کلاهبرداری به بهانه فروش خودرو

مدیر شهرداری، کلاهبردار بود +عکس

متهم به کلاهبرداری که در پوشش مشاور املاک در شرق تهران اقدام به کلاهبرداری های میلیونی می کرد در جریان تحقیقات کاراگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۰۴۷۲۴۹
توطئه میلیونی در بنگاه املاک/ متهم کلاهبردار دستگیر شد

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ۱۷ اسفند ۹۵ زنی با مراجعه به کلانتری ۱۲۷ نارمک به مأمورین اعلام کرد توسط مدیر یک بنگاه مسکن به نام املاک یاس مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور بازپرس شعبه شانزدهم دادسرای ناحیه ۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: چندی پیش در میان نیازمندی های روزنامه... به آگهی اجاره یک واحد مسکونی با شرایط مناسب در منطقه تهرانپارس برخورد کردم. با شماره تماس داخل آگهی تماس گرفته و متوجه شدم شماره تماس یک بنگاه در خیابان مسیل جاجرود است؛ به بنگاه املاک یاس در خیابان یاس رفته و در آنجا مدیر جوان بنگاه مدعی شد که واحدی مسکونی اش را با شرایط ودیعه کامل در منطقه تهرانپارس اجاره می دهد؛ پس از بازدید واحد مسکونی مذکور، قولنامه اجاره سالیانه را تنظیم و مبلغ داخل قرارداد را نیز (با شرایط رهن کامل منزل) به حساب مدیر بنگاه واریز کردم پس از آن خانه به من تحویل داده شد و من پس از گذشت چند روز به آنجا اسباب کشی کردم.

مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری به کارآگاهان، گفت: مدت کوتاهی از اجاره خانه توسط من نگذشته بود که یک روز زنگ خانه به صدا درآمد؛ شخصی خودش را صاحبخانه معرفی کرد !! و عنوان داشت که خانه را با شرایط پرداخت کرایه ماهیانه به مبلغ دو میلیون تومان به مدیر بنگاه اجاره داده است؛ با اطلاع از این موضوع، به بنگاه یاس رفتیم اما بنگاه تعطیل بود؛ آنزمان بود که فهمیدم مورد کلاهبرداری قرار گرفتم.

با توجه به محتویات پرونده، کارآگاهان در اولین اقدام به بنگاه املاک یاس در خیابان مسیل جاجرود رفته و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که این بنگاه کمتر از دو ماه در این محل فعالیت داشته و پس از آن نیز تعطیل شده است؛ در تحقیقات از مالک واقعی این محل مشخص شد شخصی به نام «فرشاد.الف» (۳۰ ساله - مدیر متواری شده بنگاه) این مغازه را به عنوان مغازه رنگ فروشی اجاره کرده؛ در ادامه مشخص شد که بنگاه یاس نیز فاقد هرگونه مجوز قانونی از سوی صنف اتحادیه املاک تهران است.

در ادامه رسیدگی به پرونده، با بررسی سوابق «فرشاد.الف» مشخص شد او از مجرمین سابقه داری است که در طول ۵ سال گذشته بارها به اتهام کلاهبرداری، سرقت، جعل و صدور چک بلامحل دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار با تأمین قرار قانونی از زندان آزاد و از آنزمان متواری شده است.

کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی با بررسی سوابق «فرشاد.الف» اقدام به شناسایی آخرین مخفیگاه وی در منطقه تهرانپارس کرده، در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی از این مکان متواری شده است.

سرانجام با انجام اقدامات ویژه پلیسی، آخرین مخفیگاه «فرشاد.الف» در منطقه افسریه شناسایی و روز چهارم خردادماه امسال دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به کلاهبرداری از شاکی پرف ونده و همچنین چندین فقره کلاهبرداری مشابه اعتراف و عنوان داشت: پس از شناسایی واحدهای استیجاری با شرایط پرداخت کرایه ماهیانه، آنها را اجاره می کردم و پس از آن آگهی اجاره همان ملک را این بار با شرایط رهن کامل در روزنامه ها چاپ می کردم؛ به همین شیوه و شگرد و درکمتر از چند ماه توانستم چندین خانه را به چندین نفر اجاره داده و دهها میلیون تومان بدست بیاورم.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری های مشابه و با بررسی پرونده های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات و مالباختگانی شدند که توسط مدیر بنگاه املاک یاس و دقیقا به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند و متهم پرونده نیز پس از مواجه حضوری، صراحتا به کلاهبرداری از این افراد اعتراف داشته است.

وی با بیان روش های جلوگیری از وقوع چنین شیوه و شگرد کلاهبرداری گفت: به شهروندان محترم توضیه می شود که در زمان مراجعه به بنگاه های املاک به موارد زیر توجه لازم داشته باشند: الف) پیش از هرگونه انجام عملیات مالی و پرداخت پول، تحقیقات لازم در خصوص سابقه و مدت زمان فعالیت بنگاه مربوطه ی خود داشته باشند؛ ب) تمامی بنگاه های املاک موظف به داشتن مجوز قانونی از اتحادیه مربوط بوده و باید این مجوز را در محل دید مراجعه کنندگان به بنگاه قرار دهند.

سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی افزود: از تمامی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد توسط مدیر بنگاه املاک یاس مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم پرونده و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان - خیابان ابوذر غفاری مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها