما با سرمایه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار، هنوز مشکلات زیادی پیش رو است؛ تقابل با مقامات دولتی، رانندگان و اتهاماتی همچون فضای کاری نامناسب برای بانوان و یک پرونده قضایی بالقوه با گوگل که تهدید‌های بزرگی برای رشد فزاینده‌ی اوبر به وجود خواهد آورد. اگر کالانیک در هدایت کشتی خود ناموفق عمل کند، بازار اوبر می‌تواند ازدست‌رفته باشد؛ بخشی از اهداف او باید جستجو به دنبال مرد یا زنی باشد که دست راست او در اوبر و ادامه‌دهنده سبک او در این کمپانی باشد.
۱۳- جان جیاناندرا (John Giannandrea)

جیاناندرا مدیر قسمت جستجوی گوگل، قلب تپنده این کمپانی و محبوب‌ترین وب‌سایت در جهان است. همچنین او متخصص هوش مصنوعی است که با تخصصش به تلاش‌های گوگل در این زمینه کمک می‌کند. موقعیت کنونی وی، باعث شده است در جهت پیوستگی بین جستجو و هوش مصنوعی تلاش کند تا گوگل را برای فناوری‌های آینده که بر اساس محصولات دستیار صوتی و سخت‌افزارهایی که با صدا کار می‌کنند، به‌جای استفاده از متن آماده سازد.
۱۲- دمیس هاسابیس (Demis Hassabis)

سال گذشته یک نقطه حساس در تاریخ فناوری رقم خورد؛ وقتی که هوش مصنوعی توانست بهترین بازیکن گو (یک بازی باستانی چینی) را شکست بدهد؛ این یک گام ساده و آسان برای کامپیوتر‌ها نبود؛ چرا که تعداد حرکت‌های بازی گو به‌اندازه اتم‌های جهان است؛ همین مسئله، مدیریت آن را برای کامپیوترها دشوار می‌کند. نرم افزار آلفاگو توسط هاسابیس مؤسس ساختار دیپ مایند که متعلق به گوگل است، ایجاد شده بود. این پیروزی باعث شد تا موقعیت هاسابیس به یکی از حساس‌ترین نقطه‌ها ارتقاء یابد که همان ایجاد هوش مصنوعی پیشرفته است که البته به‌صورت گسترده‌ای همراه با سوءظن و پیش‌بینی خطرات احتمالی در مورد ابرهوش مصنوعی است.
۱۱- آجیت پای (Ajit Pai)

آجیت پای عضو کمیسیون ارتباطات فدرال در دولت اوباما و رئیس کنونی این کمیسیون، به دنبال حذف یکی از مهم‌ترین قانون‌های امضاشده توسط اوباما است. این وکیل دادگستری سابق، به دنبال بی‌اثر کردن قانون «بی‌طرفی در اینترنت» است که باعث کاهش سرعت، بلاک کردن و اولویت دادن به بخشی از ترافیک وب خواهد شد. طرفداران قانون امضاشده توسط اوباما بر این باورند که زمین بازی هم‌اکنون عادلانه است؛ اما پای معتقد است مقررات افراطی این‌چنینی مانع خلاقیت خواهد شد. این مبارزه سخت خواهد بود، اما خروجی آن تأثیرات بسیاری بر صنعت و کاربران فناوری خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها