چهار جوان سابقه‌دار با تشکیل باندی به خانه‌های شمال تهران دستبرد زده و 22میلیارد تومان طلا و جواهر و دلار دزدیدند. سرکرده مالخران این باند با راه‌اندازی شوی طلا، جواهر و اموال سرقتی را به طلافروشان کرجی و تهرانی می‌فروخت.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۷۷
درآمد 22 میلیاردی دزدان خانه‌های شمال تهران!

به گزارش جام‌جم، از چندی پیش شکایت‌هایی در دستور کار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که نشان می‌داد، افرادی شبانه با ورود به خانه‌های ویلایی و آپارتمانی در شمال تهران، قفل در خانه‌ها را تخریب کرده و پول، طلا، دلار، جواهر و وسایل لوکس، فرش‌های ابریشمی و ساعت‌های گران‌قیمت را دزدیده‌اند.

سرانجام ردپای چهار سارق حرفه‌ای که دو به دو با هم برادر بودند، به دست آمد و آنها چند هفته پیش دستگیر شدند.

متهمان با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 34 تهران، برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند و به دزدی‌های سریالی از خانه‌ها اعترف کردند.

سرکرده باند به افسر تحقیق گفت: من و برادرم و دو مرد دیگر که با هم برادر هستند خانه‌‌ها را شناسایی و بعد دوربین‌های مداربسته و زنگ خطر خانه‌ها را از کار می‌انداختیم و از خانه‌ها پول، طلا، دلار و انواع ارز، جواهر و وسایل لوکس، فرش‌های ابریشمی و ساعت‌های گران‌قیمت سرقت می‌کردیم.

وی افزود: برای این که اموال سرقتی بویژه طلا و جواهر را که همه قیمت‌های بالایی داشتند، براحتی بفروشیم سراغ مردی مالخر رفتیم که در خرید و فروش طلاهای سرقتی خبره بود. او مغازه فروش و تعمیرات انگشتر در بازار تهران داشت و با طلافروش‌های متعددی در کرج و تهران کار می‌کرد. او بابت خرید طلا و جواهرات مبلغ کمتری به ما می‌داد و بیشترین پول مال خودش بود.

متهم ادامه داد: پول‌ها را در حساب اعضای خانواده‌مان واریز کرده و با این پول‌ها خانه، ملک، خودروهای مدل بالا از جمله بی ام و، اپتیما، سانتافه و مزدا 3 خریدیم. برای این‌که کسی به ما شک نکند با همین خودروهای مدل بالا به محل‌های سرقت می‌رفتیم. بقیه اعضای باند هم به جرایمشان اعتراف کردند. در این مرحله معلوم شد متهمان، از هفت سال پیش در شهرهای مختلف دزدی کرده‌اند و حتی با سپردن سندهای جعلی از زندان بیرون آمده، متواری شده و دوباره جرایمشان را از سر گرفته‌اند و در این چند سال تحت تعقیب پلیس چند شهر بوده‌اند. با اعتراف اعضای این باند، بیش از 20خریدار اموال سرقتی که همگی طلافروش و جواهرفروش در تهران و کرج بودند، بازداشت شدند. در میان دستگیرشدگان مردی میانسال به چشم می‌خورد که سرکرده خریداران اموال سرقتی است. او با برگزاری شوی اموال دزدی، آنها را به مالخران دیگر می‌فروخت. در تحقیقات مشخص شد اموالی که اعضای این باند سرقت کرده‌اند 22 میلیارد تومان ارزش داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها