هشدار شدید دبیرکل حزب‌الله لبنان به تروریست‌ها:

راهی جز تسلیم ندارید

روز پنجشنبه گذشته بود که فرماندهی عملیات حزب الله با صدور بیانیه‌ای پایان حضور تروریست‌های جبهه النصره در ارتفاعات مرزی عرسال لبنان را اعلام کرد. این اتفاق به معنای یک پیروزی بزرگ برای حزب‌الله لبنان در مقابله با تروریست‌های تکفیری به شمار می‌رفت. زیرا از همین مکان گروه‌های تروریستی به مراکز لبنان اعزام می‌شدند تا با خودروهای بمبگذاری شده خود و عناصر انتحاری مرتکب جرم و جنایت شوند. ارتفاعات عرسال به مدت سه سال در اشغال تروریست‌ها بود تا این‌که سرانجام با امضای توافقی هشت اسیر حزب‌الله آزاد و بستگان متعلق به گروه‌های تروریستی از این منطقه به ادلب منتقل شدند. به اعتقاد ناظران، پاکسازی ارتفاعات عرسال گام مهمی در مسیر مبارزه با تروریسم در لبنان و کل منطقه تلقی می‌شود. هم اکنون ارتش لبنان قصد دارد پس از موفقیت در آزادسازی ارتفاعات عرسال، مناطق راس بعلبک و ارتفاعات القاع را نیز از حضور گروه داعش پاکسازی کند. لبنان از شمال با تروریست‌های تکفیری و از جنوب با صهیونیست‌ها روبه‌رو است.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۱۳

به همین مناسبت روز جمعه، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان طی یک سخنرانی مفصل ضمن قدردانی از ایران و سوریه رهنمودهای خود را برای مرحله بعد از عرسال بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از العهد، نصرالله در ابتدای سخنرانی خود گفت: درود می‌فرستیم به اسیرانی که اخیرا از دست تروریست‌ها آزاد شدند، همچنین درود می‌فرستیم به خانواده‌های آنها و به شهیدان و جانبازان مقاومت و این پیروزی در لبنان و منطقه را به همه تبریک می‌گوییم.

وی عنوان کرد: دراین نبرد ارتش سوریه کمک‌های زیادی به ما ارائه داد، زمانی که مذاکرات شروع شد، رهبران سوریه برای همکاری اعلام آمادگی کردند و از ابتدا همکاری مثبت بود، این وظیفه اخلاقی ماست که از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و رهبران و مسئولان این کشور قدردانی کنیم.

وی با بیان این‌که جنگ و درگیری با جبهه‌النصره در عرسال به پایان رسیده است، افزود: نیروهای حزب الله در جرود عرسال مستقر هستند و ما آماده تحویل مناطق آزاده شده به ارتش لبنان هستیم.

نصرالله با بیان این‌که داعش مناطق گسترده‌ای از خاک سوریه و عراق را تحت اشغال خود دارد، عنوان کرد: تقریبا
269 کیلومتر از اراضی این کشور تحت اشغال تروریست‌های داعش قرار دارد که 141 کیلومتر آن از اراضی لبنان و 155کیلومتر دیگر آن از اراضی سوریه است.

خطاب نصرالله به تکفیری‌ها

دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به تروریست‌های تکفیری اظهار کرد: لبنانی‌ها و سوری‌ها از هر مکانی به سمت شما خواهند آمد و از همه طرف‌ شما را محاصره خواهند کرد و شما کشته، اسیر یا زخمی خواهید شد. پس باید به گشودن باب مذاکره فکر کنید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: وظیفه خود می‌دانیم که از ایران تشکر کنیم، زیرا ما در جرود عرسال و جرود فلیطه با امکانات، تسلیحات، توانایی‌ها و تجربیاتی جنگیدیم که به طور اساسی آنها را با حمایت جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده بودیم. ایران هیچ‌گاه از حمایت از ما کوتاهی نکرده است. تمامی جهانیان بدانند هنگامی که ما با گروه‌های تروریستی می‌جنگیدیم آن‌که در پشت سر ما ایستاده بود و ما را یاری می‌کرد و آن که امکان مبارزه با گروه‌های وهابی و تکفیری را برای ما فراهم آورد، ایران بود که با حمایت سخاوتمندانه و بزرگوارانه خود از ما پشتیبانی کرد. مسلما ایران نقش‌های دیگری در این موضوع داشت اما ما الان به آن نمی‌پردازیم و آن را به زمانی دیگر موکول می‌کنیم.

نصرالله همچنین به موضوع باند «العبدلی» در کویت اشاره کرد و گفت: ما به صورت جدی و قاطع به روابط خوب میان لبنان و کویت اعم از دولت‌ها و ملت‌ها تاکید می‌کنیم و به حمایت کویت از لبنان و خیرخواهی‌های این کشور اعتراف می‌کنیم و آماده شروع گفت‌وگو در مورد این مساله از طریق کانال‌های دیپلماتیک هستیم.

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: حزب‌الله هیچ باند، گروه، افراد و تشکیلاتی در کویت ندارد، ولی ما دوستداران و طرفدارانی در کویت و در همه جهان داریم، اما این‌که حزب‌الله کویتی‌ها را علیه نظام این کشور تحریک کرده باشد این اظهارات مسخره بود و اتهاماتی از این قبیل نادرست است و من در برابر خداوند به این موضوع شهادت می‌دهم.

عملیات قریب‌الوقوع ارتش لبنان

به دنبال پیروزی‌های مقاومت، ارتش لبنان از روز جمعه گذشته عملیات بزرگ خود علیه تروریست‌ها در شمال را کلید زد.

به گزارش منابع خبری روز جمعه هواپیماها و توپخانه‌ ارتش لبنان مراکز استقرار نیروهای گروه‌های تروریستی داعش در بلندی‌های راس بعلبک و القاع واقع در استان بقاع شمالی لبنان را هدف قرار دادند.

گروه تروریستی داعش سال‌هاست مواضع صعب‌العبور این مناطق را در اختیار خود دارد. گروه تروریستی النصره نیز بخش‌هایی از این مناطق بویژه اطراف عرسال را در دست داشت که پس از شکست از نیروهای حزب‌الله لبنان، از این منطقه خارج شد.

خبرنگار شبکه المیادین حملات اخیر ارتش لبنان را شدیدترین حملات از یک هفته قبل به مواضع داعش در ارتفاعات راس بعلبک و الفاکهه توصیف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها