در گفتگوی وزرای خارجه قطر و ایران مطرح شد

بازگشت سفیر قطر به تهران

وزیر خارجه آلمان با حمایت از برجام گفت: امیدوار است که ایران در بحران قطر نقش سازنده ای بازی کند.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۹۸
نقش سازنده ایران در بحران قطر / حمایت آلمان از برجام

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، زیگمار گابریل با از دعوت طرف های درگیر در بحران قطر به گفتگو از آنها خواست از تشدید بحران خودداری کنند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت امیدوار است که ایران در بحران قطر نقش سازنده ای بازی کند.

گابریل همچنین تصریح کرد: از نزدیک با بانک KFW کار می کند تا در خصوص تکمیل معاملات تجاری با ایران اطمینان حاصل کند.

وزیر خارجه ایران نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ایران و آلمان باید تمام ابزارها برای تقویت روابط مالی خود را به کار بندند.

وزیر خارجه آلمان گفت: با ظریف درباره طیف گسترده‌ای از مسایل گفت‌وگو کرده است. وی سپس به سفر خود به ایران در پی توافق هسته‌ای اشاره کرد و بر روابط خوب آتی میان ۲ کشور به ویژه در زمینه مسایل اقتصادی تاکید کرد.

گابریل گفت: با دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران پنجره‌ای تاریخی باز شد و تهدیدی بزرگ در زمینه مسئله هسته‌ای به وسیله دیپلماسی برطرف شد ضمن اینکه از تقابل نظامی در منطقه هم جلوگیری شد.

گابریل وجود کشوری به عنوان میانجی برای حل بحران قطر را مفید دانست و از کویت به عنوان گزینه احتمالی در این زمینه یاد کرد.

وزیر خارجه آلمان از ایران هم به عنوان بازیگر محوری و قدرتمند و متکی به خود در منطقه نام برد.

وزیر خارجه آلمان در عین حال حق موجودیت رژیم اسرائیل را غیر قابل مذاکره دانست.

ظریف نیز از همکاری میان آلمان و ایران استقبال کرد و اعلام کرد که گفت‌وگوهای خوبی در طول سفر ۲ روزه وی برای گسترش روابط اقتصادی صورت گرفته است.

وزیر خارجه ایران درباره موضع آلمان درباره رژیم اسرائیل هم گفت که ایران و آلمان اختلاف نظرهایی در این مورد و به ویژه درباره سیاست‌های اشغالگرانه و نقض حقوق‌بشر مستمر و نقض حقوق مردم فلسطین و پوشش نهادن بر عملیات مخرب دارند.

ظریف گفت: آلمان و ایران در حفظ برجام منافع مشترکی دارند و باعث خرسندی است که مقامات آلمانی بر اجرای برجام و بهره‌مندی مردم ایران از پیامدهای برجام تاکید دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها