شب گذشته رامبد جوان با اشاره به اصالت و تاریخ شهر بم و حضور حامد عسکری شاعر و ترانه‌سرای، میزبان مردم شهر تاریخی بم شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۹۶
از درد دل‌های شاعر بمی تا خاطرات هزار رنگ کرمان در خندوانه +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، همزمان با برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، شب گذشته رامبد جوان به اصالت و تاریخ شهر بم اشاره کرد و با حضور حامد عسکری شاعر و ترانه‌سرای، میزبان مردم این شهر تاریخی شد و شادی خندوانه را به همه بمی‌ها تقدیم کرد.

جوان در ادامه برنامه، ضمن برگزاری مسابقه بین تماشاگران و اجرای بخش نمایشی کیا از حامد عسکری شاعر و ترانه‌سرای اهل کرمان و شهر بم برای حضور در استودیو خندوانه دعوت کرد.

عسکری در ابتدا ضمن سلام و تبریک اعیاد شعبانیه، در خصوص فعالیت‌های اخیر خود گفت: در حال حاضر مجموعه ترانه جدید خودم را به همراه یک فیلم‌نامه مستندگونه برای زندگینامه شهید شهر بم در دست دارم.

وی افزود: این مستند توسط امیرحسین علم الهدی کارگردانی می‌شود و این روزها کارهای تحقیقاتی آن انجام شده است.

عسکری با بیان اینکه تعدادی از اشعار او، در قالب ترانه با خواننده‌هایی از جمله احسان خواجه امیری و علی لهراسبی و .. همکاری داشته است قطعه موسیقی را اجرا کرد.

شاعر کتاب «خانمی که شما باشید» از تولد و ارتباط عمیق و صمیمی مردمان بم با دنیای افسانه‌ها، لالایی‌ها و زیبایی‌های شهر بم گفت و به افسانه‌ای از این شهر اشاره کرد.

وی در خصوص تاریخچه این شهر گفت: بعد از زلزله، تحقیقاتی انجام شد که تاریخ بم را به گذشته‌های دور می‌برد و در شاهنامه فردوسی‌، تاریخ بیهقی از آن نام برده شده است. شهر بم قبل از زلزله دو سینما داشت و پس از زلزله سالنی مختص فیلم دیدن در آن تاسیس نشده است.

عسگری افزود: شهری با این سابقه هنری و هنرمندان حیف است که سینما نداشته باشد و به شدت کمبود فرهنگسرا به عنوان پاتوقی برای بچه‌های اهل هنر کرمان حس می‌شود.

شاعر کتاب «تیغ و ترنج»، با بیان اینکه مخاطب اول برای شعرهایم همسرم است، اظهار داشت: نوشتن شعر هم مانند کارهای دیگر اتود و سیاه مشق‌هایی دارد که روی کاغذ پیاده می‌شوند.

عسکری ادامه داد: اولین مخاطبم، همسرم است و بعد از امضای ایشان من شعرها را وارد دفتر شعرم می‌کنم.

وی از علاقه خود نسبت به سعدی شاعر ایرانی گفت و تاکید کرد: همیشه بین دوستانم می‌گویم که حاضرم یک چشم نداشته باشم ولی در عوض نیمی از اشعار سعدی مال من بود.

عسکری عنوان کرد: بعد از سوم راهنمایی وارد حوزه علمیه شدم و پس از شش سال تحصیل رها کردمش و به مرحله ملبس شدن نرسیدم.

همچنین این شاعر و ترانه‌سرای با توجه به تأسیس کتابخانه کپرنشین‌ها در جنوب کرمان، قول داد تا شاهد رشد کتابخانه در شهر بم شود و با همکاری اعضای گروه لبخند، اول مهر ماه مقداری لباس شیک و زیبا به کودکان کار و نیازمند اهدا کند.

عسکری در پایان گفتگوی خود به کمبود بیمارستان مجهز در شهر بم اشاره کرد و ابراز داشت: ما بیمارستان داریم اما بیماران باید برای روند درمان تا دویست کیلومتر تا کرمان بروند. بم هنوز زخمی است و هنوز نیازمند رقم خوردن اتفاقات در زمینه زیرسازی شهری و فرهنگ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها