مرد افغان که در هواخواهی از دوستش مرتکب قتل شده بود با تائید حکم اعدامش از سوی دیوان‌عالی کشور در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۲۶
هواخواهی از دوست خیانتکار با چوبه دار گره خورد

به گزارش جام‌جم، اواخر مرداد 91 وقوع نزاع منجر به قتل در فشم به پلیس اطلاع داده شد. چند مرد افغان با هم درگیر و یکی از آنها به نام رحیم با ضربه‌های چاقو کشته شده بود.

اهالی موفق شده بودند، ضارب را دستگیر کنند. کریم در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: «یکی از دوستانم به نام برهان با زنی متاهل به نام «جمیله» ارتباط داشت. روز حادثه، برهان زنگ زد و گفت باچند نفر درگیر شده است. برای کمک به او، با تعدادی از دوستانم به فشم رفتیم. آنجا شوهر جمیله را دیدم که با برهان درگیر شده بود. وقتی مرا دید با چاقو به سمتم حمله کرد و ضربه‌ای به دستم زد. عصبانی شدم و باچاقو به کتفش زدم.»

با ثبت اعترافات متهم، کیفرخواست پرونده صادر و برای رسیدگی در اختیار دادگاه کیفری استان تهران قرار گرفت. در جلسه دادگاه، اولیای دم درخواست قصاص کردند و متهم با انکار اعترافاتش، گفت: «آن روز برهان با وعده دادن 500 هزار تومان پول، من را به محل درگیری کشاند تا از او هواخواهی کنیم. آنجا افراد زیادی در حال کتک‌کاری بودند و احتمال دارد فرد دیگری با چاقو به مقتول ضربه زده باشد. من تحت فشار بازجویی‌ها به قتل اعتراف کردم.»

انکار قتل از سوی کریم در حالی بود که برهان با اعتراف به داشتن ارتباط پنهانی با همسر مقتول، کریم را عامل قتل معرفی کرد و گفت: «سه ماه از آشنایی من و جمیله می‌گذشت. شب حادثه در خانه‌اش بودم که ناگهان متوجه حضور شوهرش شدم. می‌خواستم فرار کنم اما مرا دید. دنبالم کرد و من از ترسم، دستگاه شوفاژ را پشت در گذاشتم تا مانع ورودش به خانه شوم. در همین فاصله، به کریم زنگ زدم و درخواست کمک کردم. وقتی آمد با مقتول درگیر شد و با چاقو به سینه و کتفش زد.»

متهم باردیگر مدعی دروغ بودن این حرف‌ها شد اما قضات دادگاه با توجه به مدارک موجود، وقوع قتل به دست او را محرز تشخیص دادند و حکم قصاصش را صادر کردند. این حکم چندی پیش در دیوان‌عالی کشور تائید شد تا نام متهم در فهرست اعدامی‌ها قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها