پیروزی نامزد حامی ارتباط با پیونگ‌یانگ در انتخابات کره‌جنوبی

مردم کره‌جنوبی روز گذشته در حالی رئیس‌جمهور جدید خود را انتخاب کردند که فضای امنیتی حاکم بر شبه‌جزیره کره همچنان ادامه دارد و پیونگ‌یانگ هنوز از آمادگی کامل خود برای هرگونه مقابله نظامی با آمریکا سخن می‌گوید.
کد خبر: ۱۰۲۸۸۳۶

گرچه انتخابات روز گذشته میان 13 نامزد برگزار شد، اما رقابت اصلی میان «مون جائه‌این»، نامزد چپ‌گرا از حزب دموکراتیک و «آهن چئول ‌سو» میانه‌رو بود. نتایج اولیه انتخابات حاکی از این است که نامزد حزب دموکراتیک با کسب حدود 42 درصد آرا به عنوان رئیس‌جمهور بعدی کره‌جنوبی انتخاب شد. رقیب او توانست حدود 22 درصد رای مردم را به خود اختصاص دهد. رئیس‌جمهور جدید و چپ‌گرای کره‌جنوبی به دنبال افزایش ارتباطات با کره‌شمالی است؛ این در حالی است پارک گئون های، رئیس‌جمهور استیضاح شده کره‌جنوبی اصلا به دنبال این مساله نبود و تمام مناسبات با پیونگ‌یانگ را قطع کرده بود. او پیش از اعلام پیروزی نیز گفته بود روی کار آمدنش می‌تواند تفرقه ملی را که ناشی از استیضاح پارک گئون‌های است، از میان بردارد. این انتخابات واکنش مقامات کره‌شمالی را نیز به همراه داشته است. آن‌طور که منابع خبری گزارش داده‌اند، رسانه دولتی کره‌شمالی پیش از آغاز رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی خطاب به مردم این کشور پیشنهاد کرد تنش‌ها میان دو کره به پایان برسد.

روزنامه دولتی رودانگ سینمون کره‌شمالی نوشت: محافظه‌کاران کره‌جنوبی نباید دیگر در قدرت باشند و باید کنار زده شوند.

از سوی دیگر، این انتخابات در حالی برگزار شد که سایه تهدیدهای جنگ همچنان بر سر شبه جزیره کره وجود دارد. در همین رابطه، کره شمالی روز گذشته و در سالگرد انتخاب کیم جونگ اون رهبر این کشور به عنوان رئیس حزب کارگر، از عزم خود برای مقابله جدی با تهدیدهای آمریکا خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها