زیگمار گابریل، وزیر خارجه و معاون آنگلا مرکل، با صراحت از ترامپ و مواضع و سفرش به عربستان انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۰۳۶۷۶۹
حمله بی‌سابقه معاون صدراعظم آلمان به ترامپ / سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان فاجعه بار بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دویچه وله، گابریل اقدامات ترامپ را باعث «تضعیف» غرب دانست، او پیش از هر چیز دولت ترامپ را متهم کرد که منافع ملی را بر فراز نظم جهانی قرار می‌دهد.

گابریل همچنین نخستین سفر خارجی دونالد ترامپ در مقام رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی را نشانه‌ای فاجعه‌بار ارزیابی کرد و افزود که ترامپ در این سفر یک قرارداد میلیاردی تسلیحاتی بسته و سخنی از وضعیت حقوق بشر در عربستان بر زبان نیاورده است.

معاون صدراعظم آلمان، نقش قوی‌تر اروپا را پیامد ضروری سیاست آمریکا دانست. به گفته گابریل، بایستی برای همبستگی اروپا بیشتر تلاش کرد، زیرا تنها بدین شکل از چنان قدرتی بهره‌مند خواهیم شد که بتوانیم به عنوان بازیگران معتبر سیاست جهانی نقش ایفا کنیم.

زیگمار گابریل مثال‌های زیادی را علیه دولت ترامپ برشمرده است: دستگاه دولتی ترامپ می‌خواهد از توافق‌نامه اقلیمی خارج شود، تسلیحات نظامی به مناطق جنگی و بحرانی ارسال کند و به مردمی از مناطقی خاص اجازه ورود به آمریکا را ندهد. گابریل افزوده است: اگر اروپایی‌ها امروز قاطعانه در برابر او نایستند، موج مهاجرت به اروپا ابعادی وسیع‌تر خواهد یافت. چنانچه کسی در برابر این سیاست آمریکا نایستد، خود را شریک جرم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها