مدیر شرکت هواپیماسازی امبرائر برزیل گفت، این شرکت همچنان منتظر کسب مجوز از اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا برای فروش هواپیما به ایران است.
کد خبر: ۱۰۵۶۴۱۳
امبرائر هنوز مجوز فروش هواپیما به ایران را از آمریکا نگرفته است

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، پائولو سزار سیلوا، مدیر شرکت هواپیماسازی امبرائر برزیل گفت، این شرکت همچنان منتظر کسب مجوز از اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا برای فروش هواپیما به ایران است.

بر اساس توافق برجام، دولت آمریکا موظف شده مانع فروش هواپیما توسط شرکت های آمریکایی و غیر آمریکایی به ایران را بردارد.

شرکت های خارجی مانند امبرائر، به دلیل استفاده از قطعات و فن آوری های تولید شده توسط شرکت های آمریکایی در هواپیماهایشان، برای صادرات به ایران نیاز به مجوز دولت آمریکا دارند.

این در حالی است که شرکت آمریکایی بوئینگ تاکنون مجوز فروش ده ها فروند هواپیما به ایران را دریافت کرده است.

مقامات شرکت بوئینگ گفته اند، امضای قرارداد فروش هواپیما به ایران بیش از 100 هزار فرصت شغلی در داخل آمریکا ایجاد می کند.

سیلوا افزود، ما انتظار داریم در بخش های بازرگانی، اجرایی و دفاعی صنعت هوانوردی شاهد تقاضای بالایی باشیم که موجب تقویت درآمد شرکت در سال آینده میلادی خواهد شد.

مدیر شرکت امبرائر از ارائه برآوردی دقیق در مورد عملکرد شرکت متبوع خود خودداری کرد اما گفت که هنوز زمان برای ایرلاین های مختلف جهت ثبت سفارش هواپیماهایی که باید در سال آینده تحویل داده شوند وجود دارد. وی همچنین علاقمندی به هواپیماهای نظامی و افزایش سوددهی جت های مسافربری شرکت امبرائر را از عوامل مثبت چشم انداز سال 2018 این شرکت اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها