نادال ـ واورینکا؛ در فینال رولان گاروس

فینال جذاب مسابقات رولان گاروس فرانسه را بعدازظهر امروز رافائل نادال اسپانیایی و استن واورینکای سوئیسی برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۵۲

نادال که تاکنون 14 بار قهرمان گرنداسلم تنیس شده است، برای رسیدن به بازی نهایی، دومنیک تیم، تنیس‌باز جوان اتریشی را با حساب 3 بر صفر و با نتایج 3ـ6، 4ـ6 وـ صفر از پیش رو برداشت. دومنیک تیم در مرحله قبلی نواک جوکوویچ، مرد شماره دو تنیس جهان را براحتی و با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرده بود. ضمن این که حدود یک ماه پیش در یک‌چهارم نهایی مسابقات مسترز رم توانسته بود همین رافائل نادال را با نتیجه 2 بر صفر از سر راه بردارد.

با این حال نادال اسپانیایی با این پیروزی خیره‌کننده ثابت کرد شانس بسیار بالایی برای غلبه بر واورینکا در مسابقه فینال و کسب دهمین قهرمانی‌اش در رقابت‌های اوپن فرانسه، رولان گاروس دارد. نادال 31 ساله اگر بتواند امروز در پاریس، واورینکا را شکست دهد، اولین تنیس‌بازی خواهد بود که توانسته یک گرنداسلم را برای ده بار فتح کند. نادال که در حال حاضر نفر چهارم تنیس مردان جهان است، در حالی به فینال رسیده که در شش مسابقه گذشته اجازه نداد حریفانش حتی در یک ست، او را شکست دهند و در مجموع مسابقات رولان گاروس فقط 29 گیم را به حریفان خود واگذار کرد.

این رکوردی است که در سی و هشت سال گذشته در تاریخ رقابت‌های اوپن فرانسه تکرار نشده است. بهترین رکورد متعلق به بیورن بورگ افسانه‌ای است که سال 1978 با شکست در 27 گیم به فینال رسید. شاید اگر در سال‌های بعد نادال بتواند با این روند صعودی جلو برود، بتواند در نهایت رکورد بورگ افسانه‌ای را هم بشکند.

نادال از شروع سال 2017 روز به روز شرایط بهتری را تجربه می‌کند. او ابتدا موفق شد به فینال اوپن استرالیا و اوپن میامی برسد و بعد موفق شد در مونت‌کارلو، بارسلونا و مادرید قهرمان شود. این درخشش چشمگیر در شرایطی است که او از نیمه دوم سال 2015 و همین طور کل سال 2016 با نادال آماده این روزها فاصله بسیار زیادی داشت. در این مدت فقط شبحی از آن نادال افسانه‌ای برجا مانده بود. امسال اما با شروع فصل مسابقات در خاک رُس، اوج گرفتن رافائل هم شروع شد. کسی که از او به عنوان سلطان خاک تنیس یاد می‌کنند.

حریف امروز نادال، استن واورینکایی است که توانست پس از پنج سال مقابل اندی ماری به پیروزی برسد. دیدار نیمه نهایی این دو تنیسور چهار ساعت و 34 دقیقه به طول انجامید و در نهایت این واورینکا بود که در پایان یک مارتن پنج سته، پیروز میدان لقب گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها