آژانس اطلاعاتی کره جنوبی اعلام کرد، رهبر کره شمالی که بابت ترور شدنش بسیار نگران است، برای مقابله با آن راه‌کارهایی را در نظر گرفته است.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۱۷
کیم جونگ - اون نگران از ترور شدن

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مقام‌های سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی در جریان یک جلسه در پارلمان این کشور اعلام کردند، کیم جونگ - اون، رهبر کره شمالی بابت حمله مردان مسلح و حمله هوایی به خودرویی که از آن برای سفر به سراسر کشور استفاده می‌کند، بسیار می‌ترسد.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، لی چئول-وو، یکی از سیاستمداران اپوزیسیون کره جنوبی که در جلسه پشت درهای بسته پارلمان حضور داشت، گفت: رهبر جوان کره شمالی سحرگاهان اقدام به سفر می‌کند و به جای استفاده از خودروی مرسدس بنزش در حین سفر خودروهایش را در مسیر تغییر می‌دهد و با خودروهای متفاوت به سفر می ‌پردازد.

نگرانی‌های رهبر جوان کره شمالی بابت تلاش‌ها برای ترورش از زمانی بیشتر شده که اوایل سال جاری میلادی گزارش شد آمریکا و کره جنوبی تلاش می‌کنند تا یک نیروی ویژه برای براندازی دولتش در کره شمالی در صورت بروز جنگ در شبه جزیره کره ایجاد کنند.

در مارس سال جاری میلادی، اعضای تیم شش نفره تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا که مسئول کشتن اسامه بن لادن، رهبر القاعده بودند، در رزمایش با نیروهای ویژه کره جنوبی حضور یافتند. در این رزمایش تکاورهای ارتش آمریکا، واحدهای نیروی دلتا و نیروهای ویژه ارتش آمریکا نیز حضور داشتند.

آمریکا این واحدهای نیروی ویژه را که آموزش دیده نیز هستند برای "عملیات سربریدن" که هدفش کشتن مقامات کره شمالی و براندازی دولت این کشور است ایجاد کرده است.

در مه سال جاری میلادی، پیونگ یانگ مدعی شد که یکی از توطئه‌های سیا را برای کشتن رهبر کره شمالی خنثی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها