موضوع انتخابات، مقوله بسیار مهم در کشورمان است و در طول 38سال از ابتدای انقلاب مردم براحتی توانستند نتیجه حضورشان را در انتخابات لمس کنند البته برخی در مقاطعی تبلیغ می‌کردند که حضور ما چه تاثیری در انتخابات دارد و برخی مسائل را زیر سوال می‌بردند، اما بتدریج برای همه با تمام وجود حس شد که انتخابات بر تک تک افراد تاثیرگذار است.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۵۵
مصالح و امنیت ملی، اولویت نخست

معمولا میزان حضور مردم در انتخابات در کشور ما بالای 60 درصد است که رکورد بسیار خوبی حتی در مکتب دموکراسی است و البته برخی مواقع تا حدود 80 درصد نیز شاهد مشارکت مردمی در انتخابات بوده‌ایم.

موضوع دیگر تبلیغ در ایام انتخابات است که موضوعی لازم است و طبیعتا در این مقطع فضای هیجانی به‌وجود آمده و تبلیغات صورت می‌گیرد، اما متاسفانه در انتخابات برخی درصدد سوءاستفاده از هیجانات مردم برای جلب رای آنها به سمت خود هستند و در این زمینه باور فرهیختگان ملی و متدین کشور عدم سوءاستفاده از این هیجانات است.

باید در نظر داشته باشیم در جامعه ما که دارای قومیت، مذاهب و ادیان مختلف است گسل‌هایی نیز وجود دارد، اما این قومیت و مذاهب طی 38 سال گذشته با پرچم همراهی با انقلاب از سخت‌ترین گردنه‌ها از جمله دفاع مقدس، تهاجم فرهنگی و... گذشته‌اند و امروز ملت قدرتمندی هستیم که امنیت کشورمان مثال‌زدنی است.

اگر فردی بخواهد از این هیجانات سوءاستفاده و در آن گسل‌ها تحریک یا گسل جدیدی به‌وجود آورد موجب افت انقلاب و نظام می‌شود و این موضوع موجب تهدید امنیت ملی بوده و فراتر از رقابت و تبلیغات انتخاباتی خواهد بود.

گسل‌ها نقطه حساسی‌اند که قطعا امنیت ملی را هدف قرار داده‌اند. در طول این سال‌ها همه مشاهده کرده‌اند در دفاع از امنیت ملی؛ نظام و ملت کوتاه نیامده‌اند، امنیت مردم جزو اولین مطالبات هر شهروندی است. یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در کشور ما مساله وحدت ملی است، تمام مردم ایران با آرامش با هم زندگی کرده و در انتخابات شرکت می‌کنند، اما متاسفانه این روزها برخی گسل‌های جدیدتری از جمله اختلافات بر سر آب در مرز استان‌ها را به‌وجود آوردند که حتی ذاتا گسل نیست.

آنها در قبال این مساله مانند مرز دو کشور متخاصم عمل کرده و مرز مجازی درست می‌کنند، این گسل جدید است و بعضی مردم توسط برخی نامزدها تحریک می‌شوند که قطعا نظام و حاکمیت در برابر این تحرکات به‌هیچ‌وجه کوتاه نمی‌آیند. قطعا مردم ما در برابر تهدیدکنندگان امنیت ملی کوتاه نمی‌آیند و اگر کسی درصدد بر هم زدن امنیت باشد با مشت محکم نظام و مردم مواجه خواهد شد.

توصیه ما به نامزدها این است که این روزها صرفا برای کسب چند رای بیشتر از هیجانات مردم سوءاستفاده نکنند و در جهت تحکیم وحدت، افزایش اقتدار و امنیت گام بردارند و مصالح و امنیت ملی برای آنها در اولویت اول قرار داشته باشد.

محمدرضا باهنر - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها